Ford spustil v Evropě výrobu hybridních vozů, z linky sjelo první Mondeo HEV

Ford zahájil výrobu nového Fordu Mondeo Hybrid – prvního hybridního modelu, který značka vyrábí a prodává v Evropě. Hnací ústrojí Mondea Hybrid je tvořeno kombinací speciálně vyvinutého zážehového motoru o objemu 2,0 l, elektromotoru a lithium-ion akumulátoru s kapacitou 1,4 kWh. Vůz má kombinovanou spotřebu paliva 4,2 l/100 km a emise CO2 99 g/km.

„Mondeo Hybrid nabízí zákazníkům to nejlepší z obou světů – nižší spotřebu a emise elektrického pohonu i dojezd a dynamiku tradičního motoru,“ řekl Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby. „Díky modelové řadě, do níž patří  - nebo budou patřit - i Focus Electric, plug-in hybrid C-MAX Energi i úsporné modely ECOnetic a EcoBoost, získají naši zákazníci ještě širší prostor k optimalizaci provozních nákladů.“

Mondeo se začalo prodávat v roce 1993. Od té doby jich zamířilo k zákazníkům více než 4,8 milionu. Nový model se vyrábí v moderní továrně ve španělské Valencii a v současné době probíhá jeho uvádění na evropské trhy. Mondea s karoserií sedan a zážehovými motory se budou vyrábět také v petrohradském montážním závodě Ford Sollers. Zahájení prodeje v Rusku je naplánováno na rok 2015.

Historicky nejširší paleta motorizací pro nové Mondeo obsahuje nový zážehový motor 1.5 EcoBoost nebo zdokonalený diesel 2.0 TDCi. Mondeo Hybrid je cenově srovnatelné se vznětovými motorizacemi. I tímto způsobem naplňuje Ford svůj příslib nabídnout zákazníkům, pro něž je hospodárnost provozu prvořadým kritériem, co nejširší výběr. 

Ve Spojených státech je Ford druhým největším výrobcem hybridních automobilů. Celkem jich zde vyrobil již 400 000.

Ford Mondeo HEV si mohou zákazníci v ČR objednat už dnes za velmi konkurenčních 762 990 Kč. První vozy se pak na českých silnicích objeví na začátku příštího roku.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků