Ford Transit Custom ECOnetic se spotřebou sníženou na 6,0 l/100 km

Posedlost snižovat spotřebu paliva není doménou jen u osobních, ale také u užitkových automobilů.

Automobilka Ford si hodně slibuje od svého zcela nového modelu Ford Transit Custom/Tourneo Custom (pozor, s Transitem nemá kromě jména stejného prakticky nic!), který je namířen především proti Volkswagenu Transporter a podobným modelům. Ford Transit Custom již získal titul Dodávka roku 2013 a živými obrázky jsme vám jej představili ve společnosti osobní verze Tourneo Custom i malého typu B-MAX v reportáži z prezentace v brněnské Galerie Wannieck.

Klepněte pro větší obrázek
Ford Transit Custom ECOnetic má být nejhospodárnější dodávkou svého segmentu

Značka Ford nyní zveřejnila první specifikace ke své nové, ekologicky zaměřené dodávce Ford Transit Custom ECOnetic, jež by se měla začít prodávat od počátku nadcházejícího roku. Vychází z „plechové dodávky“ Transit Custom a opatřena bude nejslabší verzí vznětového čtyřválce 2,2 TDCI s výkonem 100 koní (74 kW) a vyznačuje se řadou úprav včetně stálého převodu prodlouženého ze standardních 4,19 na 3,94:1 a instalace start/stop systému či pneumatikami se sníženým valivým odporem.

Kombi | Ford | Premiéry | Byznys | Užitková auta | Design

Ford Transit Custom/Tourneo Custom: „nový Transit“ na živo

Vůz se zařadí po bok řad osobních automobilů Ford Fiesta ECOnetic a dalších na redukci spotřeby zaměřených modelů evropského Fordu a představí například soustavu Acceleration Control. Elektronika by díky ní měla ještě pevněji ovládat reakci motoru na pokyny plynového pedálu, a zároveň snižovat opotřebení brzd a pneumatik. A výsledek? Ford Transit Custom ECOnetic má vykázat průměrnou spotřebu rovných 6,0 l/100 km. To by mělo být nejméně v dané kategorii a ve srovnání se standardním Transitem Custom jde o pokles o 0,7 l/100 km.
 

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků