Ford posílí značku Mercury

V konfrontaci s trendem rušit tradiční automobilky patřící velkým koncernům působí rozhodnutí skupiny Ford Motor Company posílit minoritní značku Mercury jako nezvyklé. Pouze však do chvíle kdy zjistíme, že bude její program zaměřen na malé vozy, jedinou to perspektivu amerických automobilek v rámci vysoké ceny ropy. Jedná se o důsledek série opatření, jež mají za cíl přestavět stávající automobilky, které zatím produkují kdysi populární trucky a SUV, na producenty menších osobních vozů. Klíčovou se v tomto ohledu stane továrna v michiganském Wayneu, jež zatím vyrábí velká SUV Ford Expedition a Lincoln Navigator. Jejich produkce se přesune do Kentucky a uvolní místo pro nová, menší auta. Ta budou vycházet zejména z evropských modelů Fiesta a Focus a budou se prodávat pod značkou Mercury. Je to jistě dobrá zpráva pro dealery divize Lincoln/Mercury, kde se nyní vozy Mercury prodávají pouze v minimálních číslech. Rostoucí poptávka po hospodárných autech by tak mohla tradiční značce Mercury vdechnout nový život.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků