Ford vybuduje v Německu nejvyspělejší aerodynamický a klimatický tunel na světě

V Německu zanedlouho nastanou teplotní a klimatické extrémy, větry o síle hurikánu a dokonce i ohromné nadmořské výšky – to vše díky novému aerodynamickému a klimatickému tunelu, který vybuduje Ford v Merkenichu u Kolína nad Rýnem.

Nové zařízení, které by se po svém otevření mělo stát celosvětově nejpokročilejším pracovištěm svého druhu, bude mít dva aerodynamické a klimatické tunely. Vítr v nich bude vanout rychlostí až 250 km/h, což se blíží hurikánu kategorie 5.

Domov zde nalezne také nová laboratoř simulující nadmořské výšky od nuly až do 5200 m. To je více, než činí průměrná výška tibetské náhorní plošiny, jež bývá často nazývána „střechou světa“. 

„Přibližně 50 procent automobilů, které po světě prodáme, míří do oblastí ležících více než 1000 m nad hladinou moře. Takové oblasti jsou i v Evropě, například Alpy nebo Pyreneje,“ připomněla Barb Samardzich, vrchní provozní ředitelka Ford of Europe.

Součástí nové zkušebny budou mimo jiné čtyři oddělené komory, v nichž lze vytvořit teplotu od -40 do 55 °C. Nejvyšší naměřená teplota na Sahaře byla jen o 2,8 stupně vyšší než toto maximum. Vlhkost vzduchu bude možné regulovat v rozsahu 10 až 95 procent.

Nové pracoviště o rozloze 5500 čtverečních metrů ještě zvýší význam technického střediska společnosti Ford v Merkenichu, kde sídlí celosvětové vedení designu a vývoje globálních modelů Ford nižší a nižší střední třídy.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků