Ford opustí trhy v Japonsku a Indonésii. Nedaří se mu na nich

V Japonsku působí Ford od roku 1974, ale v loňském roce tu prodal jen okolo pěti tisíc aut. V Indonésii to bylo asi o tisícovku víc.

Automobilka Ford do konce letošního roku ukončí veškeré aktivity na japonském a indonéském trhu. Značka uvádí, že tu není schopna vytvořit rentabilní plán, takže je levnější a jednodušší se z těchto trhů stáhnout. Poměrně rázné rozhodnutí provedl David Schoch, prezident automobilky pro oblast Asie a Tichomoří.

Na japonském trhu má Ford 52 oficiálních dealerů a prodává tam modely jako Fiesta, Focus, Kuga, Explorer, EcoSport a také Mustang. Navíc v Japonsku prodává koncernové modely Lincoln MKX a Navigator. Na trhu v Indonésii má značka Ford 44 oficiálních dealerů s modely Fiesta, Focus, EcoSport, Ranger a Everest, upřesňuje agentura Reuters.

Testy | Americká auta | Kabriolety | Ford

Test Ford Mustang 2.3 EcoBoost Convertible: Velmi stylové „Mondeo“

V Japonsku působí Ford od roku 1974, ale v loňském roce tu prodal jen okolo pěti tisíc aut, což mu přineslo tržní podíl 1,5 % mezi dováženými vozy. V Japonsku tak přijde kvůli rozhodnutí Fordu o práci minimálně 292 lidí, skončí také lokální vývojové oddělení. V Indonésii působí Ford až od roku 2002 a poslední dobou dochází ke stagnaci trhu. Ford tu v roce 2015 prodal jen asi 6000 aut, což je tržní podíl jen zhruba půl procenta.

Jen pro zajímavost, na domácím americkém trhu prodal Ford v roce 2015 celkem 2 613 162 aut, to je o 5 % víc oproti roku 2014 a nejlepší výsledek od roku 2006. V Evropě Ford udal přes milion aut, v Číně pak přes 870 000 vozů. Výpadek zhruba 11 000 aut z Japonska a Indonésie tedy Ford asi příliš existenčně neohrozí...

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků