Ford Sierra: 30 let se zadním pohonem

48 komentářů

MilanM
21. prosince • 18:42

Dobře popsaná historie Sierry. Mám Sierru z roku 1985, 2litr a jsem maximálně spokojen.Jen škoda, že poslední dobou Sierry dost mizí ze silnic...

Karel
24. července • 13:01

Ještě nedávno asi tak 4 roky zpátky vozil jsem si s ní materiál na zakázku do Kyjeva najezdila cca 6000Km za týden perfektní , spokojenost koroze tam byla , ale udělal bych si ji bohužel se mi do kufru podívala v Kyjevě na okružné jedna dáma u mě byl kufrr pěkně promáčklý, ale to by jste měli vidět její nový citroen C4 jeho přední část byla pěkně zdemolovaná a pak že nová auta jsou bezpečnější.

Skyline
24. července • 15:06

Karle Karle, do Kyjeva jezdis, ale selsky rozum nebo fyzika chybi. Rika se tomu deformacni zona, cilem je pohltit naraz a naopak od nej uchranit posadku. Demoluje se tedy auto misto ridice. Pochopil bys to ve chvili, kdy bys ty najel do te C4 - predek bys mel mozna v lepsim stavu, nez citrous, ale ty sam bys byl velmi pravdepodobne v stavu horsim.

Karel
24. července • 18:00

Nemusíš mi vykládat co je to deformační zóna, ale aby bylo auto ze předu tak zmuchlané to už je opravdu moc a že by ta řidička byla v lepším stavu než my to se rozhodně říci nedá.

Mino
25. července • 13:05

Až uvidíš pár bouraček, zjistíš, že takhle je to úplně normální a o kvalitách tvého auta to nevypovídá vůbec nic. Kamarád s oktávkou vrazil do mégana, oktávka vypadala, že jí chybí polovina předku, mégan měl škrábnutí na nárazníku a trochu promáčklý plech pod jedním ze zadních světel(ani by sis nevyšimnul, že to bylo bourané). Část vtipu je v tom, že díky brždění jde předek dolů a auto před sebou nebereš ani tak nárazníkem jako přední maskou (zatímco vepředu stojícímu autu jde náraz na nárazník). Ale ono samozřejmě záleží na tom co do tebe narazí, v jaké rychlosti a podobně. Už jsem taky viděl, jak borec udělal z Nissanu Sunny Traveller (kombi) sedana. Ale tam mu to sešrotovala liazka.

Karel
25. července • 14:32

Od roku 1989 co jezdím jsem těch bouraček už pár viděl asi škoda že jsem tu bouračku nevyfotil.
Do budoucna mě tato bouračka, ale přesvědčila o jednom nechci malá auta chci auta jež mejí solidní deformační zónu ze předu i ze zadu a i z bohu jsou odpovídajícně vyztužené a je mi uplně jedno že žerou otrochu víc.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
cert
25. července • 14:43

Nie je rozhodujuca velkost auta ale bezpecnost (podla NCAP).Cize radsej male auto ale radsej nez sucasne nez o 5 generaci starsie a vacsie.Vzorovy priklad:http://www.youtube.com/watch...

Karel
25. července • 15:32

Rozhodně je rozhodující velikost auta zkus porovnávat porovnatelné a ne si vybáírat jen to co se hodí.
Podívej se z evropy na amíky jaké vyrábějí auta.

Karel
25. července • 15:35

Tj. jasné že čím novější auto tím větší bezpečnost, ale je tké jasné že čím větší auto zím větší bezpečnost.
Zkus porovnat nové velké auto s novým malým autem.

cert
25. července • 15:53

Nemas pravdu - ludia si skor vyberaju medzi vacsim jazdenym (resp. dost starym autom) a mensim vyrazne novsim (novym) autom - a cena oboch tych aut je veeelmi podobna (kedze rodina ma pevny rozpocet na nejake auto).Tento priklad bol povedzme extremnejsi, ale podstatne je to ze lepsie zvyraznil rozdiely medzi starym a novym autom.Cca 2 dni dozadu TV spravach ukazali celnu zrazku medzi Golfom 3 a najnovsim Cliom (Clio je nizsia trieda aut). Vodic Golfu bo lprakticky hned mrtvy a vodicka Clia mala nejake zranenia ale nie zivot ohrozujuce.

Karel
25. července • 19:07

To co si vybírají lidé je jedna věc, ale pokud vemeš velké a malé auto ze stejného roku, které myslíš že bude bezpečnější???

Karel
25. července • 19:16

Jen tak na okraj připadá mi že dříve byly auta dělány tak nějak kvalitněji a nějaké hloupé testy na tom nic nemění.

JirkaK
26. července • 17:28

Asi skutečně byly. Jedna Sierra tady ještě jezdí a i když se její dny už krátí kvůli korozi, majitel si chválí její spolehlivost. V podstatě to auto už nějakých patnáct let jen jezdí a jezdí, bez jediné vážnější mechanické závady. Nikdy se nestalo, že by nedojelo, nebo dokonce neodjelo. Dnes máme auta, která jsou bezpečná, ekologická, mají palubní desku z hodnotných měkčených plastů, akorát na ježdění to nějak není žádná sláva.
Pokud jde o bezpečnost - při srážce těžší a větší auto vítězí. Ano, bezpečnost šla za dvacet let prokazatelně nahoru, ale ať mi nikdo nevykládá pohádky o zázračné bezpečnosti "pětihvězdičkových" miniaut, kde bych měl nohy půl metru od nárazníku a mezi tím ještě nedeformovatelný motor.

sierrak
5. srpna • 18:28

mam sierru 2.0l OHC uz 11let a a nic jineho bych nechtel krasne svezeni v klidku krasna spotreba velky prostor a i pres svuj vek stale svizne auto ktere zvladne nadrbat i nejakemu novemu autu ZLATE STARE CASY !!!!!!!!

3z5
22. července • 20:55

Toto tuzexové fáro má i kvalitní závodní historii..Pěkné koukání třeba tu http://www.speedhunters.com/2012/07/up-close-and-pers... ...

Breakthru
22. července • 20:45

Sierr jsem už měl cca 7 bo 8, doma mám jednu, kterou si dávám dokupy, ale vadí mi, že nemám žádnou na ježdění.Strávil jsem s něma spoustu zim a teď se blíží další a já přemýšlím, že si zase nějakou pořídím.Sierra má, ale všeobecně dobrý jízdní vlastnosti.Potřeba je pohlídat stav náprav, což je ale ve finále otázka pár korun.Po mechanický stránce je to ohromnej držák a ve dvoulitru to má síly na rozdávání.S V6 je to zas úžasná pila.Spousta lidí se dnes těm autům vysmívá nebo je zatracuje, ale většina těch lidí se sierrou nepřišli do kontaktu...No a co se teda týká sněhu, tak stačí pohlídat pneu a nebát se.I na sněhu se řídí líp než jakákoliv předokolka, rozjet se na zasněženým kopci dá, jen to chce cvik a dobrý pneu vzádu....

Dejv
26. července • 21:18

V6 a 85kW? No to musela bejt teda úžasná "pila".:-D

Breakthru
27. července • 8:25

Ford neměl jen a pouze jeden šestiválec.První sierry měly krátce 2.0 a 2.3 V6, který měly oněch 85kw, pak byly 2.8i s nějakejma 110kw.U MKII, byl už jen a pouze 2.9i V6 s nějakejma 110kw.Ve spojení se stálým pohonem všech kol, váhou srovnatelnou s fabii to byla pila, tomu věř.Hlavně motor jel odspodu až do omezovače a to neskutečným způsobem.Evidentně s těmahle auta nemáš pražádný zkušenosti, tudíž se za tvojí neznalost na tebe nemůžu hněvat.Ale než něco plácneš, tak prvně uvažuj........

JirkaK
27. července • 4:42

Je vidět, že o těch autech absolutně nic nevíš. Ano, papírově výkon nebyl nijak závratný, ale - především těm motorům nescházel krouticí moment a tak rozdíl mezi touhle starou konstrukcí a moderním atmosférickým motorem byl asi jako rozdíl mezi fabií MPI 55 a 74 kW - rozdíl je až někde kolem pěti tisíc otáček, v nízkých a středních rozdíl není, eventuelně je slabší motor i pocitově živější. Druhá věc - to nebyl motor primárně určený ke sportovnímu blbnutí, od toho byla Sierra XR3. Hlavním smyslem bylo vyrobit tichý, spolehlivý a kultivovaný motor. A za třetí - podívej se, jaká byla pohotovostní váha Sierry a kolik váží dnes takové Mondeo. A zkus si spočítak výkonovou hmotnost - tedy kolik kW výkonu připadá na kg váhy. Možná zjistíš, že ty papírové kW, které ti tam reálně naskočí až u červeného pole otáčkoměru, ti vlastně slouží jen ke kompenzaci několika metráků navíc.

Breakthru
27. července • 8:29

souhlasím.Akorát u Sierr bylo označení XR4i, XR3i byl Escort....Ono hlavně Cologne V6 byl motor z přelomu 60. a 70. let.Na jeho základu se staví u Forda motory dodnes.Ten motor je zcela jednoduchej a spolehlivej tichošlápek, kterej sice neohromí papírovým výkonem, ale sílou.Ono kilowatty nejsou taky všechno.Potřeba je sednout a ozkoušet to na vlastní kůži.

John Peony
22. července • 20:42

Taky děkuju za článek , stále sem majitelem stařičké sirky 2.3D , neoplívá výkonem, kultivovaností a trápí ji oproti dnešním autům spousta neduhů ( nemyslím po stránce že by byla poruchová ale spíše chybí výkon,pasivní bezpečnost taky na štíru atd. ) ale je to stále krásný a velice spolehliví auto a pohon zadního náhonu považuju za výhodu aspoň si člověk v zimně trošku zadovádí ;-) http://galerie.autorevue.cz/showphoto.php...

HAryFotr
22. července • 20:19

No když jsem Sierru poprvé viděl v Tuzexu cca v roce 1985, tak jsem myslel, že tam prodávají UFO. To auto bylo opravdu jak z jiného světa.
Tehdy všude jezdily hranatý krabice a vrcholem běžného čs majitele byla Lada2107.

el_Barto
22. července • 20:15

Dobrý den,rád bych upřesnil některé nepřesnosti, pro SIERRu se až do konce výroby nabízel palubní počítač s měřením spotřeby, ale byl velice ojedinělý, dle dosavadních zkušeností snad nabízen pouze na UK trhu.
Dále motor DOHC 2.0 měl v základu 88kW, to je správně a na 85kW byl laděn ne kvůli emisí, nýbrž kvůli sazebníku pojistek, ladění spočívalo v umístění reduktoru v sání. Mimochodem existovala i verze 92kW bez katalyzátoru pro některé trhy.
Dalo by se doplnit více poznatků, ale článek je v zásadě moc pěkný.el_Barto, administrátor www.fordsierra.eu

TRCKN
22. července • 19:20

Díky za článek! Krásně jsem si zavzpomínal na svoji staříčkou XR4i

Antiautomat
22. července • 18:04

s tym dvojlitrom som sa povozil a bolo to super. Skratka viete a citite co mate pod deklom, proste masina pre chlapa a radost z jazdy. Ked porovnavam tu ponuku motorov s tou uniformnou tragediou co sa deje teraz, chyta ma fantaz...

LiksoG
23. července • 7:56

Meli jsme sirku 2,0 benzín ( nevím jaký to byl přesně motor, ale mělo to katalyzátor ), vůbec to nehnilo - fakt vůbec - ale žralo to i trávu kolem cesty. V zimě si člověk užíval driftovací orgie B-]

Fantomas
22. července • 19:02

Dříve byla spousta věcí jinak. Auta byla jiná, ceny benzínu byly jiné, provoz byl jiný a my jsme byli o 20 let mladší a všechno nám připadalo nové a úžasné.

Kocour
22. července • 15:47

Mám SIERRU 2.0 DOHC již 22 let a mohu ji jenom chválit, kdyby se vyráběly takto kvalitní "držáky", tak by se mohy zavřít všechny automobilky.

franta
15. ledna • 16:40

....já taky dokonce 24 let a má najeto 252.000 km

Fantomas
22. července • 17:05

Smím se zeptat kolik má najeto?

hawel
22. července • 14:27

měl jsem sirku 2.3D a bylo to jedno z nejlepších aut, nulový servis, pohodlná a spolehlivá, pak si ji ode mě koupil kámoš a pak jeho švagr a když už ji zmáhala koroze, měla defakto bez údržby na tacháči 340tkm ...

Martin
22. července • 9:14

Je to k placi, tyhle vraky jeste na silnicich.

NecroCabal
21. prosince • 13:08

Lepší pomačkanou kvalitní Sierru za vlastní prachy, než bavoráka od tatínka, ty kryplí mládě :-O

Fero
22. srpna • 19:11

No ty seš ale blbeček:-|:-|

Fero
22. srpna • 19:10

No ty seš ale blbeček:-|:-|

coolibra
24. července • 11:34

Nějaký mladý drban by tady neměl urážet auta a dobu co ještě měla duši, co myslíte?

aminux
22. července • 12:29

Je to k pláči tihle trollové v diskusích.

premiumluxury
22. července • 11:50

Mozna,ze toto auto uz ma sva nejlepsi leta za sebou , nelze mu uprit jistou eleganci nadcasovost a v dobe vzniku i technickou vyspelost. U nas v te dobe jezdily 120 . Takze nepohrdej minulosti....

aminux
22. července • 12:31

U nás 120 jezděj dodnes...
Strejc měl Sierru a je to praktické auto. Náhon na zadek si pochvaloval. V podstatě je to takový větší Escort s pohonem na zadní kola.

bfdbfd
22. července • 14:58

Právě zadní náhon nemá žádnou praktickou výhodu ... jasně, každej chválí svého koně. Vlastně jedna tu je - v zimě máte v kufru vždy několik pytlů písku.

NecroCabal
21. prosince • 13:11

Když s tím umíš jezdit, nepotřebuješ ani pytle písku. Je to v nohách. Pokud má Sierra dobrého a přemýšlejícího řidiče, tak se z běžných zimních situací dostane bez větších problémů. Z extrémní situace se nedostaneš ani s předokolkou.

cert
23. července • 9:31

Preco sa potom robia vsetky sportove a sportovejsie auta a nakladne auta so zadnym nahonom ?

hawel
22. července • 18:49

jasně, to platí pro vozítka typu trabant, atd ... jinak dobrej blud! problém zadního náhonu je ten, že už s nim dneska "moderní" řidiči - dřeváci - neumějí jezdit a to bude asi případ i bfdb... copak by na to asi říkali u BMW, Mercedesu a jiných prémiovek??

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zdenek
22. července • 19:50

A vyhoda je treba, ze se neprenasi chveni z agregatu do volantu.
Na druhou stranu je pravda, ze u nas na horach stoji na hornim parkovisti, kam se musi zasnezenou cestou stoji BMW, a MB pouze Xdrive nebo 4matic. Vozi pouze se zadni pohanenou napravou az kdyz na silnici snih uz neni...

Fantomas
22. července • 9:32

To mně přijdou k pláči dnešní sebestřední lidé bez kousku tolerance, kteří si myslí, že jen oni jsou ti dobří a jen oni mají ty správně věci a kdo má něco jiného než oni, tak má špatné věci a vůbec je celý špatný.

Jaromír Mikuláštík (Andilek1)
22. července • 9:25

A můžu poprosit o definici vraku?Většinou jsou tyto vozy ve velmi výborném tech. stavu, protože se o ně majitelé staraji. A to že mají někde nějaký šrábanec nebo probouleninu nemá na tech. stav nějaký dopad.

konrad
3. listopadu • 21:22

hezký den, já mám stále v garáži sierru, kterou muj tata zakoupil v tuzexu v roce 1984, je to 1,6l , modrá pastel. barva, máme na ni najeto po cca 30 letech 40 tis.km, je přenadherne puvodni vc. autoradia, stala 42.000 bonu, byl to ranec na tu dobu,,,uloženi zrcatek horni, male predni svetla, je skvostna, vyborne topi, 5.rychlostni´převodovka,,,mam jeste obdobny peugeot 309 1,9d,,,pak uz ty auta nemely takovou dusi

Breakthru
30. listopadu • 15:12

Tak to gratuluju.Jen menší dotaz.Byly dělány na autě už rozvody?Ono 30 let je moc na řemen....Ale ať slouží

Doporučujeme

Články odjinud