Ford se k zadnímu pohonu nevrátí

Až do nedávna americký Ford hovořil o nové generaci svých sedanů s „klasickou“ koncepcí pohonu, tedy motorem uloženým vpředu podélně a pohonem zadních kol, jež se měla na trhu objevit pod značkami Ford i Lincoln. Pokles zájmu o velké sedany však včera přivedl FMC k rozhodnutí, že bude celý tento projekt zrušen. Šéfdesignér Fordu J Mays totiž oznámil, že se projekt platformy RWD ocitl mimo hru a že se Ford nyní soustředí na jiné, lukrativnější segmenty trhu.

O plánované nové platformě RWD před půl rokem informovali Alan Mulally a Derrick Kuzak z nejvyššího vedení FMC, ale nyní museli své plány pod tlakem okolností přehodnotit. Na první pohled se tehdy mohlo zdát, že jde o sentimentální krok směřující na konzervativní zákazníky, ale věc byla důkladně promyšlena. Platforma měla totiž vzniknout s výrazným přispěním vývojových kanceláří Fordu v Austrálii, kde mají „zadohraby“ v daných třídách takřka neotřesitelnou pozici. Odtud se pak měla přesunout i na severoamerický kontinent, fandové přitom tajně doufali v eventuální návrat Fordů se zadním pohonem i do Evropy. Dnes je však těmto nadějím konec. 

Ford Falcon.jpg
Australský Ford Falcon

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud