Ford vyrobil v Evropě již tři miliony maloobjemových vznětových motorů

Společnost Ford Motor Company vyrobila v Evropě již tři miliony maloobjemových vznětových motorů s nízkými emisemi CO2. Jubilejním exemplářem se stala jednotka 1.5 TDCi z nové řady motorů Ford splňujících Euro VI, vyrobená v motorárně Fordu v britském Dagenhamu.

„Je mimořádně příhodné, že jsme tohoto milníku dosáhli zrovna s naším nejúspornějším a technicky nejvyspělejším dieselem – jednotkou 1.5 TDCi, která bude zanedlouho k dostání v našich nejoblíbenějších modelech,“ řekl Dirk Heller, ředitel výroby pohonných jednotek ve Ford of Europe.

Nejnovější verze vznětového motoru Ford o objemu 1,5 l bude brzy k dispozici pro nový Focus. Nedlouho poté se jí dočká i nové Mondeo, nový C-MAX a Grand C-MAX. Písty, čepy a další součásti jsou potaženy tenkou vrstvou syntetického diamantu, přispívající ke snížení vnitřního tření a tím i ke zlepšení spotřeby paliva a kultury chodu. Plnění motoru zajišťuje turbodmychadlo s proměnnou geometrií a ve výfukovém traktu se nachází odlučovač NOX.

V Dagenhamu se vyrábí rovněž motor Ford 1.6 TDCi, se kterým Fiesta ECOnetic vybavená systémem Stop-Start dosahuje emisí CO2 pouze 85 g/km. Tentýž motor bude pohánět i nové Mondeo ECOnetic, jež bude mít nejnižší emise ve své třídě – 94 g/km.

Výrobní program dagenhamské motorárny se brzy rozšíří i o nový motor 2.0 TDCi (154 kW) pro Mondeo. Celkem továrna vyrábí více než polovinu celosvětové produkce vznětových motorů Ford. Jejich největšími odbytišti v Evropě jsou Británie, Německo, Itálie a Francie, kde se podíl dieselů pohybuje od 47 do 60 procent. Až dvoutřetinového podílu na celkovém odbytu osobních vozů dosahují vznětové motory rovněž v Portugalsku, Irsku a Rumunsku.*

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků