Ford ve druhém čtvrtletí opět zabodoval

Společnost Ford Motor Company oznámila, že ve druhém čtvrtletí roku 2009 hospodařila s provozní ztrátou 424 milionů dolarů (v přepočtu 7,6 mld. Kč). Ačkoli to příliš důvodů k úsměvu nevzbuzuje, přesto to ve srovnání se stejným obdobím roku 2008 znamená zlepšení o 609 milionů dolarů. Čistý zisk firmy za druhý kvartál činí 2,3 mld. dolarů, tedy 0,69 dolarů na akcii. Ve druhém čtvrtletí 2008 přitom Ford vykázal čistou ztrátu 8,7 mld. dolarů, tedy 3,89 dolarů na akcii. „Přestože podnikatelské prostředí zůstává v celém světě extrémně náročné, učinili jsme významný pokrok ve svém restrukturalizačním plánu,“ řekl Alan Mulally prezident a generální ředitel Ford Motor Company. Ford navýšil svůj tržní podíl ve všech regionech a zaznamenal zlepšení v renomovaných výzkumech spokojenosti zákazníků, jako je například studie J. D. Power. Americké modely Ford F-150 a Ford Flex dokonce obsadily první příčky ve svých segmentech.

Na starém kontinentu hospodařil Ford ve druhém čtvrtletí se ziskem 138 milionů dolarů (2,49 mld. Kč) před zdaněním, což ve srovnání se stejným obdobím roku 2008 představuje pokles o 444 mil. dolarů. Ten byl zapříčiněn snížením objemu celého automobilového trhu, snižováním skladových zásob prodejců a vyššími cenami materiálů. V porovnání s prvním čtvrtletím 2009 se nicméně výsledky Fordu v Evropě zlepšily o přibližně 700 mil. dolarů. Tržní podíl značky Ford v Evropě narostl o půl procentního bodu na rovných 9,0 procent. Nový Ford Fiesta je druhý nejprodávanější automobil kontinentu - od jeho uvedení na trh na podzim loňského roku si tento atraktivní model pořídilo více než 300 000 zákazníků.

I přes nepříznivé hospodářské klima Ford hospodaří dle stanovených cílů a úspěšně realizuje svůj restrukturalizační plán. Firma očekává, že objem automobilového trhu v USA za celý rok 2009 bude činit 10,5 až 11 milionů vozů a v Evropě 15 až 15,5 milionu. Vyrovnaného hospodaření nebo zisku chce Ford dosáhnout v roce 2011. „Naše transformace založená na produktech zjevně funguje a výsledky za druhé čtvrtletí nám dělají radost,“ řekl Mulally. „I když hospodářské prostředí zůstává nepříznivé, jsem si jistější než kdykoli předtím, že jsme na správné cestě k vytvoření zdravého a rentabilního Fordu.“

Sluší se dodat, že Ford při své restrukturalizaci využívá ryze soukromých zdrojů a jediný z americké velké trojky nesáhl po nabízené státní pomoci, která by znamenala ztrátu kontroly současných majitelů nad směřováním společnosti. Ze všech velkých amerických automobilek přitom nyní vykazuje jasně nejlepší trend v prodejních i ekonomických výsledcích.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků