Ford si patentoval jedenáctirychlostní automat

Není to tak dávno, kdy šéf společnosti ZF vyvíjející a také vyrábějící automatické převodovky (mimochodem například naprosto špičkový automat ZF-8HP v aktuálních modelech Audi, Bentley, BMW, Jeep, Land Rover nebo třeba Rolls-Royce) řekl, že devět rychlostí je přirozený limit pro automatickou převodovku.

Volkswagen ale připravuje dokonce desetistupňové DSG pro příští generaci modelu Golf a automobilce Ford byl nyní uznán patent na jedenáctistupňovou automatickou převodovku. Ford si o patent zažádal už na konci roku 2013 a brzy nasadí jiný desetistupňový automat do modelu Ford F-150.

Technika | Hyundai

Hyundai oficiálně potvrdil vývoj desetistupňové převodovky

Automatická převodovka Ford s jedenácti rychlostmi má tři soustavy převodů a spojek. První používá čtyři planetární soukolí, čtyři spojky a dvě brzdy, druhá nabídne dva páry úhlových převodů, tři planetární soukolí, čtyři spojky a dvě brzdy. Třetí soustava pak má čtyři planetární soukolí, čtyři brzdy a dvě spojky.

Ford ještě neuvádí, ve kterém autě novou převodovku použije, ale to, že si ji patentoval, ještě neznamená, že ji nasadí do výroby. Pokud patříte k technickým fanatikům, můžete si celý patent na jedenáctirychlostní automatickou převodovku automobilky Ford prostudovat na stránkách freepatentsonline.com.

Klepněte pro větší obrázek

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků