Ford se k zadnímu pohonu nevrátí

43 komentářů

poky
13. ledna • 23:11

Ten problém je asi naozaj v cene tej koncepcie , aj kôly kardaňu,ale kôly rozloženie hmotnosti na nápravách(BMW) t.j že väčšina dielov v predu je z hliníka. 50:50 hmot.na napravách +dobré zimne obutie je ine kafe ako Žigulák 80:20. No možno by to chcelo test, páni z redakcie .Čo tak BMW 520D E60(zad.náhon) verzus AUDI A6 2,0TDI(pred.nahon)+ rovnaké zimné pneu.No bolo ,by to zaujímavé a už by konečne prestali tie zbytočné hádky.Môj nazor - sneh:remíza ,mokro:BMW,sucho pri nízkej teplote:BMW suverejne

Sony
24. ledna • 16:44

Tedy poslechl jsem si Vaše názory a jezdím už setsakra dlouho. Cca od svých 15-ti let a je mi 38. Aut jsem měl příliš( dlouho mi nevydržely). A dnes mám jen a jen Scorpia. Od té doby, co jsem k nim čuchnul už ani jiné auto nechci. Taky jsem zažil ono pověstné nejede v zimě a kamaráde púrosím zatlač. Kdepak, jenom gumy. Nic víc. V kufru sice votím tak 20kg ve výbavě do práce, ale neexistuje nevyjet a neexistuje se nerozjet. Zatáčky super, Drift (bez komentáře). Prostě firemní Golf a Fábie (tak do města), Jeep Grand Cherokee - na pole a lesní cetsy. Ale na trasy kolem 100 a více kilometrů jedině Scorpio. Luxus a pohodlý a bezpečnost v kombinaci se zadním náhonem prostě pro toho, kdo není blb a umí řídit, nic dokonalejšího není. A asi nebude. Jen ten 4x4 Jeep to je kapitola sama pro sebe. 4kolky jsou prostě mimo. Takže se zastánci zadního názoru nenechte odradit. U šuplíku je to pocit výkonu a bezpečí, kdežto Škopek mi dává ne pocit , ale jistotu výkonu a bezpečí se sílou tahu. Zdar Sony.

Elpin E. (Elpin)
13. ledna • 14:58

Jaky je vlastne duvod pro opusteni od one "klasicke" koncepce ve prospech nahonu na predni kola?
Napadaji me dva - bud snizeni ceny (asi se usetri za kardan :-) ) a nebo kvuli bezpecnosti (s predokolkou se v zime v zatacce nevymelete tak snadno), ale na druhou stranu me zas napada ze predni pohanena kola jsou mnohem slozitejsi a tedy i drazsi udelat...

Zelí
13. ledna • 16:25

To má historický vývoj. V první třetině automobilismu se téměř výhradně všechno vyrábělo následovně : základem byl žebřinový rám, dopředu se posadil motor s převodovkou, šaltpáka byla vyvedena z konce převodovky, spojovací kardan k tuhé zadní nápravě odpružené listovými pery, přední náprava s lichoběžníkovými rameny a převodka řízení a volant na volantové tyči a kompletní pedály vše uchyceno k rámu. Tím byla kompletní mechanika auta hotová a na to se posadila samostatná kastle. Někteří to tak dělají dodnes. Toto uspořádání má své nevýhody : - špatná trakce při nezatížené zadní nápravě - hlavně směrová nestabilita při ztrátě trakce na zadní nápravě (projevuje se hlavně při nižších adhezích), pro běžné řidiče často nezvladatelná a s tragickými následky ve vyšších rychlostech- kardan vyžaduje zástavbový prostor, zvedá podlahu a zmenšuje nákladový prostor vzadu-podélné uspořádání motoru zkracuje deformační zónu (obzvláště u řadových šestiválců, kteréžto všichni výrobci postupně zrušili a nakonec zmizí i poslední řadový šetivál-ingot bmw).
S výše jmovanýma nedostatkama se potýkali konstruktéři a výzkumníci všech automobilových výrobců po celém světě od třicátých let, stálo to mraky peněz, vyzkoušelo se mnoho různých i slepých variant a rozseklo se to definitivně až koncem šedesátých let. Takže výsledek čili optimální řešení pro silniční provoz po zpevněných cestách (typicky Evropa) jest : motor vpředu napříč - pohon předních kol.
Pokud někdo tvrdí něco jiného, jest jenom tlachání a mlácení prázdné slámy.

Elpin E. (Elpin)
13. ledna • 20:12

Diky za vysvetleni.

xxx
13. ledna • 20:05

V riti si bol a hovno vies.

expert0001
13. ledna • 21:41

:-D

MarioV8
13. ledna • 11:47

Škoda, jezdím prakticky jenom se zadním náhonem. Vynikající trakce v zimě, v kombinací s automatem bezproblémové rozjezdy, obrovský rejd a žádné síly se nepřenášejí od motoru do řízení. Hlavně v zimě krásně řiditelné přetáčivé smyky, když už to muselo být, žádné čekání kdy se po tečně ven jedoucí auto zastaví.Klasický = dokonalý, prověřený časem...Zůžil se mi výběr, pravda, já stejně většinou zůstával u Evropské produkce.

Vana666
13. ledna • 14:04

Jj, zadní poháněná náprav je fajn
Ale co se týká trakce v zimě, je mnohem lepší když je zároveň se zadní nápravou poháněná i ta přední
;-)

MarioV8
14. ledna • 16:58

To je sice opravdu pravda, ale úplně stačí Mercedesí ASR, umí se totiž chovat jako 4ETS u čtyřkolek a elektronikou nasimuluje závěrku diferenciálu hnací nápravy, to většinou úplně stačí. Jenom se člověk nesmí polekat a ubrat plyn. A nemusím platit provoz většinu času se jen volně (a zbytečně) točících hřídelí a diferenciálů. Málokdo Vám totiž přizná, že odpojení pohonu jedné nápravy znamená pouze minimální, ne-li žádnou úsporu paliva. Nehledě na to, že jsem je jednou již zaplatil.Mezi námi, i v zimě jsem se pouze několikrát dostal do extrémní situace a to pouze proto, že jsem blbec nezůstal jako každý normální rozumný člověk doma. Jezdit zkratkami mezi Šumavskými vesničkami může být s veteránem bez jakékoliv trakční podpory kopec srandy.Ono to je o tom, že lidi přestali řídit, začali se vozit. Již není důležité jezdit když to skutečně potřebuju a to tak abych neboural. Ale jezdí se vždy a jezdí se tak, že se bourá, pouze se kupují pořád vyztuženější a těžší auta, ze kterých se dá celkem v pohodě vystoupit i po bouračce. Samozřejmě bezpečnost je důležitá, ale má svoji cenu a "rozumnou" "hranici".

Vana666
14. ledna • 17:46

MarioV8: běžně se použíbají i takové systémy, ve kterých se ty hřídele a diferenciály netočí zbytečně nikdy
A mercedesí ASR stačí snad aby se auto pohybovalo
trakční schopnosti 4x4 a z toho vyplývající akcelerace jsou ale úplně jinde

expert0001
13. ledna • 21:40

zbytečný ..... :-D

kejkl
13. ledna • 10:03

Mám Ford Scorpio r.v.97 2,3 a teď v zimě si užívám náhonu na zadek dosytosti

DaewooMaster
14. ledna • 15:30

Přesně! Měl jsem Škorpíka z roku 1993 a dokonalejší sáně jsem ještě nekočíroval (však to také jedné zimy odnesl, když zcela nekontrolovatelně v minimální rychlosti - na žel. přejezdu se zastavil až o sloup). Taky mě proto šokovalo, jak tu někdo může po RWD v zimě toužebně vzdychat! :-O Chápal bych to totiž třeba u staré škodovky, která měla i motor vzadu...

Zelí
13. ledna • 10:14

Tohle fáro měl brácha a tlačení v zimně jsem si dost užil.

DaewooMaster
14. ledna • 15:33

Já netlačil, poněvadž někdo musel držel volat a šlapat na plyn, ale naštěstí se pomalu při každé zastávce v počasí jako je dneska nějaký ochotný chodec vždy našel, co si zaposiloval. :-D

Jiří Duchoň
13. ledna • 10:47

Inu, zásada je mít perfektní obutí, i na Sierru jsem kdysi dozadu kupoval každou zimu nové. A ejhle, v kopci na sněhu jsem se pak i s prázdným autem rozjel i tam, kde Felda poskakovala čumákem ze strany na stranu a nezadžitelně se sunula vzad... Dále je třeba dát pozor na práci s plynem v zatáčce, když si člověk zvykne, krásně si přes plyn auto v točce přiřizuje, kdo to nezná a šlápne moc, pochoduje do škarpy. Mno... teď jsem pro vás myslím objevil Ameriku... Dobře, konec.;-)

Pepe
13. ledna • 11:43

No ja jezdim taky se zadokolou a kvalitni obuti je skutecne zaklad a pak dobra prace pri razeni a se spojkou ... trotl se na ledu roztoci i po podrazeni, natoz u neopatrneho plynu.

expert0001
13. ledna • 21:38

zase to nedramatizujte. Když jsem měl kdysi čerstvej řidičák, jezdil jsem několik zim Sierrou na letních pneu a žádnej problém nebyl - naložená jela i na sněhu i do kopce. Prázdná moc ne..... :-D. Výhoda byla, že člověka žádnej smyk nemohl překvapit, resp. zaskočit, protože smykem se na sněhu projížděla každá zatáčka.... :-D. Sierra na zimních už potom jezdila naprosto suveréně - naprostá pohoda a super pocit z jízdy na sněhu.

Zelí
13. ledna • 11:05

No a teď ještě tu o Karkulce pane Duchoň, abych použil oblíbený netový bonmot.

B
13. ledna • 20:58

A v čem? Měl si někdy zadokolku? Je to přesně tak, jak píše.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
DaewooMaster
14. ledna • 15:36

Jasně, lehounkej zadek, na nějž se přenaší hnací síla, je prostě ideální auto, že? :-/

B
14. ledna • 21:12

Ideální ne. Ale pokud s tím umíš, tak je to v klidu a kdo má z řízení radost, tak si i užije.

kejkl
13. ledna • 11:04

mám na scorpiu obyčejné zimní klébry a rozjezdy na sněhu i břečce jsou v pohodě.Stačí to jen trochu umět s plynem;-)

Zelí
13. ledna • 8:16

Navrhuji zavřít redaktora za šíření poplašné zprávy.

x12345678
13. ledna • 8:34

Nech ho na pokoji. Občas přestřelí ale proti amatérskému pisálkovi, který již svými sentencemi oblažuje jen z diskusí a naštěstí již články nepíše, je pan Duchoň zázrak z nebes.

Radek Ondrášík
13. ledna • 8:37

Koukám, že mindráky některé ještě nepřešly :)

x12345678
13. ledna • 8:46

Omyl pane, srším euforií. A nepochybně nejsem sám.

Radek Ondrášík
13. ledna • 8:48

Ano, to ja vim. Za ty roky u AR se zde vypracovala takova mensi parta "vernych fanousku", kteri prudili od rana do vecera, bez ohledu na realitu. Proc ne. Casem jsme se tim uz docela bavil a nejednou jsme se vsazeli, za jak dlouho zacnou prudit. Vetsinou to bylo z vasi (mnozne cislo) strany pomerne jednoduche k odhaleni. Ale nebojte, zase se vratim se psanim, tak si budete moci (mnozne cislo) opet uzivat. ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
fahrer
13. ledna • 9:08

Začnu taky prudit. Nedaly by se používat háčky a čárky? :-/

Radek Ondrášík
13. ledna • 9:21

Jak kdy

fahrer
13. ledna • 9:39

OK. Blbě se to čte.:-)

x12345678
13. ledna • 8:59

Ano máte pravdu, na tomto webu se skutečně vyprofilovala skupina čtenářů, které vaše amatérské plácání připadalo hloupé a neprofesionální. Zda "prudili" oni nebo vy bych ovšem ponechal na úsudku čtenářů.

Radek Ondrášík
13. ledna • 9:06

Těžko říci, čísla hovoří jasně. To, že je zde skupinka pěti čtenářů, kteří si vždy hledali toho svého a pak se tam rozepsali je druhá věc. Ono párkrát jsem si to vyzkoušel, zda je to opravdu špatnou prací, nebo mou osobou, např, tím, že se článek vydal pod jiným jménem, nebo se vydal pod mým článek kolegy a to mi jasně ukázalo, že to není problém článku, ale dotyčné osoby.

Jiří Duchoň
13. ledna • 10:53

Pane kolego, když je novinář dobrý, vypracuje si svůj typický styl. Čím je tento styl vyhraněnější, tím přesněji se čtenáři vymezují na ty, kteří jej milují a ty, kteří jej nenávidí. Ale tento stav by měl být cílem každého "inkousta" a Tobě se toho dosáhnout podařilo. K tomu se přidává jev, kdy se ozývá takřka výhradně skupina těch nespokojených, spokojení totiž nemají vesměs potřebu cokoli řešit.

Radek Ondrášík
13. ledna • 10:58

Vždy jsem to říkal, že se nejde zavděčit všem.

CyberVic
15. ledna • 11:19

...to sice nejde, ale pri pokusu o to je dobry psat cesky a udrzet aspon logickou stavbu vety. A ze to byly kolikrat perly. Jinak nevim, jakymi cisly operujete (chcete snad naznacit, ze Vase canky zde byly ctenejsi nez ostatnich autoru? ), ale i ja jsem si ty Vase vyplody cetl, takze cisilka naskakovala, byl to takovej folklor, vzdycky tam byl nejakej spek. Takze vlastne to za tak zly nebylo, napriklad Janda to se svyma politickejma agitkama dotahl tak daleko, ze si ho ani neotevru...

hombreux
13. ledna • 7:57

"Klasická koncepce se zadním pohonem a motorem vpředu napříč"? A na které planetě?

x12345678
13. ledna • 8:31

V galaxii UBUBU. Ve sluneční soustavě je klasickou koncepcí definován motor podélně, převodovka hned za ním, kardan a zadní pohon.

Jiří Duchoň
13. ledna • 8:46

Ehm, tak to se mi opravdu povedlo... Omlouvám se, hned to opravím. Moje chyba je o to absurdnější, že má auta mají vždy a zásadně tuto koncepci...

hombreux
13. ledna • 8:51

Stane se. Kurnik, nasněžilo, docela Vám tu zadokolku závidím!

De Tomaso
13. ledna • 18:40

To se chci zeptat = kdo dělá ještě zadohraby? Nejlépe se samosvorem? Dostane se ještě někde něco? Teda kromě BMW....??Zadokolka je = když se bojí pasažéři...
Předokolka je = když se bojí řidič...Ach jio, ty auta jsou čím dál tím horší.... :-(

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
hombreux
14. ledna • 7:57

Lexus (moje příští auto bude IS). Medvěd. Porsche:-D

Doporučujeme

Články odjinud