Ford se chce svézt na módní vlně. Soustředí se na SUV a pick-upy

Ford směřuje svůj vývoj od klasických tříd stále více k vozům SUV, potvrdil to šéf automobilky Mark Fields. Činí tak z přání a preferencí svých zákazníků.

Podle Fieldse musí přestat Ford přemýšlet, jak zaujmout zákazníky svými klasickými vozy. Místo toho je potřeba jim jít naproti. „Budeme se soustředit na segmenty, kam migrují zákazníci klasických tříd. Ať už to jsou SUV nebo pick-upy, už teď je děláme dobře,“ naznačil Fields směřování značky. Na druhou stranu si však Fields pro svá vyjádření nechává otevřená zadní vrátka. Přiznává, že není jednoduché některé tradiční modely přestat vyrábět: „Nikdy nevíte, kam se otočí vnímání zákazníků či nejrůznější předpisy. Musíme mít stále širokou paletu modelů.“

Zajímavosti | Fascinace | Ford | Jaguar

Ford a Jaguar testují novinku. Bude stání na červenou navždy minulostí?

Šéf modrého oválu také potvrdil výrobu modelu Bronco a nového Rangeru v továrně v Michiganu. Únik této informace způsobila slovní přestřelka Fordu s americkým kandidátem na prezidenta Donalda Trumpa. Ten se rozčiloval nad opačnou tendencí, kterou Fields také potvrdil. Přesun výroby malých vozů do Mexika je plánován na rok 2018.

Vyjádření Fordu je o to zajímavější, že značka s modrým oválem ve znaku rozhodně není tou, která by trend SUV a pick-upů ignorovala. Vždyť na domácím trhu se svou řadou pick-upů F-series dominuje a atakuje i přední příčky žebříčku světového. Na českém trhu má zákazník v tomto segmentu na výběr z vozů jako Kuga, Edge či Ranger. Za oceánem to je, krom řady F, navíc krabicovitý Flex, Explorer a největší Expedition.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků