Blíží se konec velkých amerických motorů? Klesající poptávka po velkých SUV a pick-upech nutí vedení FMC pozastavit projekt Boss.
Ba co více: podle některých zdrojů hodlá Ford Motor Company v nejbližších měsících zastavit výrobu vybraných motorů. Někteří dodavatelé automobilky dokonce byli požádáni, aby přerušili dodávky dílů potřebných pro výrobu nového osmiválce 6,2 V8. Ten se přitom měl montovat do nových pick-upů série F, jež se mají veřejnosti představit již na jaře příštího roku. Zcela jistě o něj příjde nový model F-150 a s největší pravděpodobností jej nenalezneme ani pod kapotami větších typů řady F Super Duty. Nový „big block“ se přitom měl začít montovat také do nové generace velkých SUV Ford Expedition a Lincoln Navigator a pustit se do křížku s paletou objemných motorů General Motors řady LS.
Program směřující k vývoji nového osmiválce se zprvu jmenoval Hurricane a později byl přejmenován na Boss, což jasně odkazuje na někdejší vysokovýkonné verze osobních Fordů. Vývoj se zpomalil již v roce 2005, ale díky tlaku Marka Fieldse z nejužšího vedení koncernu, který projekt podporoval jako prostředek ke zviditelnění firmy mezi výrobci silných motorů, nebyl zcela zastaven. Zdá se, že k této situaci došlo teprve nyní. Pokud však Boss přežije, je pravděpodobné, že půjde na svém zdvihovém objemu rapidně dolů. V nové generaci Mustangu, plánované pro rok 2010, by tak mohl mít objem jen 5,0 l. Fields přitom stále tvrdí, že vývoj pokračuje, ale se zaměřením na jediný zdvihový objem.
Značka Ford přitom patřila k průkopníkům motorů s uspořádáním V8. Snem Henryho Forda byla nabídka levného osmiválce pro každého. Instalací nové jednotky V8 do lehkého podvozku typu AB tehdy vznikla lehká silniční štika, jež snadno pokořila všechny své konkurenty a založila tradici americké lásky k silným osmiválcům. Motor V8 „flathead“ se při dlouhodobé zátěži přehříval a záhy začal spotřebovávat olej, ale vnesl do Fordovy pověsti nové pojetí slova „výkon“. Ford V8 byl téměř stejně unikátní jako Model T, ale disponoval podstatně širší nabídkou různých variant. Byl úspěšný jako dálniční stíhač, stejně jako komfortní lékařské kupé či rodinný sedan s výjimečnou akcelerací. Exportoval se také do Evropy, kde byl k dispozici kromě objemu 3,2 l také v provedení 2,2 l. Model V8 byl ještě dlouho základem nabídky značky Ford na celém světě, v roce 1948 začala v britském Dagenhamu výroba jeho modernizované verze s označením Pilot. Jak se zdá, velkoobjemovým víceválcovým motorům pod tlakem na snižování spotřeby a emisí pomalu zvoní hrana.