Ford spolupracuje na vývoji systému rychlého dobíjení elektromobilů

Audi, BMW, Daimler, Ford, General Motors (GM), Porsche a Volkswagen se dohodly na podpoře harmonizované jednoportové dobíjecí zdířky pro elektromobily v Evropě i ve Spojených státech. Jedná se o systém kombinovaného dobíjení, který integruje všechny dobíjecí scénáře do jediného konektoru na automobilu a sjednocuje komunikaci mezi vozem a dobíjecí stanicí. Sedm výrobců se zároveň dohodlo na podpoře komunikačního protokolu HomePlug Green Phy pro integraci elektrických vozidel do „inteligentních“ rozvodných sítí.

Automobilky Audi, BMW, Daimler, Ford, General Motors (GM), Porsche a Volkswagen stvrdily důležitost jednotného mezinárodního přístupu k dobíjení elektromobilů podpisem společné dohody o Kombinovaném systému dobíjení, který by se měl stát mezinárodně standardizovaným řešením pro dobíjení elektrických vozidel v Evropě i Spojených státech amerických.

Jedná se o systém kombinovaného dobíjení, který integruje všechny dobíjecí scénáře do jediného konektoru na automobilu a sjednocuje komunikaci mezi vozem a dobíjecí stanicí. Díky tomu bude možné dobíjet na jedné rychlodobíjecí stanici elektromobily od Audi, BMW, Daimleru, Fordu, GM, Porsche a Volkswagenu.

Těchto sedm výrobců automobilů věří, že vývoj společného dobíjecího řešení je v zájmu zákazníků, automobilového průmyslu i poskytovatelů dobíjecí infrastruktury. Standardizace sníží náročnost výroby elektromobilů, urychlí instalaci dobíjecích stanic a především zlepší vlastnickou zkušenost majitelů elektromobilů.

Výrobci poukazují na úspěch norem Level 1 a Level 2 (pro 220V dobíjení ve Spojených státech), na jejichž příkladu dokládají, jak standardizace přispívá k rozšíření elektromobilů a zvyšování spokojenosti jejich uživatelů. Harmonizované dobíjení je zpětně kompatibilní s americkým konektorem J1772 i s evropským řešením IEC 62196 Typ 2. Schválení normy J1772 přineslo majitelům elektromobilů jistotu, že budou moci dobíjet svůj vůz na jakékoli stanici podporující Level 2. Před zavedením tohoto standardu přitom zákazník často netušil, zda bude port dobíjecí stanice kompatibilní se zdířkou na jeho konkrétním elektromobilu.

Zdroj: Ford

 

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků