Kapitoly článku:
Nabídka verzí
Ford Taunus TC byl v Německu k dispozici jako dvou a čtyřdveřový tříprostorový sedan, jako již zmíněné kupé a jako pětidveřové kombi, jež zahájilo tradici středních Fordů coby mimořádně prostorných vozů za rozumné peníze. Základem byl výbavový stupeň Taunus (případně Taunus N) s kruhovými hlavními svítilnami a motorem 1,3 l s výkonem 55 koní (40 kW).
K dvoudveřovému německému fastbacku v Anglii analogie nebyla
Následoval Taunus L (na rozdíl od základu byl k mání také jako kupé), v hierarchii výše byl postaven Taunus XL s bohatšími chromovanými dekoracemi na přední i zadní části karoserie, rozšířenou výbavou a za příplatek dodávaným motorem 1,6 l o výkonu 72 koní (53 kW). Provedení Ford Taunus GT bylo dodáváno jako sedan s párem a dvěma páry bočních dveří a jako kupé a většinu chromovaných dekorací u něj nahradily matově černé prvky.
Dojem jízdní dynamiky podporovala přední sedadla s integrovanými opěrkami hlav, otáčkoměr nebo speciální třináctipalcové ráfky s pneumatikami o šířce 175 mm. Standardem byla pro Taunus GT posílená verze čtyřválce 1,6 l s výkonem 88 koní (65 kW), zákazník mohl připlácet za šestiválcový dvoulitr V6 o výkonu 90 koní (66 kW).
Motory
Čtyřválec, nebo šestiválec? Zrychlení z 0 na 100 km/h (13,6 s) i nejvyšší rychlost (162/163 km/h) byly u výkonnější šestnáctistovky prakticky shodné jako u dvoulitru, přičemž dražší šestiválec vykazoval o 0,6 l/100 km vyšší kombinovanou spotřebu, takže zákazník evidentně rozhodoval mezi rozumem a výkony (čtyřválec) a klidným a tichým chodem (šestiválec). Stejná situace ostatně provázela střední Fordy až do prvních let výroby modelu Ford Sierra.
Taunus TC konečně dostal nezávislé zavěšení zadních kol
Modelovou nabídku německého Fordu uzavíral ve střední třídě luxusní model Ford Taunus GXL se stejnými motory a koly jako GT, ovšem s komfortní výbavou. Převodovky byly u všech motorů manuální čtyřstupňové, za příplatek (kromě 1,3 l) třístupňové samočinné Borg-Warner B35. Zatímco dosavadní britská Cortina měla vzadu tuhou nápravu a německý Taunus P6 pohon předních kol, řada Taunus TC se vrátila ke klasickému uspořádání, přičemž zadní kola již spočívala na samostatných závěsech a vinutých pružinách.
Výbava nejdražších verzí byla vskutku komfortní
Britská Cortina si v generaci TC zachovávala specifické karosářské díly, jež sedanům mimochodem vtiskly jedinečné křivky v oblasti zadních blatníků. Zastaralým motorům odzvonilo v obou střediscích evropského Fordu a jádrem nabídky řady TC se staly moderní čtyřválce OHC odpovídající americkému agregátu Pinto…
Technické údaje: Ford Taunus
Rok • stupeň výbavy
1970 • GT
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
6/2 • OHV
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 1 998 cm3
Vrtání • zdvih
84,0 mm • 60,1 mm
Nejvyšší výkon
66 kW (90 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
5 000 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
149 Nm při 3 000 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
13,6 s
Nejvyšší rychlost
163 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
manuální • 4 stupňů
Objem palivové nádrže
54 l
Prům. spotřeba: komb.
10,7 l/100 km
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 422 mm • 1 422 mm
Rozměry: délka × šířka × výška
4 330 × 1 630 × 1 320 mm