Ford peníze od americké vlády nechce

Alan Mulally, výkonný ředitel Ford Motor Company, v sobotu potvrdil, že jeho koncern nebude od americké vlády požadovat přímé finanční podpory. I přes hluboký pokles prodejů na trhu USA má totiž údajně dostatek hotovosti k tomu, aby uskutečnil svůj plánovaný restrukturalizační plán. „Nechceme si půjčovat peníze,“ uvedl Mulally na sjezdu Národních automobilových dealerů. Jedním dechem dodal, že aktuální prodeje pokračují podobným trendem jako v listopadu, zaznamenaly tedy propad o 36 %, a že očekává účinek balíčku opatření nové americké administrativy, který by měl vývoj zvrátit již v půli tohoto roku, čímž by se prodeje nových vozů v USA za rok 2009 měly udržet na horní hranici odhadovaného limitu, který se nyní pohybuje od 10,1 do 12,5 milionu kusů.

Hlavní američtí konkurenti Fordu, General Motors a Chrysler, přitom obdrželi příslib poskytnutí půjčky ve výši 17,4 miliard dolarů, jež by je měla zachránit před bankrotem. FMC však přesto není v nijak dobré situaci, protože její zdroje z velké části pocházejí z půjčky, kterou si vzal v roce 2006. Hodnota půjčky tehdy dosáhla 23 miliard dolarů a Ford se zaručil většinou svého majetku včetně slavného loga s modrou elipsou a nápisem Ford.

Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2007
Stav: 133 254 km
Cena: 130 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 042 km
Cena: 205 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 6 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků