Ford odtajnil české ceny nového Focusu!

Nová verze Fordu Focus, v loňském roce neprodávanějšího auta světa, míří na české silnice – a již dnes importér, společnost FORD MOTOR COMPANY, s.r.o., poprvé zveřejnil jeho cenu. Pětidveřový Ford Focus s motorem 1.6 Duratec Ti-VTC (105 k) ve výbavě Trend bude v nabídce za 336 990 Kč, tedy o pouhých 7 000 Kč více než současný Focus ve stejné verzi.

„Nový Ford Focus přichází se svými tradičními přednostmi, k nimž patří zejména skvělé jízdní vlastnosti, výkonné a úsporné motory, vysoká úroveň výbavy či špičkové bezpečnostní i komfortní technologie, ale proti svému předchůdci přináší v těchto oblastech další zlepšení. Vše je ‚zabaleno’ do nového, dynamičtějšího a atraktivnějšího designu, jenž Focus už na první pohled jasně řadí do designové rodiny Ford. A to vše za velmi atraktivní cenu, kterou ocení jak velkoodběratelé, tak i naši soukromí zákazníci,“ zdůrazňuje Dušan Fornůsek, marketingový ředitel FORD MOTOR COMPANY, s.r.o.

Nový Focus má nižší a širší postoj. Dostal novou kapotu motorového prostoru, přední nárazník i masku chladiče. Dynamické tvary kapoty, které opticky propojují sloupky čelního okna s lichoběžníkovou maskou chladiče, dodávají Focusu sebevědomý vzhled. Zákazníci se budou opět rozhodovat mezi pětidveřovým hatchbackem, čtyřdveřovým sedanem a kombi.

Velmi důležité jsou i změny v interiéru. Tady Ford vyslyšel přání zákazníků, snížil počet jednotlivých tlačítek a upravil rozmístění ovladačů tak, že nyní je řidič i členové posádky mohou ovládat zcela intuitivně. Celý interiér působí daleko světleji a luxusněji.

Další zásadní inovací jsou nové motory. Všechny se pyšní vysokým výkonem a sníženou spotřebou paliva, která proti současnému modelu klesla až o  19 procent!

Nový Ford Focus bude i nadále využívat technicky vyspělé benzinové motory EcoBoost – v čele s trojnásobným vítězem (2012, 2013 a 2014) odborné ankety „International Engine of the Year“ (Mezinárodní motor roku) – motorem 1.0 EcoBoost. Nejoblíbenější provedení – s výkonem 125 k a šestistupňovou manuální převodovkou – bude navíc nabízeno se zaváděcím bonusem 10 000 Kč, a to v jakémkoliv stupni výbavy (Trend, Trend Sport, Titanium) a v jakékoliv karoserii (5dv., sedan, kombi).

Objem motoru 1.6 EcoBoost byl snížen na 1,5 l, ale jeho výkon (150 k) zůstal zachován. V kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou je nová jednotka o 7 procent úspornější než dřívější 1.6 EcoBoost s ekvivalentním výkonem. Od roku 2015 bude možné objednávat motorizaci 1.5 EcoBoost rovněž se samočinnou šestistupňovou převodovkou – a nově také s řadicími „pádly“ pod volantem pro sportovní jízdu.

Ford Focus byl vždy autem pro vášnivé řidiče – a ještě více to bude platit pro jeho novou verzi. Konstruktéři totiž dosáhli ještě preciznější ovladatelnosti, a to díky zvýšení strukturální tuhosti přední části, přepracování geometrie zavěšení, zvýšení příčné tuhosti uložení náprav a novým naladěním tlumičů pérování.

SYNC 2 s dotykovou obrazovkou

Nový Focus bude jako první model značky Ford v Evropě volitelně vybaven systémem SYNC 2. Nejnovější multimediální systém využívá pro přístup k funkcím audiosystému, navigace, klimatizace a mobilního telefonu osmipalcovou dotykovou obrazovku a pokročilé hlasové ovládání. Řadu funkcí (mobilní telefon, klimatizace, audio, navigace) bude možné ovládat jednoduchými hlasovými povely. A pokud si řidič svému vozu postěžuje, že má hlad, SYNC 2 mu na velkém displeji nabídne nejbližší restaurace – a zapojí do hry i navigaci, která řidiče automaticky navede k vybranému podniku.

Vyspělé asistenční technologie

Nový Focus nabízí jako první model značky Ford funkci umožňující automaticky zacouvat do řady kolmo stojících aut, zůstává samozřejmě i systém automatického podélného parkování – a kam nový Focus sám zaparkuje, odtud také sám vyjede.

Při couvání z kolmého parkovacího místa řidič rovněž velmi ocení systém Cross Traffic Alert, který ho upozorňuje na provoz z obou stran.

Dalšího vylepšení doznal i systém Active City Stop, jenž v případě hrozící srážky preventivně zvýší tlak v brzdové soustavě. Pokud řidič na nebezpečí nereaguje, systém začne automaticky brzdit, aby se vyhnul kolizi či alespoň zmírnil její následky. Zdokonalená verze Active City Stop v novém Focusu funguje při rychlostech do 50 km/h, zatímco dosud to bylo do 30 km/h.

Ford nenechal stranou ani otázku hluku a vibrací. Interiér nového Focusu patří k nejtišším ve třídě, což je faktor významnou měrou přispívající k uvolněné a příjemné atmosféře ve voze.

Objednávání nového Fordu Focus bylo zahájeno právě dnes, první vozy dorazí do showroomů na přelomu listopadu a prosince. Již od 30. září však bude exkluzivně k vidění (spolu s novým Fordem Mondeo) v 31 dealerstvích Ford po celé České republice v rámci velké roadshow. Více informací k roadshow najdete na www.posvittesi.cz

Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 224 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

dnes | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků