Ford právě zahájil výrobu nového Focusu RS

Zahájením výroby nového Focusu RS začíná Ford psát novou kapitolu v historii svých sportovních modelů.

Ford plánuje vyrobit v roce 2016 pro evropské zákazníky přibližně 41 000 sportovních vozů, přičemž v roce 2015 to bylo 29 000 vozů. Meziroční navýšení tak činí 40 procent a navíc přichází poté, co Ford v roce 2015 prodal v Evropě o 62 procent více sportovních automobilů než o rok dříve.

Nabídku sportovních vozů Ford pro evropský trh tvoří hatchbacky Fiesta ST
a Focus ST, nový Mustang a nový Focus RS, jehož sériová výroba v německém Saarlouis právě začala. Během roku 2016 se portfolio „rychlých Fordů“ rozroste ještě o supersportovní Ford GT.

Nejrychlejší Ford RS

Focus RS je jedním z 12 nových sportovních modelů, které chce Ford uvést na světové trhy do roku 2020. Díky motoru 2.3 EcoBoost o výkonu 257 kW (350 koní) zvládne zrychlení 0–100 km/h za 4,7 s, což z něj činí nejrychleji akcelerující model v historii vozů Ford RS.

Inovativní systém pohonu všech kol Ford Performance AWD s dynamickým rozdělováním točivého momentu uděluje vozu vynikající ovladatelnost a mezi přepínatelnými jízdními režimy nechybí Drift Mode – nastavení, které usnadňuje vyvolání a kontrolování řízeného přetáčivého smyku.

Od září eviduje Ford již 3100 objednávek na nový Focus RS, z toho 61 z České republiky.

Úspěšný Mustang

Ford Mustang je na evropském trhu nabízen s motorem 5.0 V8 o výkonu 310 kW nebo s úspornějším agregátem 2.3 EcoBoost 233 kW. S ním akceleruje Mustang z nuly na 100 km/h za 5,8 s, osmiválcovému modelu stačí ještě o sekundu méně.

Podle údajů IHS Automotive byl Ford Mustang v prvním pololetí 2015 nejprodávanějším sportovním vozem na světě.*

Rychlé a praktické modely ST

Ford Focus ST zaznamenal v roce 2015 navýšení počtu prodaných kusů o 160 procent. Přispěla k tomu i nová vznětová motorizace, uvedená na trh v průběhu roku.**

Nový Ford Focus ST se vyrábí jako pětidveřový hatchback a kombi. Kromě osvědčeného zážehového motoru 2.0 EcoBoost o výkonu 184 kW se zákazníci mohou rozhodnout také pro diesel 2.0 TDCi s výkonem 136 kW a točivým momentem 400 Nm.

Od zahájení prodeje vznětové motorizace začátkem roku 2015 si ji zvolilo 47 procent zájemců o nový Focus ST.

Focus ST diesel se samočinnou převodovkou PowerShift je nejrychleji akcelerujícím vznětovým modelem Fordu, k akceleraci 0–100 km/h mu postačuje 7,7 sekundy – to je o 0,4 s kratší čas než v případě varianty s manuální převodovkou.

Fiesta ST se etablovala jako nejprodávanější malý sportovní hatchback v Evropě, na kontě má již více než 30 000 prodaných kusů. Fiestu ST pohání motor 1.6 EcoBoost o výkonu 134 kW. Během letošního roku zveřejní Ford další novinky související s tímto modelem.

Vrcholný sportovní model

V roce 2016 spustí Ford výrobu nového supersportovního vozu Ford GT. Několik kusů se dostane i k evropským zákazníkům.

Ford GT slouží jako výkladní skříň inovativních technických řešení Fordu v oblastech aerodynamiky, odlehčené konstrukce z uhlíkových vláken a motorů. Jeho přeplňovaný šestiválec o výkonu přesahujícím 441 kW (600 k) je nejvýkonnější sériový motor EcoBoost všech dob. Hnací sílu přenáší na kola sedmistupňová převodovka s řazením na volantu.

* Údaje IHS Automotive o celosvětových registracích nových automobilů v segmentu sportovních vozů, leden-červen 2015.

** Ford of Europe zveřejňuje výsledky z 20 hlavních evropských trhů, na nichž je zastoupen prostřednictvím svých národních prodejních organizací. Jsou to Belgie, Česká republika, Dánsko, Finsko, Francie, Irsko, Itálie, Maďarsko, Německo, Nizozemsko, Norsko, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Řecko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko a Velká Británie.

Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 224 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

dnes | Milan Lažanský
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 11 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků