Ford se zapsal do dějin, do servisů svolává bezmála 15 milionů vozů

O takový rekord americký Ford jistě nestál, ale stalo se, musel naplánovat největší preventivní svolávací akci v dějinách. Posledních deset let vozy Ford v USA trápí tempomaty značky Texas Instruments, respektive jejich deaktivační tlačítka. Ta se často přehřívají, což může vést k jejich zapékání a někdy dokonce i k požárům. Americký kontrolní úřad NHTSA (National Highway Traffic Safety Association) eviduje již více než 550 takto zaviněných požárů, z nichž několik dopadlo tragédií. Ford již od počátku devadesátých let z tohoto důvodu průběžně svolává své vozy do servisů k preventivní výměně, jen vloni jich sezval takřka 10 milionů, ale potížím není konec.

Pod nátlakem NHTSA nyní „modrý ovál“ svolává dalších 4,5 milionu automobilů značek Ford a Mercury. Nebude to mít ale snadné, akce se totiž týká i sedmnáct let starých vozidel. Jde přitom o tyto modely: Ford Econoline (1992 - 2003), Ford Excursion (2000 - 2003), Ford Explorer (1995 - 2002), Ford F-Series Super Duty (1993 - 1997, 1999 - 2003), podvozky Ford F-53 (1994), Ford Ranger (1995 - 1997, 2001 - 2003), Ford Windstar (1995 - 2003) a Mercury Mountaineer (1995 - 2002).

Tato preventivní akce odstartuje 26. října a každý majitel výše uvedeného vozu se může obrátit na autorizovaný servis Ford k bezplatné výměně problematického dílu.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 10 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků