Ford Transit Custom: výroba zahájena (+ 47x nové foto)

Zcela nová řada Ford Transit/Tourneo Custom slibuje nejnižší provozní náklady ve své kategorii. Stávající Transit nenahrazuje, ale doplňuje nabídku směrem ke kompaktnímu Transitu Connect.
Seznam kapitol
  1. Ford Transit Custom
  2. Fotogalerie

Koncern FMC vystavil na letošním autosalonu v Ženevě studii Ford Tourneo Custom Concept a pouze několik hodin poté světu představil sériové provedení zcela nové generace užitkového modelu Ford Transit Custom. Nejde však o střídání stráží, stávající Transit zůstává v nabídce a je větší. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Transit/Tourneo Custom se na trhu vklíní mezi standardní Transit a malý Transit Connect

Oproti dosavadním sériím se vyznačuje nejen přívlastkem Custom (zřejmě s odkazem na americkou tradici přizpůsobování vozů požadavkům konkrétních zákazníků), ale především větší orientací na řidiče, resp. dojem z řízení osobního vozu, který razí také jeden z hlavních konkurentů v podobě Volkswagenu Transporter T5.

Zajímavosti | Ford | Cestování | Premiéry | Užitková auta | Design

Ford Tourneo Custom: nový Transit nečekaně odhalen

Oproti wolfsburskému matadoru však nový Transit Custom stále zůstává vozem s enormní přepravní kapacitou. Ford Transit Custom i jeho verze Tourneo Custom určená komfortní přepravě osob se budou vyrábět v závodě Ford Otosan v tureckém Kocaeli, kde byla produkce zahájena včera. Transit Custom se v nabídce užitkových vozů Ford zařadí mezi menší Transit Connect a větší Transit. Osobní varianta v osmimístném či devítimístném provedení se jmenuje Tourneo Custom.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Transit Custom i Tourneo Custom bude k mání ve dvou délkách rozvoru

Nová dvojice Transit Custom i Tourneo Custom má být prvním krokem na cestě k úplné transformaci celosvětového výrobního programu společnosti Ford v sektoru užitkových automobilů. Generační obměna bude dokončena během roku 2013.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Skoro jako v osobáku

„Transit Custom je zcela nový druh vozu Ford v kategorii do nosnosti jedné tuny,“ řekl Stephen Odell, předseda představenstva a generální ředitel Ford of Europe, a dodal: „Je to stylová, moderní dodávka, kterou mohou majitelé hrdě zaparkovat před svým domem, ale stále má pracovitou náturu, jaká je od Transitu očekávána.“

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Důraz byl při vývoji kladen také na aktivní i pasivní bezpečnost a jízdní vlastnosti blízké osobním automobilům

O pohon se postará nejnovější verze známého vznětového motoru Ford 2,2 Duratorq TDCi. Nabízena bude ve variantách 100 koní (74 kW), 125 koní (92 kW) a 155 koní (114 kW) a vyznačuje se údajně nejmenší spotřebou paliva v dané třídě: jen 6,5 l/100 km v případě Tournea Custom, resp. 6,6 l/100 km u Transitu Custom. S „benzíny“ se zatím zřejmě nepočítá.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Transit i Tourneo Custom slibují mimořádně variabilní interiér

Obě řady se vyrábějí v montážním závodě Ford Otosan v tureckém Kocaeli, jehož majiteli jsou skupiny Ford a Koc Holdings. Transit se mimochodem v Kocaeli vyrábí už od roku 2001 a dodnes tam vzniklo na 2 250 000 automobilů, které se vyvážejí do více než sedmdesáti zemí světa.

Vozy Transit Custom i Tourneo Custom se začnou prodávat ještě během letošního roku.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ford Transit Custom
  2. Fotogalerie
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků