Ford představuje nový motor 3.5 V6 EcoBoost a desetistupňový automat

Ford zapracoval na přeplňovaném motoru 3.5 V6 EcoBoost, který bude spojen s novou desetistupňovou automatickou převodovkou. Poprvé tento pohon dostane oblíbený pick-up Ford F-150, ale šestiválec i automat se dostanou do dalších modelů. Desetistupňovou převodovku bude mít třeba i Ford Mustang.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový motor je úspornější, silnější a nemá trpět na zanášení karbonem. Desetistupňový automat řadí rychleji a na dálnici sníží provozní otáčky na minimum

Nový motor dostal upravené vstřikování a vedle vstřikovačů přímo ve válcích má další vstřikovače ještě v sacím kanálu před ventily. Ford k tomu přistoupil nejen kvůli lepší kontrole spalovacího procesu, ale také kvůli řízení emisí a především to má pomoci snížit usazování karbonu v motoru, na což právě jednotka 3.5 V6 EcoBoost trpěla docela dost.

Zajímavosti | Technika | Palivo | Ford | Užitková auta

Ford představil nový turbodiesel 2.0 EcoBlue. Zatím ho dostane Transit

Maximum točivého momentu, který ze sebe nový motor dostane, je nyní 610 Nm. Naladění výkonu pak záleží na verzi a modelu. Ford vedle větší síly slibuje ale také nižší spotřebu a emise spolu s lepší odezvou na plyn díky lehčím turbínám dmychadel.

Nová desetistupňová automatická převodovka má hned tři dálniční převody a proti staršímu šestirychlostnímu automatu řadí rychleji a chytřeji. Umí také přeskakovat rychlosti, pokud není auto pod velkou zátěží. Sice v modelu F-150 zůstává sportovní režim převodovky záhadou, ale například v Mustangu určitě přijde vhod.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků