Ford plánuje 13 elektromobilů a hybridů. Focus přijde za rok

Už příští rok by měl přijít nový elektrický Ford Focus s prodlouženým dojezdem a rychlonabíjením.

Ford chce mít v roce 2020 alespoň 40 % svých modelů elektrifikovaných. Tím se myslí nejen čisté elektromobily, ale i modely s nějakou formou hybridního pohonu. 

Kvůli tomu investuje automobilka asi 4,5 miliardy dolarů (110 miliard korun). Zásadní novinkou má být podpora rychlého nabíjení, kterou dostane i nový Ford Focus Electric.

Ten dorazí v druhé polovině roku 2016 a bude možné ho za 30 minut nabít na 80 % kapacity akumulátorů, což by mělo podle Fordu postačit na dojezd zhruba 160 km. Současný elektrický Focus se na takový dojezd nabije nejdříve za dvě a půl hodiny.

Video | Sportovní auta | Hatchbacky | Ford | První svezení | Ford Focus

Ford Focus RS poprvé na vlastní kůži: Čekání se téměř jistě vyplatilo  

Nový elektrický Ford Focus dostane konfigurovatelný přístrojový panel s podrobnější analýzou spotřeby elektrické energie a možného dojezdu. Při brzdění se má více využívat síla elektromotoru k rekuperaci, takže klasické brzdy by měly přijít ke slovu až v nouzových situacích.

Vedle domácího amerického trhu se Ford zaměřuje i na vývoj v Evropě a Číně, kde jsou požadavky zákazníků elektrických aut rozdílné a očekává se, že poptávka po plně elektrických vozech v těchto regionech poroste i přes aktuálně nejnižší ceny benzínu a nafty za posledních šest let.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků