Ford: Transit Courier představen, nový Transit v detailech

Nová lehká dodávka Ford Transit Courier je čtvrtým novým modelem řady Transit. A její největší reprezentant již klepe na dveře.

Ford Transit Courier

Model Transit patří k nejslavnějším evropským užitkovým vozidlům a rovněž jeho stávající generace je jedením nejlepších a nejoblíbenějších vozů svého segmentu. Není tedy divu, že evropský Ford v posledních letech svoji nabídku užitkových vozidel systematicky rozšiřuje. Na právě probíhajícím autosalonu v britském Birminghamu, tradičním a respektovaném veletrhu užitkových vozidel, slaví na stánku Fordu svoji premiéru kompaktní dodávka Ford Transit Courier.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Transit Courier, nejmenší z nové palety užitkových fordů

Své jméno přebírá z plejády starších Fordů, vesměs odvozených z osobních modelů Fiesta a Escort. Kromě Transitu Courier v Birminghamu Ford vystavuje také Transit Connect a Transit Custom s vysokou střechou. Nový Ford Transit Courier bude nejmenším z řady nových Transitů, přesto má vynikat podlahou s délkou 1 620 mm a objemem přepravního prostoru plných 2,3 m3. To vše při celkové délce karoserie jen 4 160 mm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Transit Courier slibuje značnou prvotřídní přepravní kapacitu a komfortní interiér

Značka Ford slibuje o 10 % větší přepravní kapacitu oproti konkurenci (bez problémů prý pojme běžnou Euro paletu) a užitečnou hmotnost až 660 kg. O pohon se postarají alternativně turbodiesely Duratorq 1,5 TDCi/55 kW a 1,6 TDCi/70 kW z produkce dagenhamské motorárny, nebo zážehový tříválec 1,0 EcoBoost (Motor roku 2012) s výkonem 100 koní (74 kW). Zákazníci se mohou těšit na praktický a komfortní interiér s řadou moderních elektronických komfortních soustav včetně couvací kamery a osvětlení nákladového prostoru soustavou LED. 

Ford Transit 2014

Zcela nová, v pořadí osmá generace velké dodávky Ford Transit patří v současnosti k nejočekávanějším novinkám mezi užitkovými automobily. Evropská verze by se měla evropským zákazníkům představit během příštího jara, ovšem v USA již Transit znají. Ten se za velkou louží představil letos v lednu v rámci detroitského autosalonu a v USA a Kanadě nahradí stávající řadu Econoline/E-Series.

Kombi | Ford | Premiéry | Užitková auta | Byznys | Design

Ford Transit Custom/Tourneo Custom: „nový Transit“ na živo

Vyrábět se tam bude v místních továrnách (do Evropy budou Transity putovat z tureckého Kocaeli) a zákazníci se tam mohou těšit na zážehové šestiválce 3,7 l Cyclone a 3,5 l EcoBoost v kombinaci s automatickými šestistupňovými převodovkami. V Evropě bude nový Ford Transit VIII k mání zejména s osvědčeným vznětovým čtyřválcem 2,2 l Duratorq TDCi ve výkonových verzích 100, 125 a 155 koní (74, 92, resp. 114 kW), hovoří se také o jednotce 2,4 TDCi a zážehovém agregátu 2,3 Duratec.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Osmá generace velkého Transitu se do Evropy dostane až příští rok

Převodovky zde budou standardně šestistupňové manuální, v nabídce má být pohon předních, zadních, nebo všech kol. K dispozici bude opět široká škála verzí od skříňových dodávek se třemi rozvory a dvojicí výšek střech přes mikrobusy až po podvozky s kabinami pro instalaci účelových nástaveb, celková hmotnost může v určitých případech dosahovat až 4,7 tuny. Podle Fordu budou jednotlivé verze nového Transitu v průměru o 10 % prostornější než ty současné, například největší dodávka nabídne přepravní kapacitu až 15,1 m3.

Příslušenství | Ford | Premiéry | Užitková auta | Design

Ford Transit Custom v provedení Sport Van pro Evropu

Konstruktéři se snažili dále snížit spotřebu paliva, emise i náklady na údržbu a opravy. Nový Transit zároveň nabídne elegantní karoserii střiženou po vzoru osobních vozů Ford a zcela nový interiér, který má řidiči zajišťovat maximální komfort a využitelnost. Těšit se může na více místa ve všech směrech, všestranně stavitelný volant, soustavu různých odkládacích schránek, adaptivní tempomat, couvací kameru či hlídání nechtěného opuštění jízdního pruhu.
 

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků