Ford Tourneo Connect plní nově Euro V

Zájemci o vozy Ford Tourneo Connect nyní mohou zvolit zdokonalenou motorizaci Ford Duratorq TDCi 1,8 l, která splňuje emisní normu Euro V a přináší i snížení spotřeby paliva. Vylepšený motor bude tradičně k dispozici ve třech stupních výkonu: 55 kW, 66 kW a 81 kW.

Emisní norma Euro V stanovuje přísnější limity pro obsah znečisťujících látek, jako jsou pevné částice nebo oxidy dusíku ve výfukových plynech motorových vozidel prodávaných na území EU. Platit začne v lednu 2011. Nové motory Ford Duratorq TDCi 1,8 l Euro V jsou nyní dodávány s filtrem pevných částic (DPF), který zachytí 95 procent všech sazí z motoru. Po naplnění filtru automaticky dochází k tzv. „regeneračnímu cyklu“, během něhož se filtr za použití nové odpařovací techniky zahřeje na 600 stupňů Celsia a všechny saze se tím rozloží na oxid uhličitý a vodu. Výsledkem je zvýšení účinnosti systému a pokles celkových emisí v porovnání s běžně používanými částicovými filtry.

Všechny agregáty emisní úrovně Euro V pro Tourneo Connect jsou také sériově osazeny turbodmychadlem s proměnnou geometrií (VNT). V zájmu zvýšení hospodárnosti disponují všechny tři verze agregátu stálým převodem 3,8:1 (dříve 4,06:1). Zákazníci se tak mohou těšit na přednosti v podobě menší spotřeby paliva a pohotovější odezvy agregátu v širokém rozsahu otáček. Ford Tourneo Connect tak s nejsilnějším motorem akceleruje z 0 na 100 km/h za 14,4 s a přitom jeho průměrná kombinovaná spotřeba dosahuje 6 l na 100 km jízdy.

Klepněte pro větší obrázek
Ford Tourneo Connect v předstihu s novým euromotorem
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků