Ford představuje svůj dvouspojkový automat

Také evropská část koncernu FMC představila automatickou převodovku s dvouspojkovým mechanizmem. Má šest rychlostí a jmenuje se PowerShift. Ponejprv se objeví v modelech Focus a C-Max v kombinaci s motorem 2,0 TDCI ve výkonových verzích 110 a 136 koní. Režimy se přepínají obligátním voličem na středovém panelu, který má základní polohy P, R, N a D a možnost sekvenčního řazení. 

Převodovky s dvojicí spojek (jednou pro liché a druhou pro sudé stupně) dnes nabývají na oblibě. Jejich značnou výhodou je naprostá minimalizace prokluzových ztrát, takže motory osazené těmito agregáty často jeví dokonce lepší výkonové parametry a nižší spotřebu než klasické, manuální skříně. Tím odpadá většina chronických nevýhod „automatů“. 

První značkou, jež tento systém dovedla k sériové výrobě, byl Volkswagen (DSG). Koncernový partner Audi nyní přichází s jeho sedmistupňovou variantou. Také Mitsubishi plánuje má již k dispozici automat, vybavený podobným převodovým mechanizmem a již dříve se jí dočkala další značka koncernu Ford - Volvo.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků