dělá Ford vůbec nějakou zadokolku?
jo....Transita :D:D ale samozrejme dela v USA, Mustang....Taurus....ten se dela i 4x4..zadek a pripojitelny predek...jako ma v Evrope BMW.....a dalsi modely :)
u mého vw tiguan start-stop už mám rok............., to zase ford zaspal dobu...
Rád bach se vyjádřil k autorem kritizovanému "byrokratickému tlaku" na zavádění novinek, zejména snižování kubatury a spotřeby obecně. Přijde mi, jako by autor nevěděl, že ropa jako neobnovitelný zdroj je surovina, kterou nelze čerpat donekonečna. Řekněme, že kolem roku 2000 se barel ropy obchodoval mezi 20-30 USD. Vrchol nastal v roce 2008 s maximem na 140 USD a dnes ropa atakuje hranici 100 USD. Tomu odpovídají i ceny PHM. Kupříkladu kolem roku 2000 stál v SRN litr benzínu €1, dnes je to tak €1,40. Co bude autor podnikat, až bude stát litr dlouhodobě €2 nebo €4?"Byrokratická iniciativa" se zdá jedinou možností, jak se aspoň částečně dopředu připravit na dramatický nárůst cen, za kterým stojí postupné vyčerpání neobnovitelné suroviny.
Jen pro informaci, nebyt nekrestanskych dani uvalenych na paliva, tak to neresime jako americani, ze? Takze uvadet cenu ropy jako argument, kdyz se na 1l paliva na pumpe podili asi tak 20% je trosku mimo, ne?Ale osobne proti snizovani spotreby, za rozumnou cenu nic nemam. Jestli je downsizing dobruo cestou se uvidi az za deset let.
Nevim jestli si tak hloupy, nebo si delas srandu, ale benzin zdrazuje proto, ze jsou auta uspornejsi, ne naopak jak tu lzive pises ty!
jednym dychom ale treba dodat, ze nebyt ropneho businessu uz davno je dobre spracovane dalsie alternativne palivo vodik alebo ine paliva z konope ci inych rastlin pripadne plyny...
A to si normálně představte, že od vzniku mobilního telefonu a notebooků se najdou nadšenci, kteří údajně vyvíjí dobíjitelné baterie, které fungují úpně nezávisle na ropném byznysu! Údajně je dokonce možné, že třeba takový mobilní telefon vydrží fungovat i několik dní, aniž by si musel doplňovat nějaký rezervoár na fosilní paliva!!! Teď ještě aby sa ta technologie uměle bržděná operátory začala využívat v autech!
no kym vyvynu spominany nabijac , kt. pokryje kazdodennu spotrebu min 20-40 kW na jedno auto za den, tak to potrva asi dalsich 100 rokov :-D to uz budu jazdit vzduchom aj na kolobezke...alebo aj my ? dozijeme sa 200 rokov :-O
lamal: přesně tak. Ropná loby dneska už ví, čím se bude živit, o kejhák jí rozhodně nejde, ale prvně počkaj, až to opravdu dojde, protože pár desítek let před tím budou strašit a cena poleze nahoru. Nechci dělat paranoika, ale s nádrží za 2000Kč - 15% průměrného příjmu - jsem rád, že bydlím ve městě, kde mám všechno po ruce...co pak s nádrží za 30% příjmu? To si opravdu orzmyslím, jestli dám 30% průměrné čisté mzdy za dojíždění do práce... takže start-stop, rekuperace, malý objemy, menší a lehčí auta, elektrika, všechno sem, když mám platit 2x tolik, chci spotřebovat 2x míň na 100km
A chces platit take 2x vic v servisu? Nerikam ze tyhle systemy jsou nejak extra poruchovy nebo tak neco, ale jak obecne znamo, co v aute neni, to se neporoucha.....a zrovna system START/STOP mi z toho pohledu prijde jako "kurvitko", ktere na jednu stranu usetri neco malo na palivu a na stranu druhou das dvojnasobek za servis...:-/
neviem co alternativne palivo ako benzin ci lieh pripadne plyn zmeni na konvecnom motore? max sa vyvynu nove maziva aby lepsie korespondovali s palivom...pripadne ine drobnosti ale princip zostane
Berte to spíš tak, že tam není startér a alternátor. Než budete příště kurvítkovat, tak si o věci něco zjistěte...
To bych vřele doporučil spíše vám. Startér a alternátor tam jsou, kde jste proboha přišel na to že ne? Masové nasazení integrovaných jednotek je hudba budoucnosti. Jen bohužel musí být posílené, totéž akumulátor, doplněná elektronika, hlídaný tlak v posilovačích před zastavením motoru (u automatů i v převodovce), vyřešený běh klimatizace a topení atd. atd. Kurvítko jedno za druhým. A v neposlední řadě motor chcípnutí v parném létě po poposkakování ve frontě také miluje, vůbec se lokálně nepřehřeje, olej nedegraduje... Start stop mi do baráku nesmí.
Nevím, odkud čerpáte ty informace, ale startér ani alternátor tam není. Je tam jeden elektromotor (většinou pevně spojený s motorem), který přebírá funkci obou. Mechanická složitost a hmotnost celého systému se tak redukuje, navíc úplně odpadají některé díly, jako například řemen k alternátoru. Ještě o tom trochu popřemýšlejte, než tady budete vylepovat nějaké hlouposti...
rb-kwin.bosch.com ...
ten start - stop - osobně ho mám ve vw tiguan, musím konstatovat, že na jednu stranu je to dobrá věc když se někde na červenou stojí déle nebo u železničního přejezdu, ale to co asi nikdo neřekl je to, že je to hodně závislé na tlaku a teplotě používaných kapalin. V zimě - tzn. teď když byly dlouhodobé mrazy tak to prostě nefuinguje, jen co je tepleji 5-10 stupnů už to zase jde.........zvláštní, co ?
Nevím, jak konkrétně to má vyřešen VW, ale obecně platí, že systém není aktivní, pokud teplota motorového oleje nedosáhla minimální hranici, je potřeba dosáhnout požadované teploty v interiéru vozu anebo baterie je příliš vybitá. Tohle není závada, ale normální provozní vlastnost. Přece nechcete v autě mrznout, ne?
Teda rozhodně ford teď dělá úžasná auta...hlavně mondeo
hm, ano, ale akosi mi trochu nehraje ten 1.6 'tedeci' a vobec cele to ''eco''.Mensi tocivy moment, mensie pasmo maxima tociveho momentu a predlzeny prevod, no a k tomu system ''econetic'' (dokopy rozumej ''tyranie'' motora). S aktivovanym tym start-stop sa asi motor bude doslova radovat a tesit na kazdu krizovatku. Je to sice ciste teoretizovanie, ale asi to daleko od pravdy nebude. Takze stary dobry princip, ''chces setrit, najprv si to nadrobis'', iba v novodobejsej verzii.No a ti ''zeleni'' mi zacinaju liezt na nervy a teraz uz celkom vazne. Tym viac ze sa uz cpu obycajnym ludom do penazenky. Docerta, nech lezu tam kde nadnarodne spolocnosti nevahaju kvoli zisku znicit cele regiony (ale tam by asi pekne dostali nalozene, ze) a nech daju normalnemu cloveku pokoj. Iste zasady sa samozrejme dodrziavat musia (jasneze nevylejem kybel 15.000 km oleja do odpadu), ale co je moc to je moc, uz to prehanaju.
Já osobně bych 1.6TDCI bral třeba ve focusu jako příjemný klidný popojíždědlo. MAx Výkon 80kw nebo více je papírově sice fajn,ale nevím nevím. Eco ptákoviny mě taky moc neberou. Osobně bych bral ten 2.2TDCI nabušenej. Start/stop bych nechtěl ani omylem
1,6 TDCi a 1,6 16V Ti-vct su si dynamikou v 0-100 uplne rovne s tym ze diesel ma lepsie pruzne zrychlenie a benzin je zas tocivejsi ale boli porovnavane obe vedla seba asi 5x a uplne na rovnako sli 0-100...takze ten diesel je ako motor na normalne pouzivanie OK otazka je kto chce diesel alebo benzin
je to tlacitko ''off'' :-)
Az mi srdce poskocilo, moznost vlastnit S-Max diesel s 200k a automatom...., mojich 140k je fajn, ale este o 60 viac :-D:-D:-D
Nejsou to náhodou motory od PSA?
Jo, jsou to PSA motory. Mam v Mondeu 2009 2.2 TDCi (upravena jednotka na 210 koni, 482 Nm), s dlouhodobejsi spotrebou jsem se dostal nejniz na 6,4 pri prevazne mestskem provozu, ale to si clovek ten motoro opravdu opravdu neuzije a je to hodne velke sebezapreni. jakekoliv obcasne prislapnuti plynu pri rozjezdu uz posune prumernou spotrebu uplne jinam. Taky nejak nerozumim, kde je ta zvydena poptavka na start+stop systemy, nebo male objemy. To je vytlezne marketingovy nesmysl a za druhe dusledek, z epapir proste snese hodne a ty nerealne hodnoty vykon, versus spotreba holt na papiru vypadaji hezky, ale realita je uplne nekde jinde. Staci se vzit nejake auto, ktere se prodava v evrope i americe a podivat se do technicaku, stejne auto, uplne jine hodnoty spotreeby, ty americke samozrejme realnejsi. Byrokraticka Evrope speje, ani nevim kam, je to hruza.
Ne, nejsou to PSA motory, jsou jen s PSA na pul vyvijene a to je rozdil, i kdyz pro nektere "odborniky zde" asi ne. ;-)
Cipovat vs. necipovat, vie mi niekto poradit, mam 11/2009 S-Max 140k TDCi + automat (cize nie dvojspojkovy), laka ma tam dat chip, ale neviem ci je to OK pre tu prevodovku, kedze krutak by isiel dost hore, su tam nejake rizika? Dik za kazdy fundovany nazor.
Volil bych komplexní úpravu. Když čip, tak pořádné chlazení+hadice, jezdit kvalitní oleje, častěji je měnit - na longlife zapomeň. Jezdit na kvalitní palivo.Spojka bude asi to první, co odejde, to bude ale hodně záležet na stylu jízdy. O turbo bych se až tak moc nebál, když ho tuner moc nepřefoukne, tak by mělo vydržet.A pak samozřejmě šetrně jezdit, poctivě zahřívat a dochlazovat.
spojku tam nema, takze mu nemuze odejit...:-)
Spojka je snad v každým autě, ne? Nebo to má spojný natvrdo? :-DJestli má auto s automatem, pak je to kapku něco jiného. Já to bral spíše obecně.
Dakujem za nazory, co sa tyka tej mojej prevodovky, nikde som nenasiel ze je stavana na vacsi krutak, aj ked mam "pocit" ze by to zvladla, istota je istota, asi radsej pockam nejake 3 roky a rozhodnem sa medzi Sharan a S-Max/Galaxy podla toho co budu mat v ponuke, snad okolo 200k to bude :-)
rizika jsou jasná už několik let, zadřený turbo, vstřiky v pr, dále pak převodovka, náprava... vydrží ti to možná 30, 50 možná i 100tis km, ale to nikdo neví... všechny ty součástky co tam máš jsou s rezervou pár %, jakmile půjdeš nahoru s krouťákem co jde na převodovku, kliku, nápravu kola , tak uvidíš.. počkej si a za pár let si kup nový s lepším motorem...
Koukam, ze vy jste opravdu znala osoba. To co rikate nastave, pokud cerpate spatne palivo a jezdite jaho hov...do. A je uplne jedno, jestli s upravenou jednotkou nebo ne. Jinak receno mluvite uplne nesmysly.
Přiznávám jsem asi úplný laika proto se omlouvám, ale nevím jak špatné palivo ovlivňuje výdrž převodovky. Můžete mi to vysvětlit? A také to, proč nafťáky mají někdy (zrovna případ Fordu to je) v kombinací s HDM (víte co to je, že) omezený maximální točvý moment? A když tvrdíte že úprava ŘJ (=zvýšené namáhání) výdrž namáhaných dílů vůbec neovlivňuje - proč potom jako příčinu problémů označujete cituji "jezdite jaho hov...do"?Nevím nevím, nepřijdou mi vaše rady jako úplně kompetentní.
Kdybyste mluvil kompetentne, tak nepisete blabovy o prevodovce a zaroven o vstricich a cerpadle do jedne vety. Tak se zamyslete, co rikate. A druha vec je ta, ze upravit ridici jednotku neznamena automaticky zdimat motor. Kdyz budete jezdit jako prase s normalnim motorem, tak jej odrovnate. Kdyz upravite ridici jednotku a budete s nim jezdit normalne, tak se tomu motoru nestane vubec nic. Overeno praxi mnoha uzivatelu. Samozrejme kdyz to s upravou nekdo prezene, tak to je vec uplne jina. To same je to s prevodovkou. A posledni vec, kdejakej blbec dneska vi, ze samy automobilky proste upravuji ridici jednotky a meni parametry , a to u sodnych aut se stejnymi motory a prevodovkami. A rezerva tam musi byt. pokud si myslite, ze koupite ato, ktere ma rekneme 180 koni a vy jej upravite na 210 koni a to auto to neprezije, tak jste naprosty technicky diletant. Dulezite totiz je , jak se to dela, ne co se dela.
KOmponenty urcite nejsou delany tip top a vyssi vykon zvladnou
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.