Ford se k zadnímu pohonu nevrátí

Až do nedávna americký Ford hovořil o nové generaci svých sedanů s „klasickou“ koncepcí pohonu, tedy motorem uloženým vpředu podélně a pohonem zadních kol, jež se měla na trhu objevit pod značkami Ford i Lincoln. Pokles zájmu o velké sedany však včera přivedl FMC k rozhodnutí, že bude celý tento projekt zrušen. Šéfdesignér Fordu J Mays totiž oznámil, že se projekt platformy RWD ocitl mimo hru a že se Ford nyní soustředí na jiné, lukrativnější segmenty trhu.

O plánované nové platformě RWD před půl rokem informovali Alan Mulally a Derrick Kuzak z nejvyššího vedení FMC, ale nyní museli své plány pod tlakem okolností přehodnotit. Na první pohled se tehdy mohlo zdát, že jde o sentimentální krok směřující na konzervativní zákazníky, ale věc byla důkladně promyšlena. Platforma měla totiž vzniknout s výrazným přispěním vývojových kanceláří Fordu v Austrálii, kde mají „zadohraby“ v daných třídách takřka neotřesitelnou pozici. Odtud se pak měla přesunout i na severoamerický kontinent, fandové přitom tajně doufali v eventuální návrat Fordů se zadním pohonem i do Evropy. Dnes je však těmto nadějím konec. 

Klepněte pro větší obrázek
Australský Ford Falcon
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků