Ford ukazuje pět jízdních režimů nového GT. Chlubí se především displejem

Divize Ford Performance na videu představuje pět jízdních režimů nového supersportu GT. Odlišný je i mód na okruh a pro maximální rychlost.

Pryč jsou doby, kdy bylo auto nastaveno univerzálně. Stačilo nastartovat a jet. Už i poměrně levné vozy dnes mívají nějaké to tlačítko "sport", či více jízdních režimů, je tedy logické, že supersport Ford GT si může řidič přizpůsobit svým aktuálním jízdním potřebám. Mezi pěti režimy však drift mód, jako u příbuzného Focusu RS, nehledejte.

Standardní režim Normal využívá kompromisního nastavení vozu. Kompromisem je i zobrazení centrálního displeje.. Dominuje především digitálně zobrazená rychlost a zařazený rychlostní stupeň.

Zajímavosti | Život řidiče | Ford | Sportovní auta | Hatchbacky | Ford Focus

Ford Focus RS: Drift Mode je nebezpečný a měl by být zakázán

I zde je však otáčkoměr rozdělen na dvě části. Od 0 do 3 000 otáček za minutu je cejchování velmi krátké. Poté, co otáčky motoru překročí zmíněné tři tisíce, rozestup mezi otáčkami se zvětší. Ford to odůvodňuje tím, že motor nového GT se pro nerozdělený otáčkoměr vytáčí  příliš rychle. Ostatně, podobně to má vyřešené i LaFerrari.

Wet mode je režimem pro jízdu na kluzkých podmínkách. Tomu se auto přizpůsobí starostlivější kontrolou trakce a tupějším ovládáním plynového pedálu a řízení. Zajímavým detailem je, že centrální displej zrcadlí informace na jakoby mokrou podlahu.

Ford | Sportovní auta | Premiéry

Z továrny v Kanadě vyjel první Ford GT 2017. Vznikne jich jen tisícovka

Věci začínají být zajímavější se třetím režimem  - Sport. Klapky výfuku se pootevřou, ovládání je přesnější a řazení rychlejší. Řidičův displej nyní akcentuje zařazený rychlostní stupeň místo rychlosti, která se přesunula napravo. Schéma se tehdy ladí do oranžova.

Okruhový Track mode přesune zobrazení rychlosti na ještě podřadnější pozici a schéma má červené prvky. Teplota a tlak oleje je v tu chvíli naopak důležitější. Zásadní je ovšem, co se při přepnutí do tohoto módu se děje s autem. O 50 mm se sníží světlá výška a zadní spoiler se nastálo vysune. Reakce vozu jsou ještě ostřejší a kontrola trakce a stability je potlačena.

Retro | Zajímavosti | Ford | Sportovní auta | Sport | Kupé

Ford GT40 (1964 - 1969): Nejúspěšnější americké auto v Le Mans

Pátým režimem je V-Max. Z názvu vyplývá, že jde o dosažení maximální rychlosti vozu. Tachometr zde tedy znovu získává na důležitosti a auto se soustředí především na stabilitu. Tudíž elektronické systémy jsou bdělejší než u okruhového módu.

Ford chce podobný displej a jeho přizpůsobování se jízdním režimům implementovat později i do běžnějších modelů. Důležité ovšem bude především to, aby tato auta také dobře jezdila. Právě jízdní vlastnosti minulé generace novodobého Fordu GT nebyly oslnivé, avšak od nového modelu se očekává mnohem více.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků