Ford pro rok 2011: Start - Stop a další „vylepšení“

Evropská část Fordu modernizuje nabídku svých motorů a zavádí nová opatření, jež je mají vylepšit. Přečtěte si co Ford chystá.

Ford of Europe zveřejnil své plány na bruselském autosalonu minulý týden. V jeho nabídce se má kromě nového vznětového motoru 1,6 TDCi Duratorq objevit také nepopulární, ale dnes i takřka nevyhnutelná soustava start/stop, kterou nově najdeme ve všech modelech včetně S-Maxu resp. Galaxy a Mondea.

Nový čtyřválec 1,6 TDCi nahradí stávající jednotku 2,0 TDCi v naladění na 115 koní (85 kW), bude standardně opatřen filtrem pevných částic DPF a nabídne točivý moment až 270 Nm v poměrně úzkém rozmezí od 1 750 do 2 000 ot./min. (2,0 TDCi dávala 300 Nm při 1 750 až 2 300 ot./min.). „Tyto vlastnosti nám umožní s klidným svědomím vestavět motor 1,6 TDCi i do větších modelů typu Ford Galaxy,“ uvedl Rolf Deges, jeden ze šéfů evropského konstrukčního týmu. Tento model má s novým motorem vykazovat průměrnou spotřebu nafty ve výši 5,4 l/100 km, zatímco Mondeo na tom má být ještě o 0,5 l/100 km lépe (bude k mání s šestistupňovou, manuálně řazenou převodovkou a „prodlouženým“ celkovým převodem). Tyto hodnoty jdou podle zástupců Fordu ruku v ruce se součástmi soustavy ECOnetic, mezi které patří například částečné regenerativní brzdění (SRC), displej s doporučením pro řazení nebo operativně ovládaná clona před chladičem. Tyto prvky budou standardní výbavou všech vozů Ford osazených novým motorem 1,6 TDCi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Abychom nezapomněli, takto motorizované automobily budou opatřeny také již výše zmíněnou soustavou řízeného zhášení motoru označenou Ford Auto - Start - Stop, která má snížit průměrné emise CO2 i spotřebu paliva až o 10 % (těžko to ale bude platit, pokud většinu kilometrů ujedete po dálnici...). S ohledem na vyšší nároky na řadu komponent včleněných do tohoto systému budou motory 1,6 TDCi vybaveny například vylepšeným startérem, který údajně motor prý „nahodí” za 0,3 s od pokynu z plynového či spojkového pedálu. Soustava Ford Auto - Start - Stop bude zároveň k mání také v kombinaci se zážehovým čtyřválcem 1,6i EcoBoost. Například sedan Ford Mondeo ze střední třídy ECOnetic pak má vykazovat průměrnou spotřebu benzínu ve výši 4,3 l/100 km, na níž se však podílí i řada dalších opatření včetně sníženého podvozku a pneumatik se sníženým valivým odporem.

„Představení nového, maloobjemového vznětového motoru a soustavy Ford Auto - Start - Stop je důležitým krokem směřujícím k podpoře udržitelného rozvoje,“ oznámil po představení zmiňovaných novinek Rolf Deges, a dodal: „V Evropě strmě roste poptávka po střídmých, menších pohonných jednotkách a nových systémech a jsme více než rádi, že do této hry nyní přispějeme.“ Nejsme si jisti, zda v Evropě po podobných záležitostech roste přirozená poptávka, určitě ale roste byrokratický tlak na jejich zavádění. Toto téma si ale necháme na jiný článek...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Mondeo se dočká nejen dieselu 1,6 TDCi a soustavy start/stop, ale také čtyřválce 2,2 TDCi o výkonu 200 koní a nového šestistupňového automatu

Na závěr se zmiňme je ještě o nové, šestistupňové automatické převodovce Durashift určené pro vznětové motory 2,2 TDCi Duratorq v nejvyšším výkonovém naladění na 200 koní (147 kW) a točivém momentu až 420 Nm (450 Nm na „overboost“). Ačkoli se tato jednotka nachází na opačné straně výkonového spektra, například v Mondeu, kde navíc dosud dával jen 175 koní (129 kW), vykazuje průměrnou spotřebu 6,5 l/100 km. „Kombinace motoru 2,2 TDCi a převodovky Durashift je volbou pro skutečné znalce: nabízí mimořádný výkon, ale také klidnou sílu s vyrovnaným přísunem,“ tvrdí Deges. „Jde o zajímavý doplněk našim stávajícím dvoulitrovým dieselům ve výkonových hladinách 140 a 163 koní (103 a 120 kW) a šestistupňové dvouspojková převodovce.“ 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Focus ECOnetic
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Fiesta ECOnetic
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků