Ford Transit: je tu další „superdodávka“

Automobilka Ford od roku 2007 pravidelně představuje omezené série svých Transitů laděné, alespoň vzhledem, sportovně.

Dodávkové a jiné čistě užitkové automobily hrají v posledních letech také úlohu reprezentační, protože třeba řada drobných živnostníků a řemeslníků používá tyto vozy nejen k přepravě zboží a materiálu. Proto jsme také svědky, toho že specializované ladičské firmy nabízejí své programy také pro dodávky, příkladem může být nedávná stavba firmy MR Car Design na základě běžného Volkswagenu Transporter.

Jsou ale také automobilky, které se podobně smýšlejícím zákazníkům pokouší vyhovět již v prvovýrobě, a značka Ford mezi ně patří. Na jaře třeba ukázala svůj "opravdu ostrý" Transit SSV, za příklad ale poslouží také kompaktní Ford Fiesta SportVan nebo první omezená série pruhované dodávky Ford Transit SportVan určená pro britské zákazníky. Nyní přichází pokračování právě posedně zmíněného modelu, který bude ale bohuel opět určen jen britským zákazníkům.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Transit SportVan 2012, tentokrát v barvě stříbrné

Tentokrát Ford Transit SportVan vyjede v počtu pouhých 180 vozů, které se mají vyznačovat zejména novým odstínem stříbrné metalízy a matově šedými „rychlými pruhy“ na kapotě. A je třžeba dodat, že právě barva je prakticky jediným prvkem, který novinku odlišuje od sérii Transit SportVan z předchozích let. V pořadí sedmá generace Transitu SportVan vychází z provedení Transit 260 s krátkým rozvorem náprav a vznětovým čtyřválcem 2,2 TDCi o výkonu 140 koní (103 kW) a točivém momentu 350 Nm, který pohání kola přední nápravy skrze šestistupňovou, manuálně řazenou převodovku.

Zvenčí si na voze Transit SportVan všimneme také zdvojené koncovky výfuku (vypadá trochu jako důsledek napadení kutilem…), osmnáctipalcových litých ráfků s pneumatikami 235/45, rozšířených blatníků a spoilerů pod předním nárazníkem a po stranách. V základní výbavě najdeme klimatizaci, rádio Sony s CD, ovládáním pod volantem a propojením Bluetooth, tempomat, elektrické ovládání oken a vyhřívaných zpětných zrcátek, zatmavená okna nebo kožené čalounění volantu a madla řadicí páky. Cena letošní edice Ford Transit SportVan byla stanovena v přepočtu na 667 000 Kč, což je o nějakých 28 000 Kč více než vloni. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků