Ford znovu oprášil nápad na stavbu pekelně rychlé dodávky, což je na úvod bezesporu výborná zpráva. Bohužel naší radost trochu kazí fakt, že nejnovější vydání ostrého Transitu bude opět pohánět naftový motor.
Můžete namítnout, že diesel do dodávek patří. Je to samozřejmě pravda, jenže tenhle Transit je označen písmeny SSV představující zkratku SuperSportVan. A do supersportu nafta nepatří. Pokud Ford dotáhne celý projekt do konce, pak půjde o v pořadí už páté vydání pekelně rychlého Transitu.
Automobilka sáhla po logické kombinaci nejmenší karoserie a nejsilnějšího motoru z nabídky pro svůj slavný van. Pohon tak dostal na starost přeplňovaný naftový pětiválec o objemu 3,2 litru nabízející výkon 200 k a vrchol točivého momentu 470 Nm. O jízdní dynamice můžeme zatím pouze spekulovat, protože další podrobnosti zveřejněny nebyly. Na pohled poznáte Transit SSV jako vždy podle rychlých pruhů, dvojité koncovky výfuku a sportovních nárazníků.
Když se podíváme do minulosti, zjistíme, že s výjimkou čtvrté verze byl sportovní Transit vždy výkonnější. Jednička osazená motorem z modelu GT40 se objevila v roce 1971 a dokázala jet až 240 km/h. Druhý pokus následoval o třináct let později, přičemž se tentokrát maximální rychlost blížila k hranici 290 km/h. Absolutní vrchol se dostavil až v roce 1995. Třetí generace totiž nepoužívala nic menšího, než osmiválec Cosworth převzatý z formule 1. Jeho maximum dosahovalo na 650 koní a motor byl schopen až třinácti tisíc otáček za minutu.
V porovnání se třetí generací byla ta čtvrtá hodně slabá . Na začátku nového tisíciletí totiž vystřídal motor z F1 obyčejný turbodiesel 2.4 Duratorq s mnohonásobně nižším maximální výkonem (165 koní). Sice dával stovku za osm sekund, sice měl dokonce i klec a spoustu dalších sportovních doplňků, ale k supersportu už měl daleko. Stejně jako nejnovější pětiválec.