Až do nedávna americký Ford hovořil o nové generaci svých sedanů s „klasickou“ koncepcí pohonu, tedy motorem uloženým vpředu podélně a pohonem zadních kol, jež se měla na trhu objevit pod značkami Ford i Lincoln. Pokles zájmu o velké sedany však včera přivedl FMC k rozhodnutí, že bude celý tento projekt zrušen. Šéfdesignér Fordu J Mays totiž oznámil, že se projekt platformy RWD ocitl mimo hru a že se Ford nyní soustředí na jiné, lukrativnější segmenty trhu.
O plánované nové platformě RWD před půl rokem informovali Alan Mulally a Derrick Kuzak z nejvyššího vedení FMC, ale nyní museli své plány pod tlakem okolností přehodnotit. Na první pohled se tehdy mohlo zdát, že jde o sentimentální krok směřující na konzervativní zákazníky, ale věc byla důkladně promyšlena. Platforma měla totiž vzniknout s výrazným přispěním vývojových kanceláří Fordu v Austrálii, kde mají „zadohraby“ v daných třídách takřka neotřesitelnou pozici. Odtud se pak měla přesunout i na severoamerický kontinent, fandové přitom tajně doufali v eventuální návrat Fordů se zadním pohonem i do Evropy. Dnes je však těmto nadějím konec.
Australský Ford Falcon