Ford plánuje uzavřít továrnu v belgickém Genku

O tom, že se automobilce Ford nedaří na evropských trzích úplně podle představ, se mluví už nějakou dobu. V letošním roce se bude muset tato značka vypořádat s nemalými ztrátami (více než jedné miliardy dolarů) a jedním z důsledků by mohlo být uzavření továrny v Genku, kde se aktuálně vyrábí Mondeo, S-Max i Galaxy a měla se zde vyrábět také nová generace Mondea.

Testy | Ford | Ford S-Max

Test: Ford S-Max 2.0 EcoBoost – expres pro rychlé tatíky

Podle deníku Allgemaine Frankfurter Zeitung se uvažuje o uzavření fabriky do konce roku 2013, v současnosti totiž pracuje belgický závod pouze na dvě třetiny své kapacity. Na dnešní den je naplánováno krizové zasedání, kde se rozhodne, co se bude dít dále. V úvahu připadá přesun výroby z Genku do Kolína nad Rýnem.

Fabrika v belgickém Genku funguje od roku 1964, kdy ze zdejší linky sjel první automobil Ford Taunus 12M. O třicet let později se slavil vůz s jubilejním číslem 13 000 000 (Ford Mondeo kombi), od roku 2004 pak automobilka investovala přibližně 19,5 mld. Kč do modernizace výroby a zahájila zde produkci modelů Galaxy a S-Max. V roce 2007 zde pracovalo 5700 zaměstnanců, dnes už se mluví o 4300. 

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků