Ford odstartoval produkci ostrého Focusu RS

Ford Focus RS se ihned po svém loňském představení na letním Londýnském autosalonu stal snem mnoha fanoušků, přičemž ti šťastnější zbytečně dlouho neuvažovali a tento kousek si rovnou objednali. Zhruba dva měsíce po odhalení tohoto vozu evidovala automobilka už přes tisíc závazných objednávek, přičemž toto číslo stále rostlo. Sériová výroba se ovšem začala až včera.

Vedení německého závodu Saarlouis mělo tedy skutečně důvod k oslavě a to nejen z dobrých prodejních vyhlídek. Z jejich výrobních linek totiž sjel první sériový kus tohoto opěvovaného modelu, do prodeje se ale první kusy dostanou nejdříve v březnu. Potěšitelný je fakt, že tento model bude dostupný i u nás, stejně jako v dalších dvaceti evropských zemích.
V zkratce si připomeňme, že Focus RS s pohonem přední nápravy je poháněn 2,5 litrovým pětiválcem s výkonem 224 kW/305 koní a točivým momentem 440 Nm, s nímž zvládá sprint z nuly na stovku za 5,9 vteřiny a dokáže dosáhnout maximální rychlosti 263 km/h. Bližší informace o tomto modelu si můžete přečíst v tomto článku

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Focus RS
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 224 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků