Ford má motory od Peugeot.
Mně nikdy nešlo do hlavy jak je možné mít pro jeden motor výkonové varianty s tak velkým rozpětím. Jak je možné výkon motoru téměř zdvojnásobit? Vždyť každý motor má přece nějaké pracovní optimum. A když výkon zvýším/snížím, skoro až dvojnásobně, jako tady, tak se přece musím dostat daleko za to pracovní optimum, což se nutně musí projevit (na spotřebě a emisích, opotřebování a životnosti). Dnes je takový tlak na emise a přesto se tohle děje? Jak je to možné? Že by v motorech a procesu spalování byly pořád tak velké rezervy?
Akonahle na niecom automobilka trhne, marketing a eurouradnik dostane ulohu spravit to ekologickym. Nic viac a nic menej.
To je turbomotor - tlak si nastavia, aký potrebujú, optimálne podmienky pre určitý režim sa ovplyvňujú tvarom sania a spaľovacieho priestoru, profilom vačiek, výfukovým systémom, mesačným svitom atď ...
Takže jsou tam jenom software úpravy, nebo se hrabe i na hardware ?Ten cenovej skok mezi základem a nejvyšším výkonem je už dost znát.
ve většině případů se hrabe i do hardware, lepší materiál vložek válců, lepší písty, větší setrvačníky, silnější spojka a převodovka, větší turbo, jiné sání, jiný výfuk, jiné brzdy, jiné ráfky, jiné pružiny, jiné stabilizátory a hromada dalších změn. Dávat k motoru o polovičním výkonu třeba turbo nebo převodovku dimenzované na dvojnásobný výkon by se nevyplatilo protože by malý motor vyšel draho a navíc by ještě měl zbytečně vyšší spotřebu (převodovka na vyšší točivý moment= vyšší třecí ztráty etc.).
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.