Ford za třetí čtvrtletí vykázal zdaněný zisk 997 milionů dolarů

Jistě, alespoň na stránkách denního tisku krize vrcholí, ale ne všechny automobilky se potýkají s fatálními ztrátami. A to platí i pro Modrý ovál alias elipsu alias Ford. Ten totiž v celosvětovém měřítku vykázal ve třetím čtvrtletí letošního roku (víceméně) čistý zisk plných 997 milionů dolarů. Dosud dlouhodobě ztrátová, americká divize přitom oznámila, že se díky nezdaněnému zisku ve výši 357 dolarů dostala vůbec poprvé od prvního kvartálu roku 2005 do „černých čísel“. Za velmi dobrým hospodářským výsledkem stojí zejména rostoucí prodeje v severní a jižní Americe, ale především v Evropě. Nejvyšší muž koncernu FMC Alan Mullaly nešetří samochválou, jisté však je, že ve Ford Motor Company zřejmě přináší své ovoce dosavadní restrukturalizační zásahy.

Tak, a teď vážně. Čísla jsou to krásná a do značné míry pravdivá, je však třeba podívat se na celý rozpočet podrobněji. Na účtě se totiž kromě jiných objevují i tyto položky: hrubý zisk leasingové divize Ford Credit - 677 milionů dolarů, ztráta Volvo Cars - 135 milionů, ale především půjčky amerického Ministerstva energetiky 886 milionů, která je určena k vývoji nových „hospodárných“ modelů, a další půjčky ve výši 490 milionů na stavbu výrobního závodu v Číně, jenž má produkovat vozy Focus pro místní trh. V atmosféře velkých slov Mullaly poněkud realističtěji udává, že by se Ford do skutečně černých čísel měl dostat někdy v roce 2011.

Ford Mondeo 1.8
Rok výroby: 2005
Stav: 124 553 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 0
Rok výroby: 2006
Stav: 149 544 km
Cena: 65 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků