Ford, Opel a Renault se poperou o pozici evropské dvojky

Dlouhodobě nejprodávanějšími auty na evropském trhu jsou Volkswageny. V roce 2014 si auto od Volkswagenu (jenom od značky VW, nikoli od celého koncernu) koupilo 1 619 921 zákazníků. Podobná čísla se očekávají i letos, ale kdo bude druhý?

Statistiky | Byznys

Top 10 nejprodávanějších aut v Evropě za celý rok 2014

Právě o druhé místo se očekává největší bitva mezi Fordem (947 951 aut v roce 2014), Opelem (885 372 aut) a Renaultem (874 504 aut). Analytici ale očekávají, že Ford si v roce 2015 druhé místo udrží a Renault předběhne Opel.

Ford obhajuje svoji pozici s novým modelem Mondeo, u kterého automobilka očekává prodeje mezi 90 a 100 000 kusy. Luxusní modely Vignale a sportovní Ford Mustang sice neudělají velká čísla, ale očekává se, že zvednou zájem o značku a přitáhnou nové zákazníky.

Testy | Kombi | Srovnávací testy

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Renault pokračuje v zavádění nových modelů, především crossoverů. Úspěšně bude pokračovat crossover Captur a čeká se i úspěch od modelu Kadjar, stejně tak od nového MPV Espace. Renaultu nicméně chybí moderní kompaktní auto a nový Mégane je ještě v nedohlednu. Clio se nicméně zmátořilo a v loňském roce se ho prodalo skoro 300 000 kusů.

Opel představil novou Corsu, jedno z nejoblíbenějších malých aut v Evropě, ale snažit se bude i s novým levným modelem Karl. Opel také zavádí nové generace naftových a benzínových motorů, což by mohlo podpořit prodej vozů Astra, Insignia, Meriva a Zafira.

Prodeje jednotlivých značek v roce 2014 v Evropě uvádíme v následující tabulce.

  Značka Prodaných aut
1. Volkswagen 1 619 921
2. Ford 947 951
3. Opel 885 372
4. Renault 874 504
5. Peugeot 782 855
6. Audi 726 059
7. BMW 676 410
8. Mercedes-Benz 652 373
9. Citroën 608 045
10. Fiat 586 271
11. Škoda 582 140
12. Toyota 527 380
13. Nissan 477 183
14. Hyundai 424 467
15. Dacia 363 102
16. Kia 353719
17. Seat 328 334
18. Volvo 254 610
19. Mazda 175 028
20. Suzuki 162 828
21. Mini 156 902
22. Honda 133 268
23. Land Rover 115 826
24. Mitsubishi 102 364
25. Lancia/Chrysler 72 168
26. Alfa Romeo 59 198
27. Smart 55 629
28. Jeep 41 378
29. Chevrolet 36 560
30. Lexus 31 079
31. Jaguar 28 616

zdroj: autonews.com, foto: drive.com.au

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků