Ford vyrobil v Evropě již tři miliony maloobjemových vznětových motorů

Společnost Ford Motor Company vyrobila v Evropě již tři miliony maloobjemových vznětových motorů s nízkými emisemi CO2. Jubilejním exemplářem se stala jednotka 1.5 TDCi z nové řady motorů Ford splňujících Euro VI, vyrobená v motorárně Fordu v britském Dagenhamu.

„Je mimořádně příhodné, že jsme tohoto milníku dosáhli zrovna s naším nejúspornějším a technicky nejvyspělejším dieselem – jednotkou 1.5 TDCi, která bude zanedlouho k dostání v našich nejoblíbenějších modelech,“ řekl Dirk Heller, ředitel výroby pohonných jednotek ve Ford of Europe.

Nejnovější verze vznětového motoru Ford o objemu 1,5 l bude brzy k dispozici pro nový Focus. Nedlouho poté se jí dočká i nové Mondeo, nový C-MAX a Grand C-MAX. Písty, čepy a další součásti jsou potaženy tenkou vrstvou syntetického diamantu, přispívající ke snížení vnitřního tření a tím i ke zlepšení spotřeby paliva a kultury chodu. Plnění motoru zajišťuje turbodmychadlo s proměnnou geometrií a ve výfukovém traktu se nachází odlučovač NOX.

V Dagenhamu se vyrábí rovněž motor Ford 1.6 TDCi, se kterým Fiesta ECOnetic vybavená systémem Stop-Start dosahuje emisí CO2 pouze 85 g/km. Tentýž motor bude pohánět i nové Mondeo ECOnetic, jež bude mít nejnižší emise ve své třídě – 94 g/km.

Výrobní program dagenhamské motorárny se brzy rozšíří i o nový motor 2.0 TDCi (154 kW) pro Mondeo. Celkem továrna vyrábí více než polovinu celosvětové produkce vznětových motorů Ford. Jejich největšími odbytišti v Evropě jsou Británie, Německo, Itálie a Francie, kde se podíl dieselů pohybuje od 47 do 60 procent. Až dvoutřetinového podílu na celkovém odbytu osobních vozů dosahují vznětové motory rovněž v Portugalsku, Irsku a Rumunsku.*

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků