Ford Start Concept: poprvé se třemi válci

Automobilka Ford v Pekingu představí svoji studii poháněnou tříválcovou verzí pokrokového motoru EcoBoost.

Je to až k nevíře, ale Start Concept je vlastně první zcela vlastní studií mamutího koncernu Ford Motor Company za poslední tři roky, ale jak se zdá, stojí zato. Pod jeho krátkou kapotou se nachází tříválcový motor s objemem 1,0 l, jenž se stane zatím nejmenším zástupcem v nové řadě zážehových motorů EcoBoost. Podle zástupců automobilky by tato jednotka měla dosahovat podobných výkonových parametrů a hodnot točivého momentu jako konvenční, atmosféricky plněný čtyřválec většího objemu, nicméně má být výrazně hospodárnější a emise CO2 se prý tedy spolehlivě vejdou pod hranici 100 g/km. Pro dosažení optimálních provozních vlastností bude na kompaktní motor, opatřený samozřejmě přímým vstřikováním benzínu a přeplňováním, navazovat šestistupňová, manuálně řazená převodovka.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Studie Ford Start Concept byla vyvinuta s ohledem na moderní trendy směřující k velmi malým, ale pokrokově řešeným automobilům pro přecpané ulice center městských aglomerací. Jeho stylistickému pojetí nelze upřít jistou dávku sebevědomí a elegance, přední maska přitom odkazuje na současné sériové Fordy, zatímco konstrukce zadních sloupků vyvolává vzpomínky na modely Ka nebo Focus první generace.

O osvětlení na obou koncích karoserie se starají tenké a dlouhé pásy složené z LED, samostatné jednotky v předním nárazníku pak zajišťují funkci denních světel. Start Concept údajně nabídne nejmodernější komunikační technologie a posádce zaručí „potěšení z jízdy“. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

„Naším cílem bylo navrhnout vůz, jenž půjde daleko za hranice praktických požadavků kladených na prostý pohyb po ulicích měst,“ uvedl Freeman Thomas, Fordův současný šéfdesignér. „Chtěli jsme vytvořit auto, které si zamilujete.“ Na palubě této studie najdeme i současný vývojový stupeň soustavy MyFord Mobile, jež řidiči nabízí dotykový displej umístěný na středové konzoli před řadicí pákou, skrze který lze ovládat řadu funkcí od klimatizace a navigaci až po propojení s telefonem. 

Model Start Concept vytvořil designérský ateliér FMC Strategic Concepts Group Studios sídlící v kalifornském Irvinu. K produkci by minimálně po technické stránce nemusel mít daleko...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Start Concept
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků