Ford vybuduje v Německu nejvyspělejší aerodynamický a klimatický tunel na světě

V Německu zanedlouho nastanou teplotní a klimatické extrémy, větry o síle hurikánu a dokonce i ohromné nadmořské výšky – to vše díky novému aerodynamickému a klimatickému tunelu, který vybuduje Ford v Merkenichu u Kolína nad Rýnem.

Nové zařízení, které by se po svém otevření mělo stát celosvětově nejpokročilejším pracovištěm svého druhu, bude mít dva aerodynamické a klimatické tunely. Vítr v nich bude vanout rychlostí až 250 km/h, což se blíží hurikánu kategorie 5.

Domov zde nalezne také nová laboratoř simulující nadmořské výšky od nuly až do 5200 m. To je více, než činí průměrná výška tibetské náhorní plošiny, jež bývá často nazývána „střechou světa“. 

„Přibližně 50 procent automobilů, které po světě prodáme, míří do oblastí ležících více než 1000 m nad hladinou moře. Takové oblasti jsou i v Evropě, například Alpy nebo Pyreneje,“ připomněla Barb Samardzich, vrchní provozní ředitelka Ford of Europe.

Součástí nové zkušebny budou mimo jiné čtyři oddělené komory, v nichž lze vytvořit teplotu od -40 do 55 °C. Nejvyšší naměřená teplota na Sahaře byla jen o 2,8 stupně vyšší než toto maximum. Vlhkost vzduchu bude možné regulovat v rozsahu 10 až 95 procent.

Nové pracoviště o rozloze 5500 čtverečních metrů ještě zvýší význam technického střediska společnosti Ford v Merkenichu, kde sídlí celosvětové vedení designu a vývoje globálních modelů Ford nižší a nižší střední třídy.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků