Ford oznámil české ceny pro sportovní Focus ST!

Nedlouho po uvedení nového Focusu představí Ford i jeho sportovní variantu - Ford Focus ST. Ten se poprvé v historii pochlubí benzinovým i dieselovým motorem a na českých silnicích bude k vidění už v dubnu tohoto roku. Cena nového sportovně střiženého Focusu začíná částkou 698 990 Kč.

Ford Focus je v nižší střední třídě synonymem špičkových jízdních vlastností – a sportovní verze Focus ST jde samozřejmě ještě dál. Dosud nejvyspělejší Focus ST se chlubí novými technologiemi řízení podvozku, přepracovaným odpružením, vyladěným řízením a speciálními pneumatikami, které společně zaručují ještě vyváženější a podmanivější zážitek z jízdy.

Podobně jako v předcházející generaci bude nový Focus ST i tentokrát k dispozici ve dvou karosářských verzích, totiž jako pětidveřový hatchback a prostorné kombi. Naprostou novinkou však je fakt, že kromě výkonného zážehového motoru 2.0 EcoBoost (250 k) dostane „estéčko“ poprvé v historii také agregát vznětový. Půjde o motor 2.0 Duratorq TDCi o výkonu 185 k a přebytku točivého momentu ve všech jízdních režimech.

Focus ST s dieselovým agregátem se bude vyznačovat mohutným zátahem ve spojení s velmi nízkou spotřebou nafty. Ta bude činit jen 4,2 l/100 km, zatímco benzinový motor si řekne v průměru o 6,8 l/100 km.

Zajímavostí je, že benzinová i dieselová verze se bude prodávat za stejnou cenu - pětidveřový model za 698 990 Kč, zatímco cena kombi bude činit vždy 718 990 Kč.

Nový Ford Focus ST začneme na českých silnicích potkávat začátkem dubna, čeští dealeři Fordu však objednávky přijímají již nyní.

Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 224 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků