Ford Transit, nová generace nejslavnější dodávky (představení a první dojmy)

Užitkovým vozům se na AutoRevue věnujeme spíše okrajově, ale v případě Fordu Transit musíme udělat výjimku. Jde o dlouhodobě nejúspěšnější dodávku na světě a v mnoha zemích je slovo transit synonymem pro automobil tohoto typu. Ford představil na počátku roku jeho novou generaci a po premiéře na českém trhu si jej první zákazníci již mohou objednat. Je tedy nejvyšší čas si tuto novinku představit trochu blíže.
Seznam kapitol
  1. Slovo na úvod, Představení Transitu
  2. První dojmy a jízda, Cena, Technické parametry a zajímavosti
  3. Kompletní fotogalerie (vč. nepublikovaných snímků)

Jedna z ikon užitkových vozů, Ford Transit, se dočkal nové generace. Ta má přinést zákazníkovi více komfortu, nižší provozní náklady a větší užitnou hodnotu vozu. Tak jako u předešlé generace bude Ford nabízet mnoho typů nadstaveb za kabinu, které začínají klasickou skříni, pokračují přes valníky a končí u minibusů. Ford Transit se v České republice oficiálně představil veřejnosti na autosalonu Autotec v Brně. Předtím si jej však mohli osobně prohlédnou novináři na předpremiéře, kde jsme nechyběli a proto se můžeme podělit i o první dojmy z představení tohoto krále užitkových vozů.

Tip: Prohlédněte si naši fotohistorii modelu Transit.

Představení Transitu

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nová generace Transitu doznala řadu optických změn. Ty jsou proti minulé generaci poměrně zásadní, ovšem mají svůj jasný význam. První z novinek je kompletně přepracovaná přední maska. Nově je složena ze třech dílů a to lakované mřížky chladiče a dvoudílného předního nárazníku z černé barvy. Toto řešení v případě drobné kolize výrazně snižuje náklady na opravu, protože se vymění pouze jeden ze tři dílů a navíc nejčastější nehody jsou vedeny do boku předního nárazníku, který není lakován a tak je cenově výhodnější. Nové jsou i šlapky v předním nárazníku, které usnadňují mytí předního okna.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přepracovaná je pak i zbylá část vozu a to až za přední kabinu, kde začíná nákladový prostor. Nově Ford osadil Transit většími okny pro lepší přehlednost a také novými zrcátky, které usnadňují couvání a zlepšují přehled okolo vozu. Samotná skříň pak zůstala téměř shodná a liší se pouze detaily. Více odlišnosti lze pak spatřit u jiných variant jako je valník, nebo mikrobus.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek   

Protože mnoho řidičů tráví ve voze velkou část dne, zaměřil se Ford také na komfort pro řidiče a posádku. Kompletně přepracoval interiér, který je nyní daleko ergonomičtější a více splňuje požadavky pro rozvážkové služby a pro každodenní mnohahodinové jízdy. První a zásadní novinkou je nový klíč k otevírání. Protože mnoho firem používá Transit jako rozvážkový vůz, který se ve městě odemyká a zamyká i několikrát denně, kompletně přepracoval tradiční klíček. Ten již nepoužívá klasickou baterii, která v takovém provozu nemá dlouhou životnost, ale je osazen malým akumulátorem, který se dobíjí pokud je zasunut ve spínací skříňce. Dle informací 20 minut nabíjení, tedy jízdy, nabije klíček na dvacet až třicet odemčení a zamčení vozu. Životnost je pak výrazně vyšší, než u běžných klíčů a navíc je vodotěsný a nárazuvzdorný.

Klepněte pro větší obrázek 

Zcela nová palubní deska se pak vyznačuje větší ekonomičnosti všech prvků a přinesla řadu zajímavých schránek. Přímo před řidičem je umístěna schránka s integrovanou 12V zásuvkou. Schránka je uzavíratelná a tak lze do ní umístit např. telefon, nebo fotoaparát, který je možno komfortně nabíjet. Přepracovaná je i schránka před spolujezdcem, která obsahuje držák pro standardizovaný pořadač.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Co ocení každý řidič je pak lepší umístění řadící páky, blíže volantu. Ta je tak lépe dostupná. Stejně tak i sedadla v jakékoli verzi doznaly změn. Jsou nyní komfortnější a lépe tvarovaná. Nová je i možnost jejich širokého nastavení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Slovo na úvod, Představení Transitu
  2. První dojmy a jízda, Cena, Technické parametry a zajímavosti
  3. Kompletní fotogalerie (vč. nepublikovaných snímků)
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků