Ford Transit SSV: pátý supersport na scéně

Ford znovu oprášil nápad na stavbu pekelně rychlé dodávky, což je na úvod bezesporu výborná zpráva. Bohužel naší radost trochu kazí fakt, že nejnovější vydání ostrého Transitu bude opět pohánět naftový motor.

Můžete namítnout, že diesel do dodávek patří. Je to samozřejmě pravda, jenže tenhle Transit je označen písmeny SSV představující zkratku SuperSportVan. A do supersportu nafta nepatří. Pokud Ford dotáhne celý projekt do konce, pak půjde o v pořadí už páté vydání pekelně rychlého Transitu.

Automobilka sáhla po logické kombinaci nejmenší karoserie a nejsilnějšího motoru z nabídky pro svůj slavný van. Pohon tak dostal na starost přeplňovaný naftový pětiválec o objemu 3,2 litru nabízející výkon 200 k a vrchol točivého momentu 470 Nm. O jízdní dynamice můžeme zatím pouze spekulovat, protože další podrobnosti zveřejněny nebyly. Na pohled poznáte Transit SSV jako vždy podle rychlých pruhů, dvojité koncovky výfuku a sportovních nárazníků.

Když se podíváme do minulosti, zjistíme, že s výjimkou čtvrté verze byl sportovní Transit vždy výkonnější. Jednička osazená motorem z modelu GT40 se objevila v roce 1971 a dokázala jet až 240 km/h. Druhý pokus následoval o třináct let později, přičemž se tentokrát maximální rychlost blížila k hranici 290 km/h. Absolutní vrchol se dostavil až v roce 1995. Třetí generace totiž nepoužívala nic menšího, než osmiválec Cosworth převzatý z formule 1. Jeho maximum dosahovalo na 650 koní a motor byl schopen až třinácti tisíc otáček za minutu.

V porovnání se třetí generací byla ta čtvrtá hodně slabá . Na začátku nového tisíciletí totiž vystřídal motor z F1 obyčejný turbodiesel 2.4 Duratorq s mnohonásobně nižším maximální výkonem (165 koní). Sice dával stovku za osm sekund, sice měl dokonce i klec a spoustu dalších sportovních doplňků, ale k supersportu už měl daleko. Stejně jako nejnovější pětiválec.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků