Ford: Transit Courier představen, nový Transit v detailech

Nová lehká dodávka Ford Transit Courier je čtvrtým novým modelem řady Transit. A její největší reprezentant již klepe na dveře.

Ford Transit Courier

Model Transit patří k nejslavnějším evropským užitkovým vozidlům a rovněž jeho stávající generace je jedením nejlepších a nejoblíbenějších vozů svého segmentu. Není tedy divu, že evropský Ford v posledních letech svoji nabídku užitkových vozidel systematicky rozšiřuje. Na právě probíhajícím autosalonu v britském Birminghamu, tradičním a respektovaném veletrhu užitkových vozidel, slaví na stánku Fordu svoji premiéru kompaktní dodávka Ford Transit Courier.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Transit Courier, nejmenší z nové palety užitkových fordů

Své jméno přebírá z plejády starších Fordů, vesměs odvozených z osobních modelů Fiesta a Escort. Kromě Transitu Courier v Birminghamu Ford vystavuje také Transit Connect a Transit Custom s vysokou střechou. Nový Ford Transit Courier bude nejmenším z řady nových Transitů, přesto má vynikat podlahou s délkou 1 620 mm a objemem přepravního prostoru plných 2,3 m3. To vše při celkové délce karoserie jen 4 160 mm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Transit Courier slibuje značnou prvotřídní přepravní kapacitu a komfortní interiér

Značka Ford slibuje o 10 % větší přepravní kapacitu oproti konkurenci (bez problémů prý pojme běžnou Euro paletu) a užitečnou hmotnost až 660 kg. O pohon se postarají alternativně turbodiesely Duratorq 1,5 TDCi/55 kW a 1,6 TDCi/70 kW z produkce dagenhamské motorárny, nebo zážehový tříválec 1,0 EcoBoost (Motor roku 2012) s výkonem 100 koní (74 kW). Zákazníci se mohou těšit na praktický a komfortní interiér s řadou moderních elektronických komfortních soustav včetně couvací kamery a osvětlení nákladového prostoru soustavou LED. 

Ford Transit 2014

Zcela nová, v pořadí osmá generace velké dodávky Ford Transit patří v současnosti k nejočekávanějším novinkám mezi užitkovými automobily. Evropská verze by se měla evropským zákazníkům představit během příštího jara, ovšem v USA již Transit znají. Ten se za velkou louží představil letos v lednu v rámci detroitského autosalonu a v USA a Kanadě nahradí stávající řadu Econoline/E-Series.

Design | Ford | Byznys | Kombi | Premiéry | Užitková auta

Ford Transit Custom/Tourneo Custom: „nový Transit“ na živo

Vyrábět se tam bude v místních továrnách (do Evropy budou Transity putovat z tureckého Kocaeli) a zákazníci se tam mohou těšit na zážehové šestiválce 3,7 l Cyclone a 3,5 l EcoBoost v kombinaci s automatickými šestistupňovými převodovkami. V Evropě bude nový Ford Transit VIII k mání zejména s osvědčeným vznětovým čtyřválcem 2,2 l Duratorq TDCi ve výkonových verzích 100, 125 a 155 koní (74, 92, resp. 114 kW), hovoří se také o jednotce 2,4 TDCi a zážehovém agregátu 2,3 Duratec.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Osmá generace velkého Transitu se do Evropy dostane až příští rok

Převodovky zde budou standardně šestistupňové manuální, v nabídce má být pohon předních, zadních, nebo všech kol. K dispozici bude opět široká škála verzí od skříňových dodávek se třemi rozvory a dvojicí výšek střech přes mikrobusy až po podvozky s kabinami pro instalaci účelových nástaveb, celková hmotnost může v určitých případech dosahovat až 4,7 tuny. Podle Fordu budou jednotlivé verze nového Transitu v průměru o 10 % prostornější než ty současné, například největší dodávka nabídne přepravní kapacitu až 15,1 m3.

Design | Ford | Příslušenství | Premiéry | Užitková auta

Ford Transit Custom v provedení Sport Van pro Evropu

Konstruktéři se snažili dále snížit spotřebu paliva, emise i náklady na údržbu a opravy. Nový Transit zároveň nabídne elegantní karoserii střiženou po vzoru osobních vozů Ford a zcela nový interiér, který má řidiči zajišťovat maximální komfort a využitelnost. Těšit se může na více místa ve všech směrech, všestranně stavitelný volant, soustavu různých odkládacích schránek, adaptivní tempomat, couvací kameru či hlídání nechtěného opuštění jízdního pruhu.
 

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků