Ford Taunus TC (1970): unifikační řada v dobovém prospektu

Opět zalistujeme v dobových propagačních materiálech. Vrátíme se o 45 let zpět, abychom se podívali na první Ford Taunus/Cortina (TC), jenž ve střední třídě sloučil do té doby samostatné typy nabízené britskou a německou filiálkou.
Seznam kapitol
  1. Velké slučování, Zásah z USA, Videa
  2. Nabídka verzí, Motory, Technické údaje
  3. Prospekt
  4. Fotogalerie

Poslední prospekty:

Renault 16 (1965): reformátor v českém prospektu
Ford Cortina (1964) na unikátním prospektu v češtině
Chrysler (1964): modelová nabídka v dobovém prospektu


Velké slučování

Dobové prospekty na svých zaprášených stránkách připomínají dobu, která musela být pro tehdejší motoristy stejně normální, jakou je pro nás ta dnešní. S odstupem času nám ale nabízí bezprostřední závan dávnověku a možnost vrátit se v čase. Pro mnohé to může být výlet do fantazie, pro jiné však jde o návrat do dob, jež si pamatují. Zvláště pokud jde o takový Taunus, který byl svého času zcela běžným koloritem našich ulic.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Taunus TC, první unifikovaná řada. V pořadí: Taunus L, XL, GT a luxusní GXL

Minulou neděli jsme se podívali za oceán na půl století starou modelovou nabídku automobilky Chrysler a dnes v našem seriále sestaveném z dobových prospektů pokračujeme. Pro co největší pestrost jsme vám v něm již představili řadu rozmanitých youngtimerů, připomeňme britský Ford Cortina (1964), francouzský Renault 16 (1965), japonskou Hondu Prelude (1978), ale i tuzemskou řadu Škoda 105/120/130 (1987).

Retro | Video | Ford | Fascinace | Kombi | Sedany

Ford Cortina (1964) na unikátním prospektu v češtině

Tentokrát si posvítíme na evropský Ford Taunus v generaci s označením TC představené v roce 1970. Šlo o zkratku Taunus Cortina, což mělo zdůraznit, že nabídky německé a britské pobočky automobilky Ford se právě toho roku ve střední třídě protnuly. Zmíněný prospekt najdete i v samostatné fotogalerii. Jde o katalog s 32 stranami vytištěný na křídovém papíře ve formátu A4.

Zásah z USA

Ford Taunus TC nahradil v roce 1970 zároveň německý Ford Taunus P6 i britský Ford Cortina Mk. II. Německý Ford vozy od tohoto roku až do náběhu modernizované verze Ford Taunus TC2 v roce 1975 nabízel na rozdíl od toho britského také v podobě elegantního kupé se splývající zádí, jež mělo být praktičtější a prostornější variantou k modelu Capri.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Obálka a úvodní snímky dobového katalogu

První společné řadě Taunus/Cortina se dnes často přezdívá Knudsen. Vývoj tohoto modelu probíhal, se záměrem nabídnout jej jako světový vůz nejen po celé Evropě, ale také v USA, již od poloviny šedesátých let, ovšem razantně do něj zasáhl „Bunkie“ Knudsen. V roce 1968 jej z nejvyšších míst koncernu General Motors přetáhnul Henry Ford II (vnuk zakladatele FMC) do pozice prezidenta Fordu, ovšem už o rok později byl Knudsen za známých okolností propuštěn...

Retro | Zajímavosti | Design | Ford | Technika | Fascinace

Ford Taunus: ryze německé období

Rtuťovitý, ale racionální „Bunkie“ v projektu TC však zanechal výraznou stopu. Proti Taunusu P6 měla novinka o 51 mm delší rozvor náprav, což spolu s řadou dalších modifikací střechy a boků přineslo podstatné zvětšení prostoru pro posádku i její zavazadla. S ohledem na zkrácené převisy karoserie však byl Taunus TC paradoxně nepatrně kratší.

Následující kapitola
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek