Ford představuje nový motor 3.5 V6 EcoBoost a desetistupňový automat

9 komentářů

Sir CHerokee
4. května • 15:51

Jen doufám, že tímto neplánují vytlačit 8 válec. V této generaci teda určitě ne, ale do budoucna...

Aladin
4. května • 22:14

U Taurusu tento motor již dávno nahradil V8. Pak už zbývá jedině V6. Ale ten se moc neprodává. Většina Taurusů jezdí s 2.0EB.

sokar
4. května • 19:25

Už jsem taky kdesi četl, že V8 půjdou do nebe a narvou tam ty V6. Aspoň že tam nechali ten šestivál, ale dost mě zaráží že zrovna amíci neřvali tak, že tam nakonec ford nenechal ty V8. U raptora je to věčná škoda.B-]

Antiautomat
5. května • 8:07

...do Mustanga s manualom by som to videl ako idealne - a nebite ma hned, nemal by som vobec problem ani s 2.3 ecoboostom, staci to jemne poladit (nemyslim tym nijaky garazovy tuning do cirkusu ale rozumnu a kvalitnu pracu) a moze to byt super kara. Na druhej strane, uznavam ze velka strojovna je velka strojovna a zrusit V8 vo mne vyvolava ten isty pocit ako to, ked citam ze v Londyne ma byt nejaky alahuakbar starostom. Stare dobre veci vymieraju.

Zombot
4. května • 18:38

O tom, že druhá generace 3.5L V6 EcoBoostu nahradí (některé) osmiválce, už je oficiálně rozhodnuto. Například příští Raptor bude mít jeho High Output verzi. Celkem obsáhlý rozhovor o tom včera publikoval TFL Truck - https://www.youtube.com/watch...

Antiautomat
4. května • 15:47

Hm, Ford teda ide, musi sa uznat. Pekny motor!Ale tych 10 kvaltov mi pripada naozaj moc. Chapem ze viac pruzkov = viac adidas, ale zaujima ma aj to, aka bude ta teniska pohodlna a ako dlho mi vydrzi. Rad by som si vyskusal ako to vie preskakovat tie kvalty a hlavne kedy a za akych podmienok sa to deje. Vie niekto na aky max. krutiaci moment je dimenzovana a kolko verzii tej prevodovky existuje? (trebars taky ZF8HP ma tych verzii, podla max.krutiaceho momentu, pomerne vela a ak Vam bude majitel trebars 530d tvrdit ze na jeho masine jeho az do 1000Nm, tak to je akurat mozne v nejakom blbom katalogu). A este ma zaujima aky dlhy interval to ma na vymenu oleja. Slovicko *lifetime* nie je odpoved.

&^gd6%3gu
4. května • 16:43

Automobilove komponenty, vcetne prevodovek, se vyrabeji takove, jake si je zada zakaznik (tj. vyrobce auta). Tzn. ze kazda prevodovka je usita na miru konkretnimu modelu a motoru. Variant ZF8HP je minimalne tolik, do kolika aut se montuje.

Antiautomat
5. května • 8:01

Dovolil by som si mierne oponovat : mechanicky zaklad v ramci jednej verzie (450, 700, 750 apod) je vzdy ten isty, moze sa to lisit napriklad olejovou vanou, ktora moze byt inak tvarovana (viac oleja, pre niektore US modely), alebo miesto umelej hmoty je kovova (trebars amarok). Ale mechanicky zaklad je v ramci jednej verzie (podla Nm) vzdy ten isty. Bavim sa o hardveri, soft neuvazujem. Ak mame inu a konkretnu informaciu, sem s nou.

Mičurin
4. května • 12:34

Bože proč. Jen řeší problémy, které přineslo přímé vstřikování a přidávají úplně zbytečný desetikvalt. Víc jak osm stupňů má smysl jen u aut, která se často pohybují víc jak 250 km/hod. Pokud jezdíte do 150 km/hod (většina lidí), tak se i sedmikvalt zdůvodňuje těžko. Ten ušetřený panák paliva za tu vyšší složitost a častější řazení nestojí.

Doporučujeme

Články odjinud