Ford Tourneo Connect plní nově Euro V

Zájemci o vozy Ford Tourneo Connect nyní mohou zvolit zdokonalenou motorizaci Ford Duratorq TDCi 1,8 l, která splňuje emisní normu Euro V a přináší i snížení spotřeby paliva. Vylepšený motor bude tradičně k dispozici ve třech stupních výkonu: 55 kW, 66 kW a 81 kW.

Emisní norma Euro V stanovuje přísnější limity pro obsah znečisťujících látek, jako jsou pevné částice nebo oxidy dusíku ve výfukových plynech motorových vozidel prodávaných na území EU. Platit začne v lednu 2011. Nové motory Ford Duratorq TDCi 1,8 l Euro V jsou nyní dodávány s filtrem pevných částic (DPF), který zachytí 95 procent všech sazí z motoru. Po naplnění filtru automaticky dochází k tzv. „regeneračnímu cyklu“, během něhož se filtr za použití nové odpařovací techniky zahřeje na 600 stupňů Celsia a všechny saze se tím rozloží na oxid uhličitý a vodu. Výsledkem je zvýšení účinnosti systému a pokles celkových emisí v porovnání s běžně používanými částicovými filtry.

Všechny agregáty emisní úrovně Euro V pro Tourneo Connect jsou také sériově osazeny turbodmychadlem s proměnnou geometrií (VNT). V zájmu zvýšení hospodárnosti disponují všechny tři verze agregátu stálým převodem 3,8:1 (dříve 4,06:1). Zákazníci se tak mohou těšit na přednosti v podobě menší spotřeby paliva a pohotovější odezvy agregátu v širokém rozsahu otáček. Ford Tourneo Connect tak s nejsilnějším motorem akceleruje z 0 na 100 km/h za 14,4 s a přitom jeho průměrná kombinovaná spotřeba dosahuje 6 l na 100 km jízdy.

Klepněte pro větší obrázek
Ford Tourneo Connect v předstihu s novým euromotorem
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků