Ford Tourneo Courier je řádně přifouknutá Fiesta [první jízdní dojmy]

Velkoprostorová rodina Tourneo má třetího nového člena. Po modelu Custom a Connect přichází nejmenší Courier. Krátce jsme ho vyzkoušeli v okolí německého Frankfurtu.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Prostor na pětníku
  2. Nejlépe jezdící?, Od června, Technické údaje
  3. Fotogalerie

Hned na úvod se nabízí otázka. Kam Tourneo Courier vlastně patří? Vždyť Ford už nabízí v podstatě stejně velký B-Max využívající velmi podobnou techniku. Pravda je taková, že se Courier coby nejmenší z řady Tourneo řadí na špici kompkatních vozů značky Ford. Což tedy znamnená Fiestu a zmíněný B-Max. Tento model by měl oslovit všechny, kteří chtějí malé MPV, ale B-Max pro ně není dostatečně praktický.

Ford | První svezení

Ford B-MAX: rozčeří v Česku vodu?

Courier stojí na platformě určené pro malé vozy Ford. Takže technický základ je shodný jak s Fiestou, tak také s B-Maxem. Na délku vůz měří 4157 mm, vysoký je 1726 mm a široký 2060 mm (vč. zrcátek). Ford prezentuje Courier jako největší vůz ve své třídě. Oproti přímé konkurenci nabídne údajně o 97 mm více pro hlavu vpředu nebo o 59 mm více pro kolena vzadu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tourneo Courier je nejmenším z rodiny Tourneo. Zároveň je největším mezi kompaktními automobily v nabídce Ford. Tedy pokud nestačí ani Fiesta, ani B-Max, je zde ještě jedna možnost. 

Jenže automobilka srovnává Courier s modely typu Peugeot Bipper nebo Fiat Fiorino, což není úplně fér, protože všechny tyto dodávky jsou podstatně menší a také levnější (délka 3864 mm). Cenově i rozměrově má nový Ford blíž spíše například k Peugeotu Partner Tepee.

Prostor na pětníku

Když necháme stranou marketingové povídání a zaměříme se na fakta, nelze přehlédnout, že je Courier skutečně relativně malé auto, které opravdu nabídne dostatek místa. Vpředu těžko budete hledat problémy, to samé platí také o druhé řadě sedadel. Co se podélného místa týká, vejdou se sem i vysocí lidé. Pro kolena mají prostoru tak akorát, nad hlavou je ho tolik, že si tu ještě můžete během jízdy pomalu pouštět dálkově ovládané letadlo.

Testy | Hatchbacky | Ford | Premiéry

Test Ford Fiesta 1,0 EcoBoost Powershift: malá raketa

Kde se kompaktní rozměry ale nakonec přeci jen projeví, to je šířka. I vpředu je znát, že se sedí poměrně blízko u sebe, vzadu pak příčný prostor ještě zmenší výrazné obložení boků související s přítomností jinak velmi praktických posuvných dveří. Ty jsou mimochodem standardem pro všechny verze.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Palubní desku dobře známe z Fiesty a jiných modelů značky Ford. Materiály vypadají velmi solidně.  

Zavazadleník nabídne podle oficiálních údajů 708 litrů v základním uspořádání (od podlahy po strop). Přitom platí, že se této hodnoty podařilo dosáhnout hlavně výškou. Nákladová hrana je velice nízko, auto je relativně vysoké. Objem od podlahy po plato zavazadelníku činí 395 litrů.

Potěší detail v podobě pevného krytu zavazadelníku, který lze umístit do jakési mezipolohy. Díky tomu se nebudete muset tolik ohýbat při odkládání drobností. V tomto kontextu je škoda, že Courier nedostal možnost otevřít pouze okno pátých dveří. Ty jsou obrovské a v omezeném prostoru se s nimi nebude manipulovat zcela jednoduše.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Zavazadelník nabízí pravidelný tvar a velice nízko položené dno. Pevný kryt můžete zastrčit za zadní sedadla nebo například umístit do střední polohy.

Zadní sedadla jsou dělená v poměru 60/40, můžete sklopit opěradlo nebo je zcela překlopit vpřed. Maximum, které je Courier schopný nabídnout pro náklad, je 1600 mm na délku (k předním sedačkám) a 1200 mm na výšku. Co se objemu týká, více než 1656 litrů do auta nedostanete (platí pro zadní sedačky překlopené vpřed).

Celkově je interiér nejmenšího z řady Tourneo vlastně dobře známý. Palubní deska je v podstatě převzatá z Fiesty. Sedí se výše, sedáky jsou poměrně krátké. K dispozici je samozřejmě také několik přihrádek. Například pod sedadlem spolujezdce nebo nad hlavami předních cestujících. Šikovnou věcí je potom výsuvná dokovací stanice pro chytrý telefon.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Prostor na pětníku
  2. Nejlépe jezdící?, Od června, Technické údaje
  3. Fotogalerie
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2009
Stav: 143 545 km
Cena: 75 000 Kč
Ford Mondeo 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 168 045 km
Cena: 160 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2005
Stav: 164 518 km
Cena: 40 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků