Ford uvádí: nafukovací bezpečnostní pás

A máme zde další „pytel“. Že už není kam ho dát? Omyl, Ford představuje první bezpečnostní pás opatřený airbagem.

Ochranné vzduchové vaky, tzv. airbagy, zahájily své tažení do útrob interiérů zvláště osobních vozů již před třemi desítkami let. Od té doby se v moderních autech začaly šířit jak mor, takže nyní si před nimi nemůžete být jisti prakticky nikde, neboť na vás v případě nehody mohou zaútočit nejen z volantu či sloupků, ale také ze dveří či spodního krytu volantu. Chraň vás pánbů, pokud v této situaci nebude váš posez za volantem dokonale učebnicový! A do těchto úvah nyní přichází Ford, jenž představil první bezpečnostní pásy s vestavěnými airbagy na světě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Americká automobilka tvrdí, že se jí tímto zařízením podařilo skombinovat přednosti klasických pásů s výhodami airbagů a zlepšit tím pasivní bezpečnost pasažérů cestujících na zadních sedadlech. „Technologie nafukovacího pásu zvýší bezpečnost zadních cestujících všech věkových skupin, zvláště pak dětí, které jsou při nehodách ještě zranitelnější než dospělí,“ tvrdí Sue Cischke, viceprezidentka Fordu pro záležitosti ekologie a bezpečnosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pokud dojde k čelnímu nebo bočnímu střetu, podélné vaky v zadních pásech se naplní speciálním plynem během pouhých 40 milisekund. Podle vyjádření výrobce má tento náhlý nárůst objemu pásu pomoci udržet tělo pasažéra v ideální poloze, ovšem zároveň snížit rizika jeho poranění, což je poslední dobou často diskutovaná otázka zvláště u soustav s konvenčními předpínači pásů.

Airbagy osazené bezpečnostní pásy Ford se v sériové výrobě představí již příští rok v americkém modelu Ford Explorer, z něhož by se záhy měly rozšířit na vozy Ford vyráběné po celém světě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Nafukovací bezpečnostní pás od Fordu
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Focus 2
Rok výroby: 2006
Stav: 152 346 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2006
Stav: 144 236 km
Cena: 60 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků