Ford Scorpio (1985): to největší nakonec

31 komentářů

DaewooMaster
27. října • 14:54

Bylo to moje první auto v roce 1998 (tmavě modrá metalíza z roku 1993, 2.0L), považoval jsem ho za krásné auto (i 2. generaci, na rozdíl od mnohých) a neskutečně prostorné (vzadu víc než vepředu, proto asi sloužil často jako taxík), ale růžové brýle jsem neměl - příliš vysoká kapota a přístrojovka - i pro 190 cm nic moc výhled dopředu, v zimě díky koncepci to bylo docela o ústa a hlavně se aspoň to moje děsně kazilo a rezlo (např. zadní lemy) a to nemělo skoro žádnou elektrovýbavu... :-/ Přesto s nostalgií rád vzpomínám... :-)

Aleš Dědeček
27. října • 9:16

Otec zakoupil sedan rv. 1991 2,0 88kw naj. 40 000 km v roce 1993.
Auto šlo dále v roce 2012 s najetými 630 000 km.
Dodnes v provozu, vzal si ho pán na tahání lodě do Chorvatska a slouží prý dobře.
Mohu vyseknout pouze poklonu, jelikož kromě výměny spotřebních věcí, byly za celou dobu provozu závady pouze: výměna plyn lanka, vadná baterie a stávkující zámek kufru.
Pohodlný, bezkonkurenční prostor na zadních sedadlech, otec měl dlouhodobou spotřebu do 8l, běžnou jízdou (ani závodník ani důchodce) zkrátka plynule a svižně.
K tomu napomohla převodovka do dlouha - 50km/h bylo sotva na trojku, spíše na dvojku.
Zajímavost: kritizované rychle se opotřebující Fordovy klíče - od začátku měl svůj klíč otec a druhý matka.
Vzhledem k frekvenci jízd mohl matčin klíč najezdit do 50tis. km a otcův zbytek. Byl používán pouze na startování a při tankování. Auto mělo alarm s dálkou Avital. Až do konce s ním nebyl žádný problém. Kapota se zde otvírala ještě klasicky pod volantem bez použití klíče.

Autař
27. října • 0:49

Scorpio bylo skvělé auto, je proto věčná škoda, že ho tím strašilivým faceliftem takto zabili. Byl pro prodeje tohoto auta tak zničující, že Ford dodnes neodtajnil, kdo je jeho autorem...

Aleš Dědeček
27. října • 9:19

řekl bych že facelift byl předtím cca 1993 tohle spíše nový model, taky jsem se zděsil...
je ale třeba přiznat, že pokud by to vyjelo i dnes, nevypadá to vůbec staře, což je zajímavé na něco z roku 1995

Spokojený Jirka
26. října • 20:03

Mám ho - Scorpio II, sedan 2.0i - jezdím s ním už 21 let (běží mu 25 rok). Pouze startuji a dolévám náplně. Investice jen do běžně opotřebitelných částí. Servis neznám. Baterie vydržela neuvěřitelných 11 let. Je to vila na kolech - neexistuje lepší auto, tichý automat. A ten kufr, včetně sklopných zadních sedadel - odvezu věci dlouhé i přes 2 metry. To pak každej kouká, když to tam před BauMaxem láduju. Všude dostatek místa, a výbava, kterou ani mnohé dnešní vozy nemají!! Sedadla Recaro s bočním vedením. Plech karoserie ještě poctivých 1,4 mm, po nějakém prorezavění ani památky. A ve stoupání předjede i ty nové "slavné" škodovky. Spotřeba je už větší, ale za to si rád připlatím. A na STK čuměj, že to má emise 0,08!! Tohle auto tedy životní prostředí neznečišťuje. A vždycky na něho přizvou ostatní kolegy, ať se jdou podívat na skutečné AUTO.

RR
27. října • 8:21

Pamatuju si dobu když si ho strýc v 90 roce dovezl... 2.4i vínová metal... v té době něco neskutečného... já jako malej chlapec si v něm hrál.... najezdil na něm skoro 300tis bez poruch... v mezičase se u nás zabydlela ještě Sierra sedan r.v. 92, 2.0DOHC automat... joo to byly časy... :)

Tom
26. října • 22:31

Plech mozna silny, ale v pripade nehody e zborti jako domecek z karet...
A ve stoupani predjede i ty slavne skodovky? A co tim chtel autor rici? Ze Auto s motorem 2,0 lehci vyssi stredni lehci nez dnesi nizsi stredni predjede atmo 1,2? To je snad normalni, ne? sam pisete za cenu vetsi spotreby, treba jsou pro nekoho naklady dulezitesji...

jaaa
21. listopadu • 22:53

Kde jste prisel ze se auto zborti jak domecek z karet? mam galerii vraku scorpii na facebooku, jedine kdy v nem nekdo zahynul bylo kdyz to oprel polak strechou o strom nebo se trefil naraznik motoraku primo do mista hlavy spolujezdce. mrknete na youtube na narazove testy, srovnejte je s jakymkoliv jinym autem, ve sve tride je na tom uplne stejne jako kazda jina auta. co se tyce bezpecnosti stareho napr. safranu stejne tridy a scorpia, vyleze z toho scorpio lip. ve srovnani narazovych testu s octavii vyhraje i kdyz je to o Xlet starsi vuz. napriklad v roce 93 scorpio dostalo do dveri vyztuhu, airbagy, patrony pasu, zesileni podlahy atd, posledni 98 dokonce nekolik airbagu, i sloupku.
co se tyce clanku, je tam chyba, diesel byl vzdy 2,5l, nejdriv D, pak TD a kupodivu i TDI, diesel v tom aute byla osudova chyba, obvzlast italskej. ostuda je ze neni zminka o cosworthu. vybava byla vzdy vlastni, malo kdy se naslo na chlup stejne auto. znacek ghia to dostalo i kdyz si zakaznik objednal CL + neco za priplatek.

Spokojený Jirka
27. října • 14:25

Tome, přečti si něco víc o tomto autu - je vidět, že plaveš mimo bazén. Toto auto je a bylo vždy vyšší třída. Do té se žádná škodovka dosud nedostala. Najdi si to!
A ten plech, samozřejmě, že nehoda na sílu plechu nekouká. Víš, jezdím už od roku 1967 a dosud žádná nehoda. A to jsem Pražák. Ono je to o tom, myslet na silnici za druhé, a hlavně předvídat.

homer
27. října • 17:18

jak se to dělá myslet za druhé? To jako když potřebuješ odbočit doleva a ten za tebou se ti nezdá dost při smyslech tak kroužíš dál kolem bloků? A co klobouk sundáváš?

Irkorbk
27. října • 10:16

Tome,htp nebo jaký koliv down sizeový nesmysl stačí zabalit do alobalu. Ono kdyz to nejede tak to ani nemusi brzdit😁 a spotřeba? Slapni na to na dálnici a mrkni na aktualku😂 Tohle byly auta na dálky a ještě poctiva auta na roky a ne spotřební materiál po dobu záruky jako je to dnes...

hamik
26. října • 20:41

Neco na tom je, ja mel Sierru 91, 2,0 efi motor v kombiku, a bylo to letadlo. Jen v zime jsem obcas nekde visel , protoze jsem nemel zatizeny zadek.:-D

Rodin
26. října • 21:55

Sierra Ghia, 89, 5dv., jeden z prvnich 2,0i DOHC. Nezapomenu, skvele, rychle, spolehlive, hospodarne. Od te doby jsou uz jen kompromisy.

JOSEF
26. října • 17:31

Zelí, Zelí.... Ty o tom moc nevíš co? :-D:-D:-D:-D

Irkorbk
27. října • 10:11

Zelí asi sedla ochcavku f TDI a touží po passatu by volkswagus. Určitě, ale nepochopil nic😉

Petr
27. října • 15:09

ne asi, ale už se s tím pochlubil, Ochcávka I. koupená ojetá

Zelí
26. října • 14:24

Sám ford pochopil, že tato kraksna nemá žádnou budoucnost, stejně jako nechvalně známá sierra a přešel zcela na koncept motor vpředu napříč+pohon předních kol. A aby to byl ford v tom nejlepším co on umí a tím je skotsky šetřit a ořezávat náklady, zrušil jak sierru tak i schorpio a nahradil to pouze jedním modelem a tím bylo a je stále jen mondeo. V první fázi v rozměrech svého vzoru - passatu a v následujících generacích ho rozměrově zvětšil na rozměry bývalé - větší sierry. Dva modely už nevrátil.... je totiž šetřílek. Ví, že jeho fandové to skousnou i kdyby jim nabídl jenom trakač.

mrazik
27. října • 8:43

Ale jo, dobry pokus o flame.

Bobby Deerfield
26. října • 18:01

Aha, tak konečně jsem se dozvěděl, jak to vlastně bylo.:-D

Zelí
26. října • 21:58

Pro ford fanatiky je to nepříjemné, ale tak to je. Ford je jako skotský kilt, na holé prdeli drahá sukně. A nebude to nikdy jinak. V tom ford obdivuju a myslím, že díky tomu přežije velmi dlouho.

Bobby Deerfield
27. října • 9:37

Úplně přesně ti nerozumím. Před 25 roky jsem měl několik Fordů. Konkrétně Sierru, Sierru cosworth a Esc Cosw. A neuvědomuji si, že bych v té době chtěl jiné auto. Před cca 10 lety jsem koupil Focuse a ten slouží ve firmě dodnes. Vzhledem k tomu, že používáš poněkud vágní argumenty, tak to opravdu vypadá spíš na nějaký mindrák.

RR
27. října • 8:18

Zřejmně mindrákovej oktávista... :-D

Vilda
26. října • 11:39

18 let za volantem Scorpia I i Scorpia II kazí jediné, že od roku 1998 nemá plnohodnotného nástupce a všichni co si zvykli na prostorný a pohodlný vůz utíkají k vozům jiné značky, přesto v srdci vzpomínky na tento vůz zůstávají.

JohnDuchy
26. října • 18:27

Měl jsem tři Sierry a dvě Scorpia a lepší auta jsem neměl. Co potom byl opravdu problém. Kdo v tom autě nejezdil nepochopí.

Pepito
26. října • 11:24

Diky za clanek o tomto skvelem vozu, který sam v naprosto plne vybave v první generaci vlastním, avšak je plny nepresnosti at uz ohledne dieselu 2,3l nebo vybavy, která je skoro z poloviny spatne.Skoda.

Antiautomat
26. října • 19:23

gratulujem, krasne auto pre chlapa. Vobec jedno z najkrajsich aut, pokial samozrejme povovnavame s tymi dnesnymi neforemnymi grotestknymi polohlinikovymi bakelitakmi. V tych casoch takych peknych auto bolo ako maku, spomenme trebars *velky* peugeot, pripadne dokonale charakterne Volvo, vtedy mali tie auta svoj charakter a Scorpio bola pekna velka pohodlna masina. Druha generacia obraz dizajnerskej tragedie a upadku, ktory ostatne pokracuje dodnes.

dsf
26. října • 22:32

Ktory z disidnetov mal take v 88?1. Klaus
2. Fischer
3. Necas
?

JirkaK
27. října • 15:11

Že nějaký Klaus, Fischer nebo Nečas byl někdy disident, o tom docela pochybuji.Spíš to byli v 88. nadějní aparátčíci, co včas a správně vyhodnotili v příštím roce situaci....

puk123
30. října • 9:01

Jj, a zmíněný Mečiar jakbysmet.

Pepis
27. října • 14:11

Mečiar

dsf
28. října • 18:41

Meciar ma oplel korsa, zelenuale na sudy chodil v A6

Doporučujeme

Články odjinud