Ford představuje nové adaptivní světlomety pro S-Max, Galaxy a Edge

Ford představuje nové adaptivní světlomety, kterým dal název Glare-Free Highbeam. V podstatě jde o světla, která jsou schopná plynule upravovat světelný kužel a díky tomu mohou vykrýt ostatní účastníky provozu, aniž by bylo nutné okamžitě vypínat dálková světla.

Ford | Autosalony | Premiéry | Ženeva 2016 | Ford Mondeo | Ford S-Max

Ženeva 2016 živě: Verze Vignale také pro S-Max, Edge a model Kuga

Nová adaptivní světla získávají informace z kamery umístěné za čelním sklem, která dokáže rozpoznat ostatní vozidla a chodce do vzdálenosti až 800 m. Jak přesně systém pracuje, to ukazuje přiložené video. Výsledkem má být lepší viditelnost a minimální oslnění ostatních účastníků provozu. Dokazuje to také studie, podle které údajně automatické systémy zapnou dálková světla až desetkrát častěji, než tomu je v situaci, kdy zapíná světla sám řidič.

Testy | Ford | Ford Mondeo

Test Ford Mondeo Vignale 2.0 EcoBoost: Punc lepšího zboží

Systém, který představil Ford, není ale nic revolučního. Podobnou věc už má delší dobu například Lexus nebo Mercedes. Nicméně je nutné podotknout, že v praxi jde o opravdu velmi užitečnou záležitost, která dělá jízdu v noci o mnoho příjemnější. Jako první dostanou světla Glare-Free Highbeam modely S-Max, Galaxy a také velké SUV Edge.

Ford kromě toho pracuje také na dalších systémech, které mají za cíl vylepšit viditelnost při jízdě v noci. Tato automobilka například vyvíjí systém, který by vám chodce ještě přisvítil přídavným světlem. 

Klepněte pro větší obrázek
Ford Mondeo 1.8
Rok výroby: 2005
Stav: 124 553 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 0
Rok výroby: 2006
Stav: 149 544 km
Cena: 65 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek