Ford odtajnil české ceny nového Focusu!

Nová verze Fordu Focus, v loňském roce neprodávanějšího auta světa, míří na české silnice – a již dnes importér, společnost FORD MOTOR COMPANY, s.r.o., poprvé zveřejnil jeho cenu. Pětidveřový Ford Focus s motorem 1.6 Duratec Ti-VTC (105 k) ve výbavě Trend bude v nabídce za 336 990 Kč, tedy o pouhých 7 000 Kč více než současný Focus ve stejné verzi.
Ford odtajnil české ceny nového Focusu!

„Nový Ford Focus přichází se svými tradičními přednostmi, k nimž patří zejména skvělé jízdní vlastnosti, výkonné a úsporné motory, vysoká úroveň výbavy či špičkové bezpečnostní i komfortní technologie, ale proti svému předchůdci přináší v těchto oblastech další zlepšení. Vše je ‚zabaleno’ do nového, dynamičtějšího a atraktivnějšího designu, jenž Focus už na první pohled jasně řadí do designové rodiny Ford. A to vše za velmi atraktivní cenu, kterou ocení jak velkoodběratelé, tak i naši soukromí zákazníci,“ zdůrazňuje Dušan Fornůsek, marketingový ředitel FORD MOTOR COMPANY, s.r.o.

Nový Focus má nižší a širší postoj. Dostal novou kapotu motorového prostoru, přední nárazník i masku chladiče. Dynamické tvary kapoty, které opticky propojují sloupky čelního okna s lichoběžníkovou maskou chladiče, dodávají Focusu sebevědomý vzhled. Zákazníci se budou opět rozhodovat mezi pětidveřovým hatchbackem, čtyřdveřovým sedanem a kombi.

Velmi důležité jsou i změny v interiéru. Tady Ford vyslyšel přání zákazníků, snížil počet jednotlivých tlačítek a upravil rozmístění ovladačů tak, že nyní je řidič i členové posádky mohou ovládat zcela intuitivně. Celý interiér působí daleko světleji a luxusněji.

Další zásadní inovací jsou nové motory. Všechny se pyšní vysokým výkonem a sníženou spotřebou paliva, která proti současnému modelu klesla až o  19 procent!

Nový Ford Focus bude i nadále využívat technicky vyspělé benzinové motory EcoBoost – v čele s trojnásobným vítězem (2012, 2013 a 2014) odborné ankety „International Engine of the Year“ (Mezinárodní motor roku) – motorem 1.0 EcoBoost. Nejoblíbenější provedení – s výkonem 125 k a šestistupňovou manuální převodovkou – bude navíc nabízeno se zaváděcím bonusem 10 000 Kč, a to v jakémkoliv stupni výbavy (Trend, Trend Sport, Titanium) a v jakékoliv karoserii (5dv., sedan, kombi).

Objem motoru 1.6 EcoBoost byl snížen na 1,5 l, ale jeho výkon (150 k) zůstal zachován. V kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou je nová jednotka o 7 procent úspornější než dřívější 1.6 EcoBoost s ekvivalentním výkonem. Od roku 2015 bude možné objednávat motorizaci 1.5 EcoBoost rovněž se samočinnou šestistupňovou převodovkou – a nově také s řadicími „pádly“ pod volantem pro sportovní jízdu.

Ford Focus byl vždy autem pro vášnivé řidiče – a ještě více to bude platit pro jeho novou verzi. Konstruktéři totiž dosáhli ještě preciznější ovladatelnosti, a to díky zvýšení strukturální tuhosti přední části, přepracování geometrie zavěšení, zvýšení příčné tuhosti uložení náprav a novým naladěním tlumičů pérování.

SYNC 2 s dotykovou obrazovkou

Nový Focus bude jako první model značky Ford v Evropě volitelně vybaven systémem SYNC 2. Nejnovější multimediální systém využívá pro přístup k funkcím audiosystému, navigace, klimatizace a mobilního telefonu osmipalcovou dotykovou obrazovku a pokročilé hlasové ovládání. Řadu funkcí (mobilní telefon, klimatizace, audio, navigace) bude možné ovládat jednoduchými hlasovými povely. A pokud si řidič svému vozu postěžuje, že má hlad, SYNC 2 mu na velkém displeji nabídne nejbližší restaurace – a zapojí do hry i navigaci, která řidiče automaticky navede k vybranému podniku.

Vyspělé asistenční technologie

Nový Focus nabízí jako první model značky Ford funkci umožňující automaticky zacouvat do řady kolmo stojících aut, zůstává samozřejmě i systém automatického podélného parkování – a kam nový Focus sám zaparkuje, odtud také sám vyjede.

Při couvání z kolmého parkovacího místa řidič rovněž velmi ocení systém Cross Traffic Alert, který ho upozorňuje na provoz z obou stran.

Dalšího vylepšení doznal i systém Active City Stop, jenž v případě hrozící srážky preventivně zvýší tlak v brzdové soustavě. Pokud řidič na nebezpečí nereaguje, systém začne automaticky brzdit, aby se vyhnul kolizi či alespoň zmírnil její následky. Zdokonalená verze Active City Stop v novém Focusu funguje při rychlostech do 50 km/h, zatímco dosud to bylo do 30 km/h.

Ford nenechal stranou ani otázku hluku a vibrací. Interiér nového Focusu patří k nejtišším ve třídě, což je faktor významnou měrou přispívající k uvolněné a příjemné atmosféře ve voze.

Objednávání nového Fordu Focus bylo zahájeno právě dnes, první vozy dorazí do showroomů na přelomu listopadu a prosince. Již od 30. září však bude exkluzivně k vidění (spolu s novým Fordem Mondeo) v 31 dealerstvích Ford po celé České republice v rámci velké roadshow. Více informací k roadshow najdete na www.posvittesi.cz

Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2005
Stav: 168 078 km
Cena: 40 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků