Ford představuje nový motor 3.5 V6 EcoBoost a desetistupňový automat

Ford zapracoval na přeplňovaném motoru 3.5 V6 EcoBoost, který bude spojen s novou desetistupňovou automatickou převodovkou. Poprvé tento pohon dostane oblíbený pick-up Ford F-150, ale šestiválec i automat se dostanou do dalších modelů. Desetistupňovou převodovku bude mít třeba i Ford Mustang.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový motor je úspornější, silnější a nemá trpět na zanášení karbonem. Desetistupňový automat řadí rychleji a na dálnici sníží provozní otáčky na minimum

Nový motor dostal upravené vstřikování a vedle vstřikovačů přímo ve válcích má další vstřikovače ještě v sacím kanálu před ventily. Ford k tomu přistoupil nejen kvůli lepší kontrole spalovacího procesu, ale také kvůli řízení emisí a především to má pomoci snížit usazování karbonu v motoru, na což právě jednotka 3.5 V6 EcoBoost trpěla docela dost.

Zajímavosti | Technika | Ford | Užitková auta | Palivo

Ford představil nový turbodiesel 2.0 EcoBlue. Zatím ho dostane Transit

Maximum točivého momentu, který ze sebe nový motor dostane, je nyní 610 Nm. Naladění výkonu pak záleží na verzi a modelu. Ford vedle větší síly slibuje ale také nižší spotřebu a emise spolu s lepší odezvou na plyn díky lehčím turbínám dmychadel.

Nová desetistupňová automatická převodovka má hned tři dálniční převody a proti staršímu šestirychlostnímu automatu řadí rychleji a chytřeji. Umí také přeskakovat rychlosti, pokud není auto pod velkou zátěží. Sice v modelu F-150 zůstává sportovní režim převodovky záhadou, ale například v Mustangu určitě přijde vhod.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků