Ford stále sází na MPV. Letos omladil celou modelovou řadu

I když v Evropě roste popularita crossoverů, Ford nezanedbává tradiční velkoprostorové rodinné vozy.

Možná si říkáte, že investovat tolik úsilí do modernizace široké modelové řady MPV nemá smysl, když nyní v Evropě frčí SUV a crossovery. Ale v nabídce automobilky Ford se velkoprostorové rodinné vozy uchytily dobře a navíc pro ně vždy platilo, že poskytují něco, co většina MPV nabídnout neumí — řidičský požitek.

Ford C-Max a Grand C-Max se drží prozatím v prodejích středních MPV na čtvrtém místě, když se za první tři čtvrtletí letošního roku prodalo v celé Evropě 63 209 aut. Ve stejném období se prodalo 19 805 modelů Galaxy a S-Max a v součtu jsou na třetím místě za Sharanem a Alhambrou.

Blíže jsme se podívali na prakticky kompletní omlazenou modelovou řadu MPV Ford s modely C-Max, S-Max a Galaxy. Pro ucelení si tedy připomeňme základní informace a aktuální české ceny.

Ford C-Max a Grand C-Max

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Posunovací dveře modelu Grand C-Max jsou příjemný detail, zvláště když potřebujete naložit děti do sedačky v úzké mezeře. Tříválec 1.0 EcoBoost je pružný a úsporný, ale na dálnici už se trochu trápí. Motor 1.5 EcoBoost je naopak velmi schopný

Omlazený C-Max a Grand C-Max už vyzkoušel důkladně Jirka, takže vás odkážu na starší článek, pokud vás zajímají detaily. Já měl možnost se krátce projet se zajímavým a dynamicky velmi schopným čtyřválcem 1.5 EcoBoost, i když na delší dálniční etapu na mne zbyl trochu nešťastně tříválec 1.0 EcoBoost. Překvapil mne ale rozumnou kultivovaností a spotřebou okolo sedmi litrů, čekal jsem to upřímně mnohem horší.

Video | Ford | První svezení | Ford C-Max

Ford C-Max je tišší, hezčí a zatáčet nezapomněl [první jízdní dojmy]

Velice zajímavé je sedmimístné provedení Grand C-Max s praktickými posunovacími zadními dveřmi. To značně ulehčuje například ukládání dětí do sedačky ve stísněném prostoru parkoviště u nákupního centra. Je to chytrý detail. S motorem 1.5 EcoBoost a automatem Powershift si dovedu Grand C-Max představit jako skvělé rodinné auto. Největšími soupeři C-Maxů jsou Volkswagen Touran či Renault Scénic.

Ceník vozů Ford C-Max a Grand C-Max
Výbava Motorizace Převodovka Výkon kW/k C-Max Grand C-Max
Trend 1.0 EcoBoost 6 Man 74/100 401 990,- 426 990,-
  1.0 EcoBoost 6 Man 92/125 416 990,- 441 990,-
  1.5 Duratorq TDCi 6 Man 70/95 448 990,- 473 990,-
  1.5 Duratorq TDCi 6 Man 88/120 472 990,- 497 990,-
  1.5 Duratorq TDCi 6 Aut 88/120 522 990,- 547 990,-
Trend Plus 1.0 EcoBoost 6 Man 92/125 454 990,- 479 990,-
  1.5 EcoBoost 6 Man 110/150 485 990,- 510 990,-
  1.5 Duratorq TDCi 6 Man 88/120 510 990,- 535 990,-
Titanium 1.0 EcoBoost 6 Man 92/125 478 990,- 503 990,-
  1.5 EcoBoost 6 Man 110/150 509 990,- 534 990,-
  1.5 EcoBoost 6 Aut 110/150 559 990,- 584 990,-
  1.5 Duratorq TDCi 6 Man 88/120 534 990,- 559 990,-
  2.0 Duratorq TDCi 6 Man 110/150 570 990,- 595 990,-
  2.0 Duratorq TDCi 6 Aut 110/150 620 990,- 645 990,-

Ford S-Max

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford S-Max jezdí stále výborně. Navíc je teď pohodlnější, kultivovanější a zkrátka modernější a pocitově kvalitnější. O čtyřkolce za běžných podmínek ani nevíte

I když vypadá nový S-max jako facelift, automobilka ho vydává za úplně novou generaci. Technické změny, které to potvrzují, už kolegové přiblížili dříve. Jen připomeneme, že velikou novinkou je poprvé dostupnost pohonu všech kol k motorizaci 2.0 TDCi. Počasí ale nedovolovalo vyzkoušet pohon 4x4 pořádně, při běžné jízdě o něm ani nevíte. Nově se pod kapotou objevuje také turbodiesel s dvojitým přeplňováním.

Video | Ford | První svezení | Ford S-Max

Nový Ford S-Max: „Mondeizace“ atletického MPV [první jízdní dojmy]

Pohon všech kol koupíte výhradně v nejvyšší výbavě Titanium a příplatek za něj činí 50 000 korun. V provedení motoru 2.0 TDCi o výkonu 110 kW máte ke čtyřkolce manuál, silnější varianta o výkonu 132 kW je pak s pohonem všech kol výhradně s automatem Powershift. Zajímavostí je použití jiného typu automatické převodovky u motoru 2.0 EcoBoost, nejedná se o dvouspojkový Powershift. S-Max má tak docela solidní základ k boji s nejbližší konkurencí, kterou je třeba nový Renault Espace nebo Opel Zafira Tourer.

Ceník vozu Ford S-Max
Výbava Motorizace Převodovka Výkon kW/k Cena
Trend 1.5 EcoBoost 6 Man 110/150 682 790,-
  2.0 TDCi 6 Man 88/120 736 790,-
  2.0 TDCi 6 Man 110/150 778 790,-
  2.0 TDCi 6 Powershift 110/150 828 790,-
Titanium 1.5 EcoBoost 6 Man 118/160 761 990,-
  2.0 EcoBoost 6 Aut 176/240 923 990,-
  2.0 TDCi 6 Man 110/150 857 990,-
  2.0 TDCi AWD 6 Man 110/150 907 990,-
  2.0 TDCi 6 Powershift 110/150 907 990,-
  2.0 TDCi 6 Man 132/180 899 990,-
  2.0 TDCi 6 Powershift 132/180 949 990,-
  2.0 TDCi AWD 6 Powershift 132/180 999 990,-
  2.0 TDCi Bi-Turbo 6 Powershift 154/210 991 990,-

Ford Galaxy

Nový Ford Galaxy technicky vychází z S-Maxu a má i podobnou motorovou paletu a stejný rozvor. Výhodou je samozřejmě veliký kufr nebo praktičtější sedmimístné provedení, když střecha Galaxy neklesá tak rychle jako u S-Maxu. Zajímavou motorizací je pak dvakrát přeplňovaný turbodiesel 2.0 TDCi Bi-Turbo o výkonu 154 kW spojený s automatem Powershift. Je trochu škoda, že na rozdíl od některých konkurentů nemá Galaxy posunovací zadní dveře, zatímco tenhle užitečný detail nabízí menší Grand C-Max.

V Galaxy je ale k dispozici například sklápění druhé i třetí řady sedadel stiskem tlačítka, takže už nemusíte pobíhat okolo auta a tahat za páčky. Ford tvrdí, že je na třetí řadě sedadel nejvíce místa v porovnání s konkurencí. Tou je třeba Volkswagen Sharan nebo Seat Alhambra.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Když je vám S-Max málo, sedmimístné Galaxy bude to pravé. Po sklopení sedadel uvnitř vznikne obývák. Vážně, dva dospělí si sem docela pohodlně lehnou

Pro všechna nová MPV Ford platí, že mají prakticky plnou bezpečnostní a asistenční výbavu. Ještě můžete připlácet za adaptivní tempomaty a podobně. I základní výbava obsahuje vždy všechno podstatné a na S-Max a Galaxy teď Ford nabízí prodlouženou záruku Ford Protect zdarma již v prodejní ceně vozu.

Ceník vozu Ford Galaxy
Výbava Motorizace Převodovka Výkon kW/k Cena
Trend 1.5 EcoBoost 6 Man 110/150 742 990,-
  2.0 TDCi 6 Man 88/120 796 990,-
  2.0 TDCi 6 Man 110/150 838 990,-
  2.0 TDCi 6 Powershift 110/150 888 990,-
Titanium 1.5 EcoBoost 6 Man 118/160 837 990,-
  2.0 EcoBoost 6 Aut 176/240 999 990,-
  2.0 TDCi 6 Man 110/150 933 990,-
  2.0 TDCi AWD 6 Man 110/150 983 990,-
  2.0 TDCi 6 Powershift 110/150 983 990,-
  2.0 TDCi 6 Man 132/180 975 990,-
  2.0 TDCi AWD 6 Powershift 132/180 1 075 990,-
  2.0 TDCi Bi-Turbo 6 Powershift 154/210 1 067 990,-
Ford Mondeo 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 122 312 km
Cena: 160 000 Kč
Ford Mondeo 2.2
Rok výroby: 2008
Stav: 141 808 km
Cena: 140 000 Kč
Ford C-MAX 1.6
Rok výroby: 2006
Stav: 95 746 km
Cena: 75 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků