Malé SUV Ford EcoSport se neprodává podle představ automobilky. Těžko říci, jestli za neúšpěchem stojí design, jízdní vlastnosti, podivný název zavánějící oxymóronem nebo prostě jen to, že se Ford netrefil do vkusu zákazníků. Každopádně automobilka rychle provede změny designu a techniky, aby auto bylo atraktivnější.
Od uvedení na trh v dubnu 2014 se do listopadu téhož roku prodalo v celé Evropě pouze 11 257 EcoSportů, informuje magazín Automotive News. Jen pro představu, Renault Captur si za stejné období koupilo skoro 150 000 lidí, Peugeot 2008 hned 125 000 lidí a ani Opel Mokka se skoro 115 000 kusy na tom není špatně.
Ford chce prodeje malého SUV EcoSport zvednout. Kvůli tomu přispěchá s faceliftem, který odstraní rezervu umístěnou na zadních dveřích a změní ještě pár detailů. Jiné má být i nastavení podvozku a zlepšit by se měla kultivovanost. Rozšíří se imožnosti individualizace a konektivity.
Ford EcoSport byl původně vyvinut především pro Indii a Brazílii, kde mají zákazníci rádi auta s drsňáckým vzledem a aspoň základními schopnostmi v terénu i na nekvalitní silnici. Původně se o prodeji v Evropě vůbec neuvažovalo, ale segment malých SUV velmi rychle roste (do roku 2018 se zdvojnásobí na skoro milion aut) a Ford chtěl zkusit štěstí.