Ford Transit Custom ECOnetic se spotřebou sníženou na 6,0 l/100 km

Posedlost snižovat spotřebu paliva není doménou jen u osobních, ale také u užitkových automobilů.

Automobilka Ford si hodně slibuje od svého zcela nového modelu Ford Transit Custom/Tourneo Custom (pozor, s Transitem nemá kromě jména stejného prakticky nic!), který je namířen především proti Volkswagenu Transporter a podobným modelům. Ford Transit Custom již získal titul Dodávka roku 2013 a živými obrázky jsme vám jej představili ve společnosti osobní verze Tourneo Custom i malého typu B-MAX v reportáži z prezentace v brněnské Galerie Wannieck.

Klepněte pro větší obrázek
Ford Transit Custom ECOnetic má být nejhospodárnější dodávkou svého segmentu

Značka Ford nyní zveřejnila první specifikace ke své nové, ekologicky zaměřené dodávce Ford Transit Custom ECOnetic, jež by se měla začít prodávat od počátku nadcházejícího roku. Vychází z „plechové dodávky“ Transit Custom a opatřena bude nejslabší verzí vznětového čtyřválce 2,2 TDCI s výkonem 100 koní (74 kW) a vyznačuje se řadou úprav včetně stálého převodu prodlouženého ze standardních 4,19 na 3,94:1 a instalace start/stop systému či pneumatikami se sníženým valivým odporem.

Design | Ford | Byznys | Kombi | Premiéry | Užitková auta

Ford Transit Custom/Tourneo Custom: „nový Transit“ na živo

Vůz se zařadí po bok řad osobních automobilů Ford Fiesta ECOnetic a dalších na redukci spotřeby zaměřených modelů evropského Fordu a představí například soustavu Acceleration Control. Elektronika by díky ní měla ještě pevněji ovládat reakci motoru na pokyny plynového pedálu, a zároveň snižovat opotřebení brzd a pneumatik. A výsledek? Ford Transit Custom ECOnetic má vykázat průměrnou spotřebu rovných 6,0 l/100 km. To by mělo být nejméně v dané kategorii a ve srovnání se standardním Transitem Custom jde o pokles o 0,7 l/100 km.
 

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků