Ford Ranger: první pick-up s 5 hvězdami EuroNCAP

Nová generace modelu Ford Ranger excelovala v poslední sérií nárazových testů EuroNCAP. A hned v několika disciplínách.

Automobil Ford Ranger, představený prvně na sklonku loňského roku, se stal vůbec nejbezpečnějším automobilem kategorie pick-up, jaký od svého vzniku institut EuroNCAP kdy testoval. Celkově získal 89 % dostupných bodů, a to i přes pochybnou výtku, že Ranger není vybaven omezovačem rychlosti. Poměrně překvapivě se zkoušenému vozu podařilo excelovat také v disciplíně ochrany chodců při případném střetu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Ranger při testech EuroNCAP a přehled dosažených výsledků

V tomto dosud často podceňovaném ohledu získal Ranger 81 % z dostupných bodů. Od roku 1997, kdy tato disciplína vstoupila do metodiky testů EuroNCAP, se zatím žádnému automobilu podobného výsledku dosáhnout nepodařilo. Generální sekretář EuroNCAP Michiel van Ratingen, k tomu podotkl: „S takto vysokou úrovní ochrany chodců Ford Ranger bezpochyby zvyšuje laťku pro bezpečnost v této disciplíně, přičemž pick-upy až dosud příliš bezpečné nebyly.“

Při čelním střetu Ranger prokázal výbornou ochranu cestujících různých tělesných proporcí, nejvyšší hodnocení „dobrý“ bylo pouze v případě ochrany řidičova hrudníku změněno na „přiměřený“. Za boční náraz získal Ranger plný počet bodů, za boční střet se sloupem by to dopadlo podobně, nebýt opět jen „adekvátní“ ochrany hrudníku řidiče.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Ranger 2012

Ford kladl na bezpečnost nového Rangeru vysoký důraz. Během vývoje tak prošel Ford Ranger bezmála 10 000 virtuálními nárazovými testy a 110 testy skutečnými. K překvapivě dobrým výsledkům při ochraně chodců přispěla konstrukce předního nárazníku a kapoty s energii pohlcujícími materiály. 
 

 

 

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků