Ford v ČR opět kraluje, za první kvartál je nejúspěšnějším dovozcem

Ford zůstává v České republice i v prvním čtvrtletí letošního roku importérem, který má nejvíce důvodů k radosti. Za první tři měsíce se mu zde podařilo prodat 3 749 vozů, což je o 10 % více než vloni za stejné období. Český trh se přitom v tomto období meziročně propadl o 18 %. Velkou zásluhu na těchto číslech přitom má stárnoucí Fusion, který stále zůstává nejprodávanějším dováženým vozem. Ještě výraznější nárůst pak modrý ovál (který je vlastně elipsou) zaznamenal v samotném měsíci březnu, kdy počet nově zaregistrovaných vozů proti loňsku zvýšil o celých 44 % na 1 608 vozů a dosáhl v součtu osobních a lehkých užitkových automobilů tržního podílu 10,7 %, a v samotných osobních automobilech (1 338) to pak bylo 10,8 %. A to je v dlouhodobém rekordním tažení českého Fordu další milník: takový měsíční podíl na trhu totiž v historii ČR ještě žádný dovozce nikdy nezaznamenal.

Po prvních třech měsících tak Ford opanoval 9,3 % českého trhu (OA + LUV) a na druhého importéra v pořadí má náskok více než 700 zaregistrovaných vozů. Nejúspěšnějším modelem byl už tradičně Ford Fusion (1 563 registrací), dlouhodobě neprodávanější dovážený vůz na českém trhu, kterému už patří třetí příčka v absolutním pořadí všech prodávaných modelů hned za dvěma stěžejními modely domácího výrobce. Druhým nejprodávanějším Fordem prvního čtvrtletí byl model Focus (573) a na třetí pozici se propracoval nový Ford Fiesta (446), jehož prodeje po uvedení na trh každým měsícem rostou. Zmíněné výsledky pak lze jen stěží bagatelizovat...

Klepněte pro větší obrázek
Nový Ford Fiesta. Převezme královské žezlo od Fusionu?
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků