Ford pro rok 2011: Start - Stop a další „vylepšení“

Evropská část Fordu modernizuje nabídku svých motorů a zavádí nová opatření, jež je mají vylepšit. Přečtěte si co Ford chystá.

Ford of Europe zveřejnil své plány na bruselském autosalonu minulý týden. V jeho nabídce se má kromě nového vznětového motoru 1,6 TDCi Duratorq objevit také nepopulární, ale dnes i takřka nevyhnutelná soustava start/stop, kterou nově najdeme ve všech modelech včetně S-Maxu resp. Galaxy a Mondea.

Nový čtyřválec 1,6 TDCi nahradí stávající jednotku 2,0 TDCi v naladění na 115 koní (85 kW), bude standardně opatřen filtrem pevných částic DPF a nabídne točivý moment až 270 Nm v poměrně úzkém rozmezí od 1 750 do 2 000 ot./min. (2,0 TDCi dávala 300 Nm při 1 750 až 2 300 ot./min.). „Tyto vlastnosti nám umožní s klidným svědomím vestavět motor 1,6 TDCi i do větších modelů typu Ford Galaxy,“ uvedl Rolf Deges, jeden ze šéfů evropského konstrukčního týmu. Tento model má s novým motorem vykazovat průměrnou spotřebu nafty ve výši 5,4 l/100 km, zatímco Mondeo na tom má být ještě o 0,5 l/100 km lépe (bude k mání s šestistupňovou, manuálně řazenou převodovkou a „prodlouženým“ celkovým převodem). Tyto hodnoty jdou podle zástupců Fordu ruku v ruce se součástmi soustavy ECOnetic, mezi které patří například částečné regenerativní brzdění (SRC), displej s doporučením pro řazení nebo operativně ovládaná clona před chladičem. Tyto prvky budou standardní výbavou všech vozů Ford osazených novým motorem 1,6 TDCi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Abychom nezapomněli, takto motorizované automobily budou opatřeny také již výše zmíněnou soustavou řízeného zhášení motoru označenou Ford Auto - Start - Stop, která má snížit průměrné emise CO2 i spotřebu paliva až o 10 % (těžko to ale bude platit, pokud většinu kilometrů ujedete po dálnici...). S ohledem na vyšší nároky na řadu komponent včleněných do tohoto systému budou motory 1,6 TDCi vybaveny například vylepšeným startérem, který údajně motor prý „nahodí” za 0,3 s od pokynu z plynového či spojkového pedálu. Soustava Ford Auto - Start - Stop bude zároveň k mání také v kombinaci se zážehovým čtyřválcem 1,6i EcoBoost. Například sedan Ford Mondeo ze střední třídy ECOnetic pak má vykazovat průměrnou spotřebu benzínu ve výši 4,3 l/100 km, na níž se však podílí i řada dalších opatření včetně sníženého podvozku a pneumatik se sníženým valivým odporem.

„Představení nového, maloobjemového vznětového motoru a soustavy Ford Auto - Start - Stop je důležitým krokem směřujícím k podpoře udržitelného rozvoje,“ oznámil po představení zmiňovaných novinek Rolf Deges, a dodal: „V Evropě strmě roste poptávka po střídmých, menších pohonných jednotkách a nových systémech a jsme více než rádi, že do této hry nyní přispějeme.“ Nejsme si jisti, zda v Evropě po podobných záležitostech roste přirozená poptávka, určitě ale roste byrokratický tlak na jejich zavádění. Toto téma si ale necháme na jiný článek...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Mondeo se dočká nejen dieselu 1,6 TDCi a soustavy start/stop, ale také čtyřválce 2,2 TDCi o výkonu 200 koní a nového šestistupňového automatu

Na závěr se zmiňme je ještě o nové, šestistupňové automatické převodovce Durashift určené pro vznětové motory 2,2 TDCi Duratorq v nejvyšším výkonovém naladění na 200 koní (147 kW) a točivém momentu až 420 Nm (450 Nm na „overboost“). Ačkoli se tato jednotka nachází na opačné straně výkonového spektra, například v Mondeu, kde navíc dosud dával jen 175 koní (129 kW), vykazuje průměrnou spotřebu 6,5 l/100 km. „Kombinace motoru 2,2 TDCi a převodovky Durashift je volbou pro skutečné znalce: nabízí mimořádný výkon, ale také klidnou sílu s vyrovnaným přísunem,“ tvrdí Deges. „Jde o zajímavý doplněk našim stávajícím dvoulitrovým dieselům ve výkonových hladinách 140 a 163 koní (103 a 120 kW) a šestistupňové dvouspojková převodovce.“ 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Focus ECOnetic
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Fiesta ECOnetic
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2008
Stav: 157 614 km
Cena: 115 000 Kč
Ford C-MAX 1.8
Rok výroby: 2004
Stav: 111 030 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2004
Stav: 182 053 km
Cena: 40 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků