Ford představil nový turbodiesel 2.0 EcoBlue. Zatím ho dostane Transit

6 komentářů

anoux
13. března • 22:49

Ford má motory od Peugeot.

Míra
27. dubna • 12:57

Mně nikdy nešlo do hlavy jak je možné mít pro jeden motor výkonové varianty s tak velkým rozpětím. Jak je možné výkon motoru téměř zdvojnásobit? Vždyť každý motor má přece nějaké pracovní optimum. A když výkon zvýším/snížím, skoro až dvojnásobně, jako tady, tak se přece musím dostat daleko za to pracovní optimum, což se nutně musí projevit (na spotřebě a emisích, opotřebování a životnosti).
Dnes je takový tlak na emise a přesto se tohle děje? Jak je to možné? Že by v motorech a procesu spalování byly pořád tak velké rezervy?

Antiautomat
28. dubna • 7:32

Akonahle na niecom automobilka trhne, marketing a eurouradnik dostane ulohu spravit to ekologickym. Nic viac a nic menej.

jean192
27. dubna • 15:17

To je turbomotor - tlak si nastavia, aký potrebujú, optimálne podmienky pre určitý režim sa ovplyvňujú tvarom sania a spaľovacieho priestoru, profilom vačiek, výfukovým systémom, mesačným svitom atď ...

sokar
27. dubna • 19:40

Takže jsou tam jenom software úpravy, nebo se hrabe i na hardware ?
Ten cenovej skok mezi základem a nejvyšším výkonem je už dost znát.

Karel
28. dubna • 0:16

ve většině případů se hrabe i do hardware, lepší materiál vložek válců, lepší písty, větší setrvačníky, silnější spojka a převodovka, větší turbo, jiné sání, jiný výfuk, jiné brzdy, jiné ráfky, jiné pružiny, jiné stabilizátory a hromada dalších změn. Dávat k motoru o polovičním výkonu třeba turbo nebo převodovku dimenzované na dvojnásobný výkon by se nevyplatilo protože by malý motor vyšel draho a navíc by ještě měl zbytečně vyšší spotřebu (převodovka na vyšší točivý moment= vyšší třecí ztráty etc.).

Doporučujeme

Články odjinud