Ford představil nový turbodiesel 2.0 EcoBlue. Zatím ho dostane Transit

Automobilka Ford představila nový čtyřválcový turbodiesel o zdvihovém objemu 2,0 l. Jednotka pochází z nové řady motorů EcoBlue a první modely značky, které ji dostanou, budou užitkové modely Ford Transit a Ford Transit Custom. Přesto se v blízké budoucnosti dostane i do dalších aut, například do Mondea.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový motor 2.0 EcoBlue zamíří nejprve pod kapotu užitkového modelu Transit.
Později ho ale dostane také třeba Mondeo, S-Max a Galaxy

Motor 2.0 EcoBlue bude v Transitu k dispozici ve třech stupních naladění a to o výkonech 77, 96 a 125 kW (105, 130 a 170 k). Ford slibuje především hladší průběh výkonu a točivého momentu. Například v 1250 ot./min. je točivý moment motoru o 20 % vyšší než u jednotky 2.2 TDCI.

Testy | Kombi | Srovnávací testy | Ford | Volkswagen | Ford Mondeo | Volkswagen Passat

Ford Mondeo kombi 2.0 TDCi vs. Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI

Na volnoběh se snížil hluk o 4 dB a i samotný chod motoru pod zátěží v autě má být tišší a kultivovanější. Myslelo se samozřejmě i na emise a ne pouze na CO2, které jsou nižší o 10 %. Ford si dal záležet na tom, aby motor plnil nejen emisní normu Euro 6, ale aby také neměl problém s novými testy emisí v reálném provozu.

Ve srovnání s aktuálními motory 2.0 TDCI a 2.2 TDCI v osobních vozech Ford má nový motor přinést nižší spotřebu, vyšší kultivovanost a také lepší dynamiku.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků