Ford Sollers zahájil výrobu ve třetím montážním závodě; z linky v ruském Tatarstánu začal vyjíždět Ford EcoSport

Ford Sollers, společný podnik Ford Motor Company a JSC Sollers v Rusku, dnes oficiálně spustil výrobu v modernizovaném závodě u města Naberežnyje Čelny v Tatarstánu.

Druhá montovna Ford Sollers v Tatarstánu a třetí v Rusku bude mít roční kapacitu až 115 000 automobilů. Pracovat v ní má 1 500 lidí. Jako první se zde začíná vyrábět subkompaktní SUV Ford EcoSport ve verzi přizpůsobené potřebám ruských zákazníků. Příští rok přibude také pětidveřová Fiesta.

„S hrdostí oznamujeme zahájení výroby Fordu EcoSport ve třetím montážním závodě Ford Sollers,“ řekl Ted Cannis, prezident a generální ředitel Ford Sollers. „EcoSport úspěšně rozšíří ruskou nabídku Fordu a upevní pozici značky v rychle rostoucím segmentu SUV a crossoverů.“

Od roku 2015 bude Ford Sollers vyrábět v Rusku již 11 různých modelů. Aktuální program zahrnuje kompletní řadu SUV od velkého Exploreru přes Edge a Kugu až po kompaktní EcoSport, stejně jako lehké užitkové vozy i celosvětově populární modely Focus a Mondeo.

V srpnu Ford Sollers oznámil, že během následujících 14 měsíců uvede na trh šest nových modelů včetně tří novinek v segmentech, ve kterých značka Ford zatím není na ruském trhu zastoupena. Od roku 2015 bude Ford Sollers navíc v Tatarstánu vyrábět i motory.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků